2017. december 08. | 03:56

Itt az összes új vas, melyet a 2017-es Los Angeles motor show keretien belül mutattak be, köztük a BMW i8 Roadsterrel a Mercedes-Benz CLS-sel és a megdöbbentő külsejű Hard Hat Haulerrel.

BMW i8 Roadster

A BMW az LA show-t választotta az i8 Roadster hivatalos bemutatására. A Roadster minden porcikája olyan kívánatos, mint ahogy ez egy ilyen autónál megszokott. Az i8 Roadster mellett egy BMW i8 Coupét is bemutattak az Angyalok Városában. A jó hír, hogy a Roadster mindenből egy kicsit többet ad, mint eddig: fejlesztették az akkumulátort, mely több energiát jelent, a motor 143 lóerős, a benzin és elektromos kombinált teljesítmény pedig 374 lóerőt jelent. A pusztán elektromos meghajtással megtehető táv pedig 50 km-rel nőtt.

A Roadster nagyon hasonlít a Coupéra, ugyanazt a szénszállal megerősített műanyag borítást tartalmazza, mely lehetővé teszi a tetőnyitás maximalizálását, a karosszéria további megerősítése nélkül. Így a Roadster súlya 1 595 kg, csak 60 kilogrammal nyom többet, mint a sztenderd verzió, miközben a merész, keret nélküli ajtók továbbra is megmaradtak. Az autó teteje összehajtható elem, mely szinte teljesen csendben suhan előre és hátra. A nyitás és zárás egyaránt 16 másodpercig tart, és egészen 50 km/h sebességig elvégezhető a művelet.

Mercedes-Benz CLS

Hölgyeim és Uraim, kérem álljanak fel, mert megérkezett az új Mercedes-Benz CLS, a maga műfajában egyedülálló saloon/kupé harmadik generációja, mely bemutatja a Mercedes vadonatúj tervezési nyelvét.

Igen, nem tévedés, ez már a harmadik generáció. Emlékszel, milyen lenyűgöző volt az első? Bátran kijelenthető, hogy formabontó volt tervezési szempontból. A második generáció emiatt egy picit olyan volt, mint egy híres rockbanda második albuma, a mindent elsöprő sikert hozó első után. Hogy milyen lett a harmadik próbálkozás, azt neked kell eldöntened. Az új autó egy új, karcsúbb profillal jelentkezik, melynek derékvonala erősen kitüremkedik. Alacsony tetővonal, keret nélküli oldalsó ablakok lejjebb nyomják az egész konstrukciót, ezáltal kevésbé ölt négyajtós formát. A CLS-t körbejárva kevesebb redőt és egyszerűbb, szemnek kellemesebb vonalakat láthatsz.

Corvette ZR1 convertible

A ZR1 convertible volt az LA show egyik legnagyobb meglepetése, mivel mindössze két héttel hamarabb jelent meg egy elég őrült kupé változat. És igen, nincs különleges név, vagy kacifántos helyesírás. Pusztán “convertible”, kis cével. Egyszerű.

A kupé változattal megegyezően ugyanazt a 755 lóerős, szuperfeltöltős, 6200 köbcentis V8-as motort használja, hét- vagy nyolcsebességes automata váltóval. Egy speciális aerocsomag segítségével kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, végsebessége pedig 340 km/h.

Corvette ZR1

És akkor itt van még a rögzített tetejű ZR1 – a valaha volt leggyorsabb és legerősebb Corvette. A motorháztető alatt az új szuperfeltöltős 6200 köbcentis LT5 V8 motor dübörög, 755 lóerővel és 970 Nm nyomatékkal. Nem, nem írtam el: hetesszázötvenöt lóerő és kilencszáztizenöt Nm nyomaték. Sokkoló adatok. A V8-asból származó extra teljesítmény nagy mértékben az 52 százalékkal nagyobb szuperfeltöltőnek, a világ legnagyobb fojtószelepeinek, fejlesztett főtengelynek és egy dupla befecskendezős rendszernek köszönhető, ami a ZR1-t egy tűzokádó sárkánnyá teszi.

Mercedes-AMG Project One

Talán még emlékszel a Project One-ra – a Mercedes-AMG közútra szánt Forma 1-es autójára. Az LA Motor Show volt azonban az első alkalom, hogy az 1000 lóerős, 350 km/h végsebességgel rendelkező autót az Egyesült Államokban láthatta a közönség. És persze azt egyik autógyár sem akarja, hogy az amerikaiak lemaradjanak bármiről is. Tobias Moers az AMG vezérigazgatója így nyilatkozott: “Némi késlekedés után visszatértünk az ütemtervhez a hajtóegységet illetően. Ez a kis csúszás várható volt, ezért az autót csak a következő évben “bocsátjuk vízre”. A hajtóegységünket a Nürburgringen teszteltük, és kiválóan teljesít.”. Tobias Moerst megkérdezték, mit gondol a Tesla állításáról, mely szerint a teljesen elektromos meghajtású Roadster kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 100-ra (az egyetlen adat, amely veri a Project One-t). Az AMG vezérigazgatója teljesen világosan fogalmazott:
“A Project One mind a négy kerék kipörgésének határán éri el a 100-at kettő egész valahány másodperc alatt. Lehetetlen két másodperc alatt teljesíteni a feladatot.”

Jeep Wrangler

Kiemelt figyelmet érdemel az új Jeep Wranglert. Igen, valóban új. Könnyebb és modernebb, mint valaha, ám mindig olyan hatalmasnak néz ki, mint korábban.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem voltak fejlesztések. Az első rács megoldása egy egészen új aerodinamikai szintre emeli a Wranglert, a fényszórók alakja ismerős lehet, a különbséget a LED jelenti. Alumínium panelek használata csökkenti az autó súlyát. Érdekes módon többféle karosszéria kialakítás közül választhatunk. Az igazi újdonságok azonban a “bőr alatt” láthatóak. A V6-os motor különösen old-school megoldásnak látszik, felette van még egy 2000 köbcentis négyhengeres turbó, alacsonyabb teljesítménnyel (268 LE), de nagyobb nyomatékkal (400 Nm). Választható két-és négykerékmeghajtás, valamint manuális és automata váltó. A turbómotor egy enyhe hibrid rendszerrel érkezik, ám utalásokat lehet hallani egy benzin-elektromos vegyes hajtóegységgel kapcsolatban.

GMC Sierra All Mountain Concept

Eléggé megosztó jármű. Egy közúti használatra tervezett autó egy tank lánctalpaival felszerelve, hogy hóban is lehessen vele közlekedni. A recept Ken Blocktól, a mechanikus újdonságok mesterétől származik. Nagymértékben befolyásolta a tervezést a Nissan Juke Nismo Rsnow. A GMC teljesen lerombolta ezeket a mihaszna áldozatokat a fantasztikus Sierra All Mountain Concept megjelenésével. Az autó egy luxus SUV, egy motoros szán, egy tank és nagy mennyiségű pocsék amerikai világos sör kombinációja.

Lexus RX L

Annak érdekében, hogy a nagycsaládosok számára is kedvezzenek, a Lexus bemutatta az RX L-t, mely egy nyújtott RX, három sor üléssel, hétüléses változatban. Az új RX 110 milliméterrel hosszabb, mélyebb hátsóablakszöggel, mint a kétsoros modellnél. Az RX L kétféle kiadásban érkezik, a 350 L és a 450h L. Az első egy 3500 köbcentis, 290 lóerős, 357 Nm nyomatékot leadni képes V6 motorral rendelkezik. Utóbbi a klasszikus Lexus stílushoz méltón hibrid technológiával működik. A két elektromotor kombinált teljesítménye 308 lóerő. Az összkerék-meghajtás opcionális az alap modellen, és sztenderd a hibrid verzió esetén. Az új Lexus kiinduló ára 47 670 dollár. Kedves Lexus rajongók: hajrá, csináljatok még több gyereket, mert most már jobban el fognak férni az autóban.

Hard Hat Hauler

Ne drogozzatok, gyerekek! Különben úgy jártok, hogy egy Hard Hat Hauler nevű George Barris szerkentyűt fogtok vezetni. Az autó 1971-ben látott napvilágot egy 1/25 méretű modell alapján. A motorháztető alatt egy 500 lóerős Chrysler Hemi motor dübörög, kézzel készített kipufogók, Cragar kerekek, és Goodyear gumik teszik különlegessé a gépet. A hab a tortán: az autó első lökhárítójába egy működő targoncavillát szereltek be.

Bollinger B1

A Bollinger B1 egy amerikai start-up vállalkozás megtévesztően okos EV SUV autója. Egyszerűen tűnhet, ám biztosan kijelenthető, hogy nem az. A B1 egy teljesen új tervezés eredményeként tisztán alumínium karosszériát használ, hogy alacsonyan tartsák az autó súlyát, és ellenőrzés alatt az arányokat. A tengelytáv mindössze 267 cm, az autó teljes hossza pedig 381 cm.

Redspace city car

Chris Bangle, a BMW korábbi tervezési vezetője olyan autókat komponált, mint az E65-7 sorozat a híres “Bangle-fenékkel.” A jó hír az, hogy visszatért, és elektromos városi autókat tervez a kínaiknak. A CHTC kamiongyártó cég által gyártandó Redspace elektromos városi autó, 297 cm hosszú (8 centiméterrel rövidebb az eredeti Mininél). Egy kicsit olyan, mint Postás Pet furgonja.

Nissan Star Wars autók

Belegondoltál már valaha, hogyan nézett volna ki a Star Wars, ha egy olyan világban játszódna, ahol az űrhajók úgy néznek ki, mint az amerikai piacra tervezett Nissanok? Nos, nem kell tovább képzelődni. A Nissan valahogyan kiszimatolta a legtitkosabb science fiction fantáziánkat, és a 2017-es LA Show-n bemutatott hat Star Wars témájú autót. Csak úgy, mert miért ne?! És ne feledd, itt az új Star Wars film a mozikban...

Honda NSX GT3

Ez a baljós szénszálas szörnyeteg 415, 000 fontért már a tiéd is lehet. Őszintén szólva, egy kicsit magas ár egy normál NSX-hez képest. Ez az autó azonban egy született GT3 autó, mely rajthoz állhat észak-amerikai, európai, ázsiai, japán és ausztrál autóversenyeken, csak úgy, mint a Nemzetközi GT Bajnokságon.

Acura ARX-05 IMSA DPI

Akarsz egy ennél is őrültebb versenyautót? Íme az Acura ARX-05 IMSA DPI-t. Ahogy láthatod, nincs híján az aero megoldásoknak. Annyira nincs, hogy ez az autó az első azon a listán, mely azokat a járműveket tartalmazza, melyeket nem szeretnéd, ha átgázolnának rajtad.

Jaguar XE SV Project 8

Nürburgring-cinikusok, most ne nézzetek ide. Itt van ugyanis a Jaguar XE SV Project 8. Ugyanaz az autó, mely 7 perc 21,23 másodperc alatt körbeért a Nordschleifén, mely a legjobb idő, melyet egy gyártásra szánt négyajtós szedán produkált. Forrás: TopGear
  • Címkék:
  • Top