home Közösségi Interjú Varga Zsomborral a Toyota Central Europe Kft. PR menedzserével

Interjú Varga Zsomborral a Toyota Central Europe Kft. PR menedzserével

0 people like this.

A Toyota a világ egyik legnagyobb cége, nem mellesleg a legnagyobb autógyártó. Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít magának, főként a hibrid-technológiának köszönhetően!

Először is, hogyan kerültél kapcsolatba a Toyotával?

Varga Zsombor: A Főiskola elvégzése után a Michelin vállalatnál dolgoztam, mint gyakornok. Vicces, de első élményem az volt velük, hogy én voltam a híres gumibaba. Egy rali versenyen öltöztettek be és integettem a közönségnek. Aztán kaptam egyéb feladatokat és részben a szerencsének, valamint a tudásomnak köszönhetően kereskedelmi igazgató lettem 25 éves koromban, ami rekordnak számít.

Majd vállalati stratégiával foglalkoztam, ekkor jött a Ford megkeresése, ahol PR- és kommunikációs igazgató lettem. A Ford után saját vállalkozást indítottam és útközben jött a Toyota megkeresése kommunikációs vezetői szerepre. A Toyota a világ legnagyobb és legzöldebb autógyártója, így nem volt kérdés, hogy igent mondok.

Miben más a Toyota, mint a többiek?

Varga Zsombor: Mint mondtam, a világ legnagyobb autógyártója, mindenhol jelen vagyunk. Az autóipar forradalmasítása a célunk, melynek legfőbb lépcsőfoka most a hibrid-technológia fejlesztése és megismertetése az emberekkel. Szerencsére nagyon jó úton járunk és szinte minden típusban van már hibridautónk.

toyota, prius, családi autó, hybrid, plug-in hybrid
A Prius az egyik legnépszerűbb családi autó.

Egyre több gyártó kínál teljesen elektromos autót, miért pont a hibrid a fő irány számotokra?

Varga Zsombor: Jelenleg a hibrid megoldás jobb alternatíva lehet. A teljesen elektromos autók töltése még nem teljesen megoldott Magyarországon, nincs elegendő töltőállomás, így ezen még dolgozni kell. Ellenben a hibridautó az elektromos és belső égésű motornak köszönhetően megbízhatóan és nagyon gazdaságosan működik. Sokkal kevesebb alkatrészt tartalmaz, mint egy dízelautó.

A Toyota prémium márkája, a Lexus ma már minden típusból kínál hibridautót, és az eladások 97%-a bizony hibrid a Lexusból. A Toyota is már számtalan típusban kínálja: Prius, ami egy családi autó, Auris, Yaris, a most nagyon népszerű C-HR, illetve a RAV4 is már kapható és a paletta tovább fog bővülni.

Mit gondolsz, merre tart most a világ autógyártása, ezen belül a Toyota által járt út?

Varga Zsombor: Egyértelműen zöldebb lesz. A városok levegőjének javítása, tisztábbá tétele csakis úgy biztosítható, ha a dízel járművek száma csökken és helyükre a hibrid-, elektromos- és egyéb alternatív hajtásláncok kerülnek. De említhetem a hidrogéncellás megoldást is, ami jelenleg nem köztudott, de minden jel arra utal, hogy a jövőben, akár néhány év múlva megjelenik az utakon.

Ahhoz persze szintén jelentős infrastruktúra fejlesztésre lesz szükség. A dízelbotrány miatt is sokan elfordulnak a dízeltől és a zöld megoldásokat kezdték el keresni. A jövő mindenképp ez, energiatakarékos és környezetkímélő megoldások.

: rav4, toyota, prémium, SUV
A RAV4 már hybrid technológiával is kapható.

Számok szerint, mikor-mit várhatnak a Toyotától?

