2017. október 25. | 12:38

A Lexus valami olyasmit tett le az asztalra az LC 500-zal amire igazán büszke lehet. Vezetési élmény magas fokon.

Néhány nappal ezelőtt sétáltam a városban, majd megérkeztem a buszmegállóhoz és vártam, hogy folytassam utam. Majd egy hangorkán és egy művészi forma együttese húzott el csíkot előttem. Az élmény meghatározó volt és bár biztos nem voltam benne, de a jellegzetes vonalvezetés egy Lexus ismertető jegyeit hordozta magában. A kíváncsiság egészen a szalonig vitt, ahol gyorsan szembesültem azzal, hogy bizony nem tévedtem. A Lexus LC 500 egy igazi izomautó és valami nagyon a szemnek tetszetős forma együttese, ami a cég szerint az egyik zászlóshajó lehet a vállalatnak. A szalon egyik kedves alkalmazottja volt segítségemre, az autó bemutatásában.
Lexus LC 500: Formabontó és modern forma

Az LC 500 hátsókerék-hajtással rendelkezik és egy 5,0 literes V8-as, 477 lóerős fenevad dolgozik a motorháztető alatt. Gyorsulása 0-100 km/h sebességre 4,7 másodperc. A sebességváltó elmondása szerint világelső abban a tekintetben, hogy először alkalmaznak kvázi személyautóban 10 sebességes váltót, melyet versenykörülmények között sikerült kifejleszteni. Ennek a váltónak nagy szerepe van a dinamikus és elképesztő gyorsuláshoz, és az általam is megélt, tényleg hihetetlen nagy hanghatáshoz. Továbbá minden mozzanatát figyeli a vezetőnek, és vezetési stílushoz mérten kapcsolja a fokozatokat, hogy minden optimális és élvezhető legyen. Komfort (Eco), Normál, Sport és Sport+ funkciókat választhatsz menet közben.
Lexus LC 500: Kitűnő menetstabilitás

A belső tér nagyon kívánatos volt kívülről nézve, van hátul is kettő ülés, de mint szinte minden sportkupénál itt is elég szűkösnek tűnt a hely. Az autót vezetni valóban egyedi élmény lehet, minden a vezetőért van. A kormánykereket kézzel készítették, a kapcsolók könnyen és gyorsan elérhetőek. A műszerfal és a motorháztető mélyítve, van így a kilátás szinte teljes egészében az útra irányul, ami komoly biztonsági előrelépés is. Az autót borító tető karbonszálas és üveg megoldással is kérhető, a hátsó perem a klasszikus japán kard formáját idézi. Mivel egy igazi sportautóról van szó, 80 km/h sebesség felett automatikusan nyílik a hátsó légterelő, ami valóban a prémium kategória egyik ismérve és erősen növeli az autó stabilitását.
Lexus LC 500: Futurisztikus lámpa dizájn

Az oldalt található légbeömlők pedