home Tech 8 érdekes autó beltér

8 érdekes autó beltér

19 people like this.

Örök érvényű igazság, hogy nem szabad csak a külsőségek alapján ítélni.

Ahogy az embereknél, az autóknál is így van. Előfordulhat, hogy a megnyerő külső mellé gyenge, vagy közepes belső párosul, de néha egy csúnya négykerekű innovatív és különleges vezetőfülkét kínál. Összegyűjtöttünk néhány különlegességet különböző szempontok alapján.

1. Maserati Boomerang

Maserati Boomerang
Meghökkentő, hogy hogyan képzelték a jövőt bő 40 éve.

A Boomerang egy 1971-ben bemutatott tanulmányautó, amelyet a Torinói autószalonon mutattak be. Az autó már kívülről szemlélve is rendhagyó és futurisztikus volt, ám a mérnökök ámokfutása a belsőnél teljesedett ki. A műszerfal közepe fele eltolt óracsoport kör alakú elrendezésével kitüremkedik a vezető felé. Az itt elhelyezett kapcsolók és műszerek körül található meg a közép nélküli kormány, amely valljuk be igazán egyedi. Ma már tudjuk, hogy a merész ötletek nem voltak életképesek, ám az egyetlen létező Boomerang igen magas áron került magánkézbe.

2. Fiat Multipla

Fiat Multipla
Ma már nem annyira furcsa a szemünknek, de megjelenésekor nagyon egyedi volt a külső mellett beltér is. Hatalmas tároló rekeszek mindenhol, színes szövetbe húzott felületek, 3-3 teljes értékű ülés, középről a vezető felé fordított műszerfal és a leginkább egy majomra emlékeztető légbefúvók.

A Multipla egyenesen abból az időből jön, amikor az autógyártók vagy történetünk legszebb autóit rajzolták (pl.: BMW E46 M3), vagy valami egészen amorf furcsaságot. Nem véletlen a mondás, miszerint ha úgy érzed senkinek sem kellenél, gondolj arra, hogy a Multiplát is megvette valaki. Azonban meg kell hagyni, hogy a belső egy család számára tökéletesnek mondható. Tágas tér, variálható felépítés, vezetőcentrikus kezelőfelület. A hátsó üléssort többféle képpen lehet variálni, sőt eltávolítva azt 1900 literesre bővíthető a csomagtartó.

3. BMW Isetta

BMW Isetta
A kedves kis veteránná érett Isetta, ha akarná se tudná letagadni az olasz vérvonalat.

Buborékautó. Így lett ismert a szerethető kis olasz formaterv. Ez volt az első utcai autó, ami elérte a 3L/100 km-es átlagfogyasztást. Miután kinyílik a hűtőajtó (nem vicc, eredetileg egy hűtőgyártó cég tervei voltak) a kormányoszlop kibukik, így könnyítve a vezető és utas bejutását. A „pad” két felnőtt ember számára elviselhető komfortot nyújtott. Választható extra volt a fűtés, a szellőzésért pedig szövet napfénytető volt a felelős amely baleset esetén vészkijáratként is funkcionált. Kirívó tulajdonságai ellenére meglepően sokat adtak el belőle.

4. Porsche GT3 RS

Porsche GT3 RS
A GT3 RS egy utcán is legális versenyautó, 500 lóerővel

Lassan két éve mutatták be az aktuális modellváltozatot a Genfi Motor Show-n. Az autó kívülről-belülről lenyűgöző. Magnézium tetejét alcantara tetőkárpit borítja, ahogy a belső nagy részét is. Carbonvázas kagylóülései a 918 ülésének alapjaira épültek. A könnyített ajtókat ajtóbehúzókkal, tudjuk magunkra csukni. Baj esetén a hat pontos öv és bukócső növeli az utasok esélyeit, ezek mellé szériatartozék a poroltó és az áramtalanító kapcsoló. Így kell tökéletesen párosítani a luxust a sportossággal.

5. Citroen GS/GSA

Citroen GS
A sebesség váltón és a szivargyújtón kívül semmi sem található a megszokott helyen és a megszokott formában.

A franciák sosem fogynak ki az innovatív ötletekből. Így volt ez a GS-nél is, aminek műszeregysége egészen egyedi és példátlan volt. Az egy ágú kormánykerék csak az első dolog amit felfogunk a „rendezett” káoszból. E mögött helyezkedik el a műszeregység és egy komplett ábra az autóról, ami gyakorlatilag egy kezdetleges check modul. A fordulatszámmérő és a kilométeróra sem szokványos, nagyító mögé helyezett forgó hengerek mutatják az aktuális információt. A két hatalmas bajuszkapcsoló funkcionalitása erősen vitatható. Mára igen kicsi az esélye annak, hogy találni olyan példányt amin minden működik.

6. Pagani Huayra

Pagani Huayra
Bőr, fém, műanyag, carbon elegye egészen letaglózó és lenyűgöző hatást kelt

Nem lehetett könnyű feladat a Zonda utódját gyártani. A Huayra azonban remekül sikerült, nem véletlen lett a Top Gear 2012-es év Hiperautója. Lenyűgöző menetteljesítménye mellé elegáns külső párosult, azonban a belső igen megosztó lett. Pagani huszonegyedik századi technológiát kevert tizenhatodik század beli művészettel és stílussal a vezetőfülkében. Érdekesség, hogy a carbon műszerfal teljesen üreges, a légkondicionáló berendezés közvetlenül ide fújja be a levegőt, ezzel megspórolva a csövezés súlyát. Kicsit steampunk, kicsit művészi, kicsit giccses, de egy biztos, nem lehet mellette szó nélkül elmenni.

7. Honda S2000

S2000
A motort a kormánytól balra eső gombbal lehetett életre kelteni. Ma már teljesen megszokott, de a korában igazán sportos és rendhagyó részlet volt.

Az S2000 mai napig a Honda egyik legizgalmasabb darabja. Sportossága, puritánsága szívmelengető, minden a vezetési élményről szól. Nincs ez máshogy a műszerfalon sem, amelyen az összes gombot a vezető köré sűrítették. A klíma és rádiókezelő gombok sem az utas közelében vannak. Ha nem szereted, hogy más belepiszkál, akkor bizony ez a te autód. Teljesen digitális óracsoportja igen mutatós, főleg amikor a motor beleforog a 9000-be. Sportülései kifejezetten szépek és kényelmesek, így minden megtett kilométer mellé őszinte lehet a mosoly az arcunkon.

8. Tesla Model X

Tesla Model X
A Tesla elsőként váltotta ki a funkció gombokat teljes egészében egy hatalmas érintőképernyővel. Valószínűleg a jövőben több gyártótól láthatjuk majd ezt az elrendezést.

A Tesla mérnökei remekül közelítik meg az innovációt a belsők terén. Gyönyörű érintőképernyős középkonzol, könnyű kezelhetőséggel és minden információval ami a vezetőnek szükséges. Prémium anyaghasználat, puha bőrrel és minőségi kivitelezéssel. 7 üléses elrendezés ami mindvégig kényelmes tud maradni akár hosszabb távon is. Köszönhető ez, a hátsó sirályszárnyas ajtóknak is, amik nagyban megkönnyítik a bejutást. Mégis, a leglenyűgözőbb a szélvédővel ,,összenőtt” panorámatető, ami csodás kilátást és térérzetet biztosít a Teslában.

Ajánlott cikkek:

19 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat