2017. november 24. | 10:14

A C3 Aircross története 2017-ben indult, amikor a Citroën tovább folytatta SUV offenzíváját a nemzetközi piacon: jó hír, hogy az újgenerációs kompakt kisautó tekintélyes utastérrel rendelkezik

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Citroën C3 Aircross – BlueHDi 100 Feel
Előnyök
Jól variálható, tágas utastér
Gazdaságos dízel
Pofás kiegészítők
Hátrányok
Bonyodalmas érintőkijelző
Menet közben zajos
Megosztó megjelenés

 

Köszönjük az tesztautót a C Automobil Import Kft.-nek! - http://www.citroen.hu

A francia PSA csoport az Opel bekebelezése után rájött arra, hogy az egyterű autóknak lassan kezd leáldozni, legalább is a kisméretűeknek. Ennek okán egy vagány SUV-val, a C3 Aircrossal villantottak. A C3 magyarországi bemutatójára az Alapjárat csapata is meghívót kapott, jelen is volt stábunk az eseményen.

Az újgenerációs kompakt városi crossover a C3 Picasso nyomdokaiba lép, izgalmas megjelenését tőle és az alapot biztosító C3-tól kölcsönözte. A teszt során kiderült, mit is tud valójában ez a hamisítatlanul francia szabadidő-autó a gyengébb, 100 lóerős dízelmotorral!

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross: Ha a narancssárga nem lenne, igaz sem lenne

A Citroën C3 Aircross azzal büszkélkedhet, hogy ő az egyik legmagasabb a kategóriájában a maga 1,64 méterével. A gömbölyded formáról személy szerint a kisgömböc ugrott be először, főleg ezzel az osztott lámpás kialakítással, ami különösen mókássá teszi az összképet.

Citroën C3 Aircross

A sokfajta világítótestet hordozó orr-részt a C3 Picassótól örökölte, játékosságát tovább tetézik a narancssárga színcsomag kiegészítői, melyek még fekete, fehér és szürke árnyalatban kérhetők. A nyolcféle fényezés és a három választható tetőszínnel együtt összesen 85 színkombináció alakítható ki az autó összeállításakor, szerencsére a C4 Cactusról ismert oldalsó Airbump elem már nem jár kötelezően az autóhoz.

Citroën C3 Aircross

Sokak számára az oldalsó, színezett polikarbonát ablak tűnik fel elsőre, amely egyébként nem matrica, így nem lehet tőle megválni egykönnyen. Ezek a franciák mindig kitalálnak valami furcsát, ami sokszor talán rosszul sül el, de erről az elemről legalább örökre az ember agyába vésődik a C3 Aircross neve.

Citroën C3 Aircross

Számos fényezetlen műanyag járul hozzá a kissé kusza összképhez, a hátsó lámpák szélein található fényes-fekete műanyag betétek a 3D hatást kívánják szolgálni. Az tehát nyugodt szívvel kijelenthető, hogy a Citroën friss, kisméretű szabadidő-autója kiemelkedik a tömegből, aki csípte eddig is a franciák dizájn megoldásait, az most sem fog csalódni az autó megjelenését illetően.

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross: Kompakt autó, amiben minden elfér

Amennyire egyedi a C3 Aircross külleme, annyira terebélyesre sikerült a kabin kialakítása. A gyártó folyamatosan azt hangsúlyozza, hogy fokozottan odafigyeltek a belső tér kialakítására, kényelmére, ami igaz is, hiszen kategóriájának legtágasabb utasterével rendelkezik. Be kell vallani, ezt azért könnyen hozni is tudta, tengelytávja 2,6 méter, és a magasságát leszámítva ugyanakkora, mint a C4 Cactus.

Citroën C3 Aircross

Az ülések puhák és süppedősek, bár lehet, hogy épp ezért nem tartanak olyan stabilan. Az anyaghasználat és a műszerfal kialakítása teljesen elrugaszkodik konkurenseitől, arányos és stílusos részletekkel van tele. A kabin összeállítását is négy hangulatvilág közül lehet kiválasztani, ezek mindegyike már-más színvilágot és más-más anyaghasználatot jelent.

Citroën C3 Aircross

Az autó érdekessége a középen található, 7 colos matt kijelző, amin a médiarendszert, a navit és a klímát is lehet vezérelni, ezért eleinte kissé nehézkes volt rajta kiigazodni. A headup display-nek hála - ami nem a szélvédőre vetít, hanem egy kis műanyag lapocskára - három helyen olvasható le egyszerre az aktuális sebesség, a normál, mutatós óracsoportok között megtalálható fedélzeti számítógép is folyamatosan jelzi ezt az adatot, szóval ez így egy kicsit sok. Az autó tempomat karja a 2000-es évek Xsaráiban is ugyan így nézett ki, a sávelhagyásra figyelmeztető egyébként jól működött, a táblafelismerővel együtt.