Varga Zsombor: A 2020-as évek elején nem lesz olyan szegmens a Toyotánál, mely ne kínálna hibridautót, ez egy nagyon fontos lépés. A Lexus mindenből kínál már hibridautót. A Toyota világszinten évente 10,5 milliót ad el, ami hatalmas szám, ennek manapság 40%-a hibrid, a Lexus esetében pedig 80%. 2020 után ez a szám 50% felett lesz, céljainkat túlteljesítve.

Szerinted jelenleg miért jobb megoldás a hibridautó, ellenben az elektromossal?

Varga Zsombor: Kicsit körülményesebb, sok idő tölteni, még gyorstöltővel is fél órát kell várnunk legalább, de alapesetben több óra, amíg teljesen feltölt. Az elektromos autó is addig zöld, amíg az elektromos áram előállítása is zöld. Illetve az akkumulátorok sincsenek a csúcsra járatva, vagy nagyon sokat kell érte fizetni.

A hibrid egy ideális választás, egyfajta átmenet. Egy példa: a plug-in hibrid Prius 1 liter benzinnel 100 kilométert is el tud menni, ami nagyszerű teljesítmény. Persze a jövő a hibrid-, az elektromos- és a hidrogéncellás autóké. 2050-re a célunk, hogy csak zéró-emissziós autót fogunk gyártani.

Varga Zsombor, Toyota, Toyota Magyarország
Varga Zsombor (balra) a Toyota Magyarország PR menedzsere.

Mi lesz a „benzinzabáló” és dízelautókkal a jövőben?

Varga Zsombor: Lesz rájuk kereslet, az áruk pedig meg fog nőni. A benzin vélhetően drágulni fog, ha egyre több elektromos autó lesz az utakon, így egy szűkebb réteg tudja majd megengedni magának, hogy ilyen autót vásároljon.

A Lexus is kínál például igazi sportautót, az LC500h egy nagyon sikeres és szép autó lett, ami V6-os motorral és hibrid-rendszerrel igencsak erős és a hangja is szép. Kérdés, hogy mi lesz adott esetben a sok nyugatról érkező dízel autóval. Az áruk vélhetően majd csökken, de ha nem hozunk elég szigorú szabályokat belefulladunk a dízelbe.

V6, Toyota, LC500h
Az LC500h egy igazi fenevad V6-os motorral.

Mit tud nyújtani a Toyota a haszongépjárművek esetében?

Varga Zsombor: Jelenleg nincs hibrid-meghajtású, de dolgozunk rajta, 2025-ben már azokból sem lesz dízel, csak benzines. Ott még meg kell oldani, hogy minden terepen helyt álljon a motor és az autó is, töretlen fejlesztés zajlik a szegmensben. A kedvelt Toyota Land Cruiser-ből biztosan lesz hibrid.

Mit kell tudni jelenleg a Toyota autósportban való megjelenéséről, milyen bajnokságokra koncentrál a gyártó?

Varga Zsombor: Visszatértünk a WRC-sorozatba 2017-ben, természetesen folytatjuk a szereplést. Az autó Németországban készül és főként Finnországban zajlik a tesztelés. Jelen vagyunk a WEC-sorozatban is, ahol tudjuk tesztelni a hibrid-technológiát, talán a legjobb terep erre a célra és persze fontos, hogy jó eredményeket érjünk el. A Toyota Hilux pedig a Dakaron jeleskedik.

WRC, Toyota, Toyota Gazoo Racing
A Toyota Gazoo Racing 2018-as versenyautója a WRC-ben.

Végezetül, mi a Toyota Central Europe feladata a térségben és Magyarországon?

Varga Zsombor: A TCE egy regionális központ, Lengyelországi központtal működik, így lengyel főnökök vannak. Elég nagy a piaci részesedésünk a régióban, körülbelül 7,1-7,2%. Feladatunk, hogy a Toyota szemléletét és hitvallását minél több helyre eljuttassuk és népszerűsítsük a hibrid-technológiát és persze növeljük az eladások számát.

Az interjút készítette: Porkoláb Bence

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat