2017. december 06. | 12:45

Ha túl sokat adsz mások véleményére, akkor bizony megeshet az a félresiklás, hogy mire autód módosításának a végére érsz, nem is a saját ízlésedet fogja tükrözni, hanem másokét. Ebben az esetben pedig sosem lesz igazi a vonzalom, aminek épp ellenkezőleg kellene alakulnia!

Társszerző: Bolgár Krisztián

A címbe foglalt filozófiai megnyilvánulás Henry Vela szállóigéje, amelyet saját projektje kivitelezésénél is felhasznált. Véleménye szerint nem szabad, hogy a negatív vélemények, kérkedők vagy álszakértők elvegyék a kedvedet egy autó építésétől, meg úgy általában semmitől sem az életben. Felfogása hibátlan, és ennek is köszönhető, hogy egy közel sem hétköznapi Civic kupét sikerült összehoznia, annak ellenére, hogy közel sem indult könnyű helyzetből.

Mélyre nyúló autós gyökerek

A texasi Henry élete sosem állt távol az autók világától. Édesapja műhelyében nőtt fel, ahol a korral előre haladva egyre több mindenben igyekezett segíteni apjának. Ennek eredménye, hogy a kezdeti olajcserékből az általános szervizeken és kuplungozásokon át, eljutott Henry az összetettebb problémák helyrehozásáig, mint például elektronikus hibák vagy motorgenerálók lezavarása. A nagyobb tudás pedig még nagyobb tudásszomjat eredményez, tehát Henry elindult a műszaki pálya irányában, és egyre több kérdést tett fel önmagának.
A motortér egyelőre csak a letisztult környezetű 1.6-os blokkot tartalmazza, a jövőben viszont egy erősebb B-szériás erőforrás fogja váltani

Az egyedi autók univerzumával való megismerkedés pedig részben egy örök mozi klasszikusnak, részben pedig bátyjának volt köszönhető. A Fast and Furious első része teljesen megbabonázta a tini éveiben lévő Henryt, amit pedig egy helyi autós találkozó biztosított be a tuner szürkeállományába, amire bátyjával közösen látogattak ki. Henry sorsa ekkor „megpecsételődött”, még akkor is, ha ezzel Ő még nem is volt teljesen tisztában. Ahogy pörögtek a 2000-es évek évszámai, úgy nőtt Henryben a vágy, hogy végre Ő is birtokolhasson egy olyan autót, amit apja műhelyében tanultak alapján és a találkozókon ellesett megoldások segítségével a saját ízlésének és stílusának megfelelően alakíthassa át.

Sehol sincs kolbászból a tuning-kerítés

Bizonyára ezt a tényt mindenki elhiszi, még akkor is, ha az Egyesült Államokról van szó. A lehetőségek országában sem lehet minden könnyen elérhető és kivitelezhető. Mint a legtöbb egyetemista élete ott sem egyszerű, hiszen a családi- és szociális életet és a tanulmányokat ügyesen össze kell szervezni, ha nem akarod, hogy boruljon az „egyensúly”. Az ember „legszebb éveiben” pedig mindenre vágyik, csak plusz problémákra és fejtörésekre nem.
Széles és alacsony. Ennyi elég is egy hatásos és autentikus külső eléréshez.

Henry viszont beújította az 1997-es Honda Civicjét, ezzel megszerezve a már említett plusz „púpot” a hátára. Az időzítés pedig nem a véletlen műve, mivel Henry igencsak jutányos áron jutott hozzá egy teljesen rozsdamentes Civichez és ezt az esélyt nem lehetett elszalasztani.
„Hogy ha már átléptem a startvonalat, nem akartam félbehagyni semmit. Meglett az autó és kemény munka árán ugyan, de sikerült annyi spórolt pénzt összeszednem, amivel elkezdhettem a módosítási műveleteket. Nappali tagozatos egyetemistaként igazi csoda volt, hogy sikerült erre is időt szentelnem, de az én sztorim legyen a példa, hogy nincs olyan hogy lehetetlen” – ecseteli Henry.

Kitűnni abból a zsúfolt tuning-tömegből

Az USA-ban ha Civicje van az embernek nem is olyan könnyű olyan verziót építeni, ami nem számítana tucatnak a helyi tuning közösségben. Ugyan az ország déli részén nincs akkora kultusza a Hondáknak, mint például a Keleti parton, Henrynek mégis fontos szempont volt, hogy ne lehessen összetéveszteni más épített Hondával. Az ép kaszninak köszönhetően nem kellett a hibák kijavításával foglalkozni, és egyből lehetett rendelni az aftermarket alkatrészeket (ami Hondák esetén is igazi Kánaán az USA).
Hamisítatlan custom beltér

Az egyedi első lökhárító alá egy Charge Speed első toldat, fölé pedig egy euro-piacos Type R hűtőrács került. Az APR tuning cégtől érkeztek az egyedi légterelők, karbon visszapillantók, illetve a karbon géptető. A sárvédők hátul 2-2cm-el szélesedtek ki, illetve a csomagtérajtó is megnyúlt ívesen, a „duckbill” hatás elérése érdekében. Néhány apró kiegészítés után pedig érkezhetett BMW „valencia” színkódú fényezés. Az autó alá a F&F fanatizmusnak köszönhetően egy XK neonkészlet került, ami manapság reneszánszát éli a tuning társadalomban. A futóművet mivel Henry abszolút Hellaflush stílusban képzelte el az autót, ezért egy Airlift V2 levegős rendszert szerelt be, Skunk2 lengőkarokkal és egyedi tengelycsonkkal a legalacsonyabb hasmagasság érdekében. Ezután érkeztek az autó ékszerei, ami egy szett 16x9.5” és 16x11” méretű BBS RS felnik voltak, Yokohama abroncsokkal és BBS Bugatti/Ferrari felnikupakokkal. A teljesítmény, mivelhogy Henry nem versenyautót szándékozott építeni, ezért mondhatni érintetlen maradt. Csupán egy 3”-os nyitott rendszer, Greddy kipufogóvégek és egy KTuned shorshifter növeli az autó vezetési élményét. A kabinról mindez már nem mondható el, mert Henry elég nagy hangsúlyt fektetett a beltér kialakítására. Egy 8.generációból költöztek át az üléspárok, euro-piacos kiegészítőkkel és egyedig kárpitozott ajtókárpitokkal együtt. Egy 6-pontos Cusco bukóketrec, Momo Ferrari kormány és NRG gyorsszár növeli még a beltér minőségét, egyedi Cluster műszerpaddal és Takata biztonsági övekkel.
Az egyedi Charge Speed szoknyák még inkább kiemelik a „face down, ass up” jelenséget

Az autót párhuzamosan felsőoktatási tanulmányival együtt fejezte be Henry, és mindkettő végeredményére visszagondolva, kicsit sem bánta meg a dolgot. Az Ő szemszöge az, hogy akkor mutatkozik meg az igazi személyiséged, amikor nyomás alá kerülsz. Márpedig az a négy év, ami mellett egy minőségi tuning autót igyekszel megépíteni és ezzel egyidejűleg lediplomázni, bizony nevezhető nyomásnak. Forrás :