Citroën C3 Aircross

A középkonzolon gyakorlatilag minden helyet elfoglal a márkánál elsőként bevezetett vezeték nélküli telefontöltő boksza, ezért is csak az ajtók tárolórekeszeibe lehet nagyobb tárgyakat elhelyezni. Külön kiemelném az ötletes, szövet borítású merev szőnyegeket, amik pofás kis peremmel rendelkeznek, így jól összegyűjtik a koszt.

Citroën C3 Aircross

Ha tehát a méret a lényeg, akkor valóban a C3 Aircross az egyik legjobb választás, hiszen hátul akár magasabb homo sapienseknek is jól elférnek. Ez az üléssor 40:20:40 arányban dönthető, sőt felárért még csúsztatható is 15 centivel előre – ezt nem sok kis kategóriás szabadidő autó kínálja. Így akár 520 literes tér is kialakítható az alaphelyzetben 410 literes csomagtartóból. Egy hasznos húzásnak számít még a franciáktól a teljesen lehajtható anyósülés, mely által akár egy 2,4 méteres szállítmány is befér az utastérbe.

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross: Pikáns, de mégis lágy

A Citroën C3 Aircross egyáltalán nem a sportosságról szól. Ezt nem csak a kinézetével és kényelmi megoldásival hangsúlyozza, hanem a kormánnyal is, amely lényegében nem sok visszajelzést ad, viszont könnyű forgatni, a lecsapott alsó részével pedig kiváló fogást biztosít.

Citroën C3 Aircross

Városban tökéletes autózást nyújt a finomra hangolt futómű, összkerék meghajtással nem kérhető, de az emelt hasmagassággal akár könnyebb terepen is elboldogul. Aki gyakran fog vele furikázni ilyen helyen, annak érdemes lehet beszereznie a négyévszakos gumival együtt érkező Grip Controlt.

Citroën C3 Aircross

Pozitívum az is, hogy kanyarban nem dől annyira feltűnően, bár azért megfigyelhető az erőteljesebb oldaldőlés a 2 centivel alacsonyabb C3-hoz képest. Összességében a hangolás megfelelő, kiszámíthatóan viselkedik nagyobb tempónál is.

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross: Hangos, de legalább takarékos

A váltókar hosszú és kissé nyúlós, terjedelmes úton is jár, de alapvetően jó a váltásérzet. A tesztalany az alap, ötsebességes manuális megoldással volt szerelve, a hatos automata váltó az erősebb benzineshez, a hatos manuális pedig az izmosabb dízelhez kérhető.

A motor és a váltókínálat nem rejt semmiféle újdonságot a márka ismerőinek, a Citroën egy benzines és egy dízel blokkot kínál többféle teljesítményszinttel. Létezik az 1,2 literes, három hengeres Puretech szívómotor, amely 82 lóerőt ad le, van a 110 lovas turbós változat, sőt, később érkezik még egy 130 lóerős is.

Citroën C3 Aircross

Az 1,6 literes, négy hengeres BlueHDI turbódízel motorok 100, illetve 120 lovas változatban elérhetők, a tesztautó a kisebbel rendelkezett. Azt le kell szögeznem, hogy erőben azért nincs híján, bőven elegendő ebbe az autóba ez az egység. Leginkább a 2-3 ezres fordulatszám tartományban érzi jól magát, nem igényel többet, hiszen háromezer felett már csak erőlködik és a hangja is bődületesen megjön. Alapjáraton sem mondható kimondottan csendesnek, de valamit valamiért: könnyedén lehet vele 4,5-5 literes fogyasztást produkálni akár városban is, 120-130-as tempónál is keveset pörög.

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross: Összegezés

A Citroën komoly lépést tett ismételten a SUV szegmens felé, ugyanis a C3 Aircrossban minden olyan vásárló megtalálhatja a számítását, aki egy sokoldalú, kényelmes és gazdaságos autóra vágyik. Az új C3 Aircross már itthon is megvásárolható, a benzinmotoros alapmodell már 4 090 000 Ft-tól beszerezhető, ebben széria a 6 légzsák és néhány biztonsági extra is, sőt manuális klímát is tartalmaz. A tesztjármű a legolcsóbb dízel változat, amely akciósan 5 400 000 Ft-tól érhető el. Kíváncsian várom, hogy az Opel Crossland X, Suzuki Vitara és a Renault Captur mellett hogyan fog teljesíteni a Citroën új kompakt szabadidő autója!

Citroën C3 Aircross – BlueHDi 100 Feel

  • Lökettérfogat: 1560 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/4
  • Max. teljesítmény: 100 LE 3750/perc
  • Max. forgatónyomaték: 254 Nm 1750/perc
  • Hossz./szél.: 4154/1756 mm
  • Tengelytáv: 2604 mm
  • Saját tömeg: 1203 kg
  • Városi fogyasztás: 4,5 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 3,7 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 4,0 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 104 g/km
  • Végsebesség: 175 km/h
  • 0-100: 11,5 s

A tesztet készítette:

  • Erős Márk
  • Németh Kornél