home Nagyvilág Picasso helyett Aircross

Picasso helyett Aircross

0 people like this.

A C3 Aircross a trendi és divatos szabadidő-autók szegmensében találta magát hirtelen. Airbump nincs, de nem kell aggódni, színes kiegészítőkből így sincs hiány.

Citroen C3 Aircross bemutató
Citroen C3 Aircross bemutató

A csípős reggel után napfény melengette testemet a Citroen C3 Aircross hazai bemutatóján, ahol szépen, katonás rendben találkozhattam végre élőben a franciák legújabb kompakt SUV-jával. A képeken eddig is érdekesen mutatott az egyedi színkombinációkban kérhető Aircross, melyet a Citroen a C3 Picasso nyomdokaiba állít, egyesítve az egyterűek és a szabadidő-terepjárók jó tulajdonságait.

Ezen a példányon a narancs az érdekes
Ezen a példányon a narancs az érdekes

A C3 Aircross nyolcféle fényezéssel, három különböző tetőszínnel és négyféle színcsomaggal kérhető, ezzel összesen 85 kombináció alakítható ki. Bár a C4 Cactusról ismert Airbump már nem az autó része, találtak azért lehetőséget a dizájnerek az ecsetelgetésre.

A Citroen C3 opcionális Airbumppal
A Citroen C3 opcionális Airbumppal

A Citroen az Advanced Comfort program szerint kialakított belső tér méretére a legbüszkébb, mely alapvetően a C3 platformjára épül. Az autó hossza 4,15 méter így a városban is kellő szabadságot ad és valóban tágas kabint kínál. A bemutató során kipróbálhattuk a jól működő Park Assistant funkciót, ami a Top Rear vision funkcióval ellátott tolatókamerával képes 180 fokos képet adni.

Citroen C3: Hátul is vannak bőven bump
Citroen C3: Hátul is van bőven bump

A C3 Aircross hasmagassága 2 centivel nőtt a C3-hoz képest, ami nem túl jelentős, főleg azzal a tudattal, hogy nem kérhető majd összkerékhajtással, viszont a terepválasztó funkció megtalálható volt az elsőkerekes, 120 lovas HDi motorral szerelt példányban, amit egy rövid út erejéig kipróbálhattam.

Citroen C3 Aircrossok a gyepen
Citroen C3 Aircrossok a gyepen: #SUVagány

Túl sok mindent nem árulnék el most, legyen annyi elég, hogy a vadonatúj motor meglehetősen nyersen és hangosan muzsikált, a futással és menetdinamikával nem volt különösebb gond. Nem éppen pengés, de egy modern SUV-tól nem is várható el, hogy őrült módjára csapja magát oldalra minden kormánymozdulatnál. Öt személy szerintem kényelmesen utazhat benne, a kilátás is elégséges, bár a motorháztető vonalai nem segítik ezt elő, sem a meglehetősen vastag „A” oszlopok. De azért kellemes volt, ennyi.

Citroen C3: Jópofa megoldások a kabinban
Citroen C3: Jópofa megoldások a kabinban

Kíváncsian várom, mit szól a nagyközönség a Citroen újabb üde színfoltjához, amit már meg is lehet rendelni kétféle benzines és kétféle dízelmotorral.

A Citroen C3 Aircross árai eképpen alakulnak:

Benzines:

  • Puretech 82 LE, Live felszereltség: 4 090 000 Ft
  • Puretech 82 LE, Feel felszereltség: 4 390 000 Ft
  • Puretech 110 LE, Start&Stop Feel felszereltség: 4 850 000 Ft
  • Puretech 110 LE, Start&Stop Shine felszereltség: 5 570 000Ft
  • Puretech 110 LE, S&S, 6 seb. aut. Feel felszereltség: 5 270 000 Ft
  • Puretech 110 LE, S&S, 6 seb, aut. Shine Felszereltség: 5 990 000 Ft

Dízel:

  • BlueHDi 100 LE, Feel felszereltség: 5 400 000 Ft
  • BlueHDi 100 LE, Shine felszereltség: 6 120 000 Ft
  • BlueHDi 120 LE, S&S, 6 seb. man. Shine felszereltség: 6 340 000 Ft

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat