2017. november 07. | 11:25

Egymás után két baleset és két épített Mini Cooper, Mike mégis igazi kalandként fogja fel jelenlegi Cooperének történetét és építési fázisait. Imádja autóját, és ez bizony látszik is!

Társszerző: Bolgár Krisztián

John Cooper amikor megalapította testvérével a Cooper Car Company-t, közel sem gondolta, hogy neve, illetve legendás alkotása, a Mini napjainkig töretlen sikerrel fog szerepelni az autógyártás történelmében. A korának egyik leghíresebb tervezőmérnöke számos raliautót, Formula-1-es koncepciót és megannyi autósport fejlesztést vezetett be, amikkel lehetővé tette a további fejlődést a technikai sportokban. Legnagyobb szerzeménye azonban a Mini márka megalapítása, és ezzel együtt Nagy-Britannia töretlen ikonjának megalkotása volt.
Az első Mini Cooper megjelenése óta a forma nem sokat változott, ugyanígy a lelkesedés se iránta

Az 1959-es debütálástól számítva, 4 generáción át és rengeteg kivitelen keresztül gurult le briminghami gyárból a típus, egészen a 2000-es évek elejéig. Ebben az évben vásárolta fel a BMW a Mini-t és igyekezett tovább vinni John Cooper örökségét. Mike Boyd 2012-ig nem is volt teljesen tisztába a Mini létezésével, 2012 decemberére azonban már tulajdonába került egy 2004-es Cooper S.

Nem várt Mini beújítás

Mike egy tipikusan floridai autófanatikus, aki büszkén felvállalja a pozitív előítéleteket magával, és a hozzá hasonló fanokkal szemben. A floridaiak imádják a különleges autókat, legyen az az USA-n belüli Austin-Healey, egy olasz De Tomaso Pantera vagy egy japán C10-es Nissan Skyline.
Ez az autó tényleg a földön van. Szó szerint!

Nem is csoda, hogy rajonganak a különleges autókért, hiszen a lehetőségek országának pontosan azon a felén élnek, ahol a szikrázó napsütés nem ér fel a nevadai fényezést fakító erősséggel, a szubtrópusi időjárás pedig ugyan párás, de közel sem csapadékos (tekints el az elmúlt időszak hurrikánjaitól). Tehát abszolút alkalmas az időjárás egy – vagy több – ritkaság konzerválásához, hát még használatához. Mike viszont egy kicsit közéletibb, de ugyanúgy ritka (az USA-ban) Mini Cooper S-t újított be magának.
„Szeretem a különleges autókat, az európai autók pedig mondhatni a gyengéim. De tény, hogy sose gondoltam volna, hogy valaha egy Mini Cooper-t fogok vezetni, pláne hogy sokáig nem is ismertem jól a modellt. Mára pedig már nem is szeretnék átülni másba, mivel imádom az autót” – ecseteli Mike.

Két baleset, két Mini

Mike szerencséje azonban forgandó volt a Minikkel kapcsolatban. Öt évvel ezelőtt, 2012-ben szerezte be első fekete Cooper S-ét, és a nagy szerelemnek köszönhetően egyből az autó kegyeiben igyekezett járni (no meg a sajátjában). Ezért a Mini kapott egy sportos KW Variante állítható futóművet, BBS RS felniket és számos kültéri módosítást. Nagy volt a boldogság, és Mike már pont a következő módosításon törte a fejét, amikor megtörtént a baj.
Szikrázó napsütés, kellemes kerékdőlés és hibátlan aszfalt. Ez Tampa (Florida állam)

Az autó totálkáros lett, de szerencsére Mike épségben kiszállt az autóból.
„Egy világ tört össze bennem, de hamar összeszedtem magam. Nem voltam hajlandó ennyiben hagyni a dolgot. A biztosítóval lejátszott kötelező csaták után egyből beújítottam egy másik Mini-t, már bordó színben. Alig öt hónap leforgása alatt a jelenlegi Cooper majdhogynem ugyanarra a szintre fejlődött, mint elődje és sikerült egy BBS RS003-as 3-részes felnikészletet (ismételten) beszereznem, KW futóművet (szintén) és egy teljes 3M bordó matt fóliát az autó felületére. Az örömöm ismét határtalan volt, de egy hölgy egy kisteherautóban hamar kettétörte azt. Hála Istennek a kár elenyésző volt az előző balesetemhez mérten, és néhány karosszéria elem kicserélésével ismét róhattam az utakat a Minivel. A vicces része a sztorinak, hogy a második baleset majdnem ugyanazon a kereszteződésben történt, mint ahol az első. Mondanom se kell, hogy most már kerülöm azt a háztömböt”.

„A földön akartam látni” - a végletekig ültetni a Minit

Második balesete után Mike még többet akart autójából kihozni, pláne, hogy az állítható futómű minden héten két centivel süllyedt lejjebb. Sajnos a mechanikus megoldás hátránya, hogy az elérhető legalacsonyabb hasmagasság nem a maximum, amit a felniméretekhez képest kilehetett hozni az autóból. Ennek volt köszönhető, hogy a pneumatikus felfüggesztésre adta fejét az ifjú tuner. „Mivel a Mini Cooper modellekhez nem nagyon gyártanak komplett, kidolgozott rendszereket, ezért egy csináld magad verzióban kellett véghezvinnem a folyamatot. A történet tele volt elfolyt gátlókkal, eltörő rugótányérokkal és életveszélyes kanyarokkal, egészen addig, amíg meg nem elégeltem a dolgot, és be nem rendeltem az Airrex levegős futóművét”.
A fehér és a matt bordó kombinációja némi eleganciát kölcsönös a sportos kis Mininek

A márkás terméknek köszönhetően az utazás kényelme és biztonsága kifogástalan volt, és a cél is beteljesült. Az autó a földön hasalt. A belteret kicsit sportosra vette Mike, annak ellenére, hogy tudja, hogy utcai használatú autóhoz nem éppen szükségesek ezek a biztonsági megoldások (bár a balesetek számait figyelembe véve talán mégis?). Egy 8-pontos bukóketrec, egy OMP sportkormány és egy szett Recaro félbőr kagylóülés került az autó kabinjába, ezzel tökéletesítve Mike stílusát kívül és belül is. Mike ismeri az autó korlátait, és hogy ez „csak egy” Mini, de ez az Ő Minije és az Ő stílusa. Számára ez a tökéletes kombináció, és ha autóváltásra adja a fejét, legextrémebb esetben is csak egy Mini Clubman jöhet szóba, vagy egy harmadik Cooper. Forrás: I love bass