2017. december 14. | 16:49

Te mit kezdenél 1100 keréken mért lóerővel? Eladnád, mert úgyse tudnád kordában tartani, használnád, de csak pályanapokon, vagy elmennél vele moziba? Will Tetro az utóbbi brigádba tartozik!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Mindig hallani őrültebbnél örültebb híreket az esti híradóban, vagy a reggeli rádióhírekben. Manapság, hogy az internet és az állandó információáramlást biztosít, úgy érezheted, hogy már semmi és senki nem tudna téged úgy meglepni, hogy néhány másodpercre elmélyülj magadban, valahogy úgy, hogy „ezt mégis hogyan?”. Mit szólnál ahhoz, ha azt mondanám, hogy a képeken szereplő fekete RX7-es 1100 lóerővel rendelkezik, amit a tulaja nem a hétvégi pályanapozásra épített, hanem a mindennapos melóba járáshoz, a tejért és kenyérért leugráshoz a sarki boltba, vagy a hétvégi bulikba történő eljutáshoz. Ha ez sem lepett meg... ugyanmár :D Olvasd a cikket, mert lesz olyan meglepetés, amit már nem fogsz tudni imitálni.
A ViS karbon géptetőt nem sűrűn látni, hiszen a polírozott több mint 1100lóerőt leadó csoda szebb látványt nyújt mindenkinek.

Nyolcszoros teljesítménytöbblet a Mazdában

Jogosan tevődhet fel benned a kérdés, hogy „van ennek értelme”? Persze, a puszta számok alapján egyértelmű lenne, hogy nincs értelme egy 1100 lóerős, 1 tonnás sportkupénak, kivéve, ha zsíros életbiztosítást kötöttél a napokban. Azonban jogosan tevődhet fel Will irányából a kérdés, hogy a „boldogsághoz kell értelem”? Na ugye, de itt szögezi le Will azt is, hogy a kezdésnél sosem gondolt ilyen végeredményre, ami azt illeti nem is tervezett ilyen végeredménnyel. „Mindig is nagy Mazda fanatikus voltam, pláne a régi RX7-ek kerültek közel a szívemhez. Ennek lehetett egy elő mozzanata az is, hogy édesanyámnak volt első generációs RX7-e, amit gyerekkoromban imádtam. Ahogy cseperedtem, idővel megörököltem a régi sportkupét, amikor is igazán kialakult a kötelék köztem, és a Wankel-erőforrással működő japán harcos között. Idővel szert is tettem egy FD3S-re, amivel a tervem az volt, hogy egy működő FD Mazdát csinálok belőle. Időközben egy barátom áthúzta számításaimat, hiszen egy FC RX7-et ajánlott fel az én hiányos FD-ért cserébe. Alapesetben nemet mondtam volna, de mivel jobban kedvelem a régi vonású RX7-ket, ezért mégis igent mondtam. Nem azt mondom, hogy ritka az FC kaszni, de nem éppen sűrű, még Japánban sem”.
A fekete szín egyértelműen a legjobban passzoló árnyalat ehhez a kupéhoz

Viszont egy RX-7 FC 1100 lóerővel már igenis ritka

William újdonsült RX7 tulajdonosként egyből az „alkotó szemével” igyekezett nézni az autóra, hogy minél hamarabb megjöjjön az ihlet, mert már nagyon belekezdene a projektbe. Mindenesetre a teljesítménynövelés mellett szavazott első körben, mondván hogy azzal úgysem lehet mellé lőni. De túllőni viszont annál inkább, pláne ha a régi Wankel helyére egy V8-as Chevrolet LS blokk kerül, amit nem is hagy „szárazon” a gazdája. Az új erőforrás CP kovácsolt dugattyúkat, Callies hajtórudakat és vezérműtengelyeket, ARP hengerfejcsavarokat, Trick Flow GenX hengerfejet, egyedi Bullet Cams forgattyús tengelyt, Turbonetics 76 mm-es turbófeltöltőt (egyből kettőt), Tial lefújószelepeket és Daytona Sensors injektorokat kapott a beépülése előtt. Ezt a bevásárló listát még elolvasni is hosszadalmas, nem hogy még beszerezni. De Will szerint az egész csak az LS blokk „ártatlan” beújításával kezdődött és Ő nem is akart további módosításokat, csak az internet és a gonosz barátok tehettek a dolgok jelenlegi kialakulásáról (hát persze). Ha már lúd, legyen kövér alapon Will úgy gondolta, hogy az LS (eredetileg Chevy Corvette-ekben lévő blokk) minden sallangja is költözzön be az autóba, beleértve a klímaberendezést, szervókormányt és ASR-t. Az 1100-es keréken mért teljesítményhez azonban megfelelő nyomatékátvitel és leadás is szükséges volt, ezért Will egy 350Z manuális váltót, egyedi SPEC dupla, szinterbetétes tengelykapcsolót, Driveshaft Shop hajtást, egy 8.8-as áttétellel rendelkező differenciálművet és Perfomance Billett shortshiftert intézet autójához.  A teljesítmény megvolt (nyolcszorosan is), lehetett koncentrálni a külsőre és a megfelelő futómű kialakítására.
Ezt képzeld el, amikor megjelenik a sarki CBA-nál, kiszáll a tulaj, és bemegy megvenni az esti vacsorát. Floridában ez a módi

A fekete mamba Mazda

Egy legendás idős sportautó külsejéhez rengeteg szín passzolhat, típustól és formától függően, de egy biztos: a fekete mindenhez illik. Ezzel így volt Will is, aki teljesen feketébe gondolta el félelmetes teljesítménnyel rendelkező FC-jét. A start egy Shine Auto SPEC-RE aero készlettel indult, amit Hotline Perfomance első és hátsó sárvédőkkel egészített ki, 50 mm-es horizontális nyújtást eredményezve. A ViS karbon géptető, egyedi hátsó karbonszárny, Arizona LED hátsó lámpák és a House Of Kolor gyöngyház feketéje nem csak hogy emészthető, hanem egyenesen félelmet keltő külsőt eredményezett a RX7-nek. A futómű BC Racink állítható futóművekkel, poliuretán szilentekkel, Shop Max lengőkarokkal és Aerospace Components fékrendszerrel nőtt fel a horribilis menettulajdonságokhoz. A 18x10.5”-os és 18x12”-os BC Forged Modular felnik hátul indokolttá tették a 315/30R18 méretű Toyo R888-ak alkalmazását. Az összkép vitathatatlanul teljes, a teljesítmény őrült az örömfaktor pedig maximális. William sosem gondolta volna, hogy a mindennapokra szánt autóját ilyen mértékben fogja átépíteni, de a végeredményt nem valószínű, hogy valaha is meg fogja bánni. Forrás:
  • Címkék:
  • Top