2017. szeptember 12. | 18:00

A sportautók marketingjénél előszeretettel hangoztatják a gyártók, ha Forma-1-es technológiát emelnek át az utcára, legyen az a legkisebb részlet is. A Project ONE egész hajtáslánca a Száguldó Cirkuszból érkezik.

Az AMG Project ONE nem egy egyszerű sportautó, sokkal inkább a hiperautók kategóriáját erősíti. Ugyan egyelőre csak a tanulmány változat mutatkozott be, valami nagyon hasonlót ígér a Mercedes megjelenéskor, 2019-ben.
Jól mutat a Project ONE, mégis mindenhonnan ismerős vonalakat lehet felfedezni, előlről Koenigsegges a forma

A géptető alatt ugyanaz az 1.6-os turbós, hibrid V6 lapul, amit a német gyártó az F1-ben is használ. Ez elsőre elég üzemórásnak hangzik, valószínűleg nem fog bírni több százezer kilométert a motor, de nem is utazóautónak szánják. Ennek ellenére természetesen átesett néhány változtatáson a szív. A fordulatszámtartomány szűkül, 15 000 helyett az utcai 11 000-nél tilt. A csúcsteljesítmény 986 lóerő, a "kis" 1.6 végsebessége pedig 350-nél van korlátozva. A 0-100-ról nincs adat, de a 200 km/h kevesebb mint 6 másodperc. Igen, a 0-200 annyi mint egy 3000 dízel Porsche Macan százas sprintje.  A plug-in hibrid rendszer a turbós benzinmotoron kívül 4 elektromos motort takar, amelyek közül az egyik a turbót hajtja, hogy teljesen megszűnjön a turbólyuk. Egy másik, 161 lóerős elektromotor egyenesen a hajtásláncra építve 161 lóerőt ad a motorerőhöz, ezzel is levéve a terhet a turbórendszerről. A további kettő villanymotor az első kerekek meghajtásáért felelősek, így értelemszerűen a Project ONE összkerékhajtással rendelkezik. Ha a Forma-1 inspirálta, maradhatott volna hátsókerék hajtású, vagy legalábbis kapcsolható összkerék, ahogy azt mostanában elég sok gyártó alkalmazza. A gangolást egy új fejlesztésű, nyolcsebességes szekvenciális váltó végzi, amit a kormány mögé helyezett fülekkel lehet vezérelni. 
Oldalról egy kis Pagani Huayra köszön vissza

A lítium-ion akkumulátorok elrendezése nem változik a Formula autóhoz képest, ahogy a hűtési rendszer sem. Viszont a kapacitás nőtt, így egy teljesen elektromos vezetési mód is elérhető lesz a végtermékben. Ugyan kevesebb, mint 30 kilométer lesz megtehető villanyhajtással, de mókás lenne egy zöldrendszámos Project One-t a belvárosban araszolni. Az akku feszültség is a duplájára nőtt, így helyet és súlyt spórol a Mercedes. Az energia visszatöltés is a legfejlettebb rendszerekkel történik, így 80 százaléka a fékenergiának hasznosul az akkumulátorokba.  A teljesen elektromos araszolós mód szöges ellentéte a Dynamic mód, ami a Forma-1-es autó időmérő köreihez hasonló beállításokra kapcsolja a vezérlőt. A kettő közti átmenetnél pedig igény szerint kapcsolgatja a motorok terhelését.
Hátul pedig a Lamborghini vonalak tündökölnek

Talán a külső az, ahol nagyobb finomításokra számíthatsz. A Project ONE csak nyomokban tartalmaz Mercedest, de a lapos LED lámpák és a domináns hűtőrácsok biztosan szofisztikáltabb formát öltenek majd. A versenyautó örökséget erősítik a vékony szénszálas légterelők és a far brutális diffúzora, valamint a hátuszony szerű középső légterelő. Nem lepődnék meg, ha ez a tömeggyártásban teljesen eltűnne. Az első légterelők és a hátsószárny állíthatóak, a legideálisabb leszorítóerő érdekében. Az utasfülke elképesztően merev karbonból készült, de egyelőre nincs adat a Project ONE tömegéről. 
A Project ONE-ban szinte fekszel és ez így van jól

A szénszál alatt állítható futómű és karbon-kerámia fékek lapulnak. Az úttartásért állítható kipörgésgátló felel, ami teljesen ki is kapcsolható.  Az utastér egy felfújt Forma-1-es pilótafülkére próbál hajazni, a tanulmány elég puritánra sikeredett. Pályaautó ide-oda, a tömeggyártás ilyen puritán formában nem a Merci stílusa lenne. Az S osztályhoz hasonlóan duplakijelzős infotainment rendszer terül el a szénszálas műszerfalon, egy a kormány mögött, egy pedig a középkonzol felett. Van egy harmadik kijelző is, ez a "visszapillantó tükör", élőképet mutat az autó hátuljára szerelt kamera segítségével. 
Passzentos pilótafülke, állítási lehetőség nélkül, kétlem, hogy így maradna

Két év múlva már az utakon lehet a Project ONE, a technológiája pedig előszele lehet a jövő AMG Mercedeseinek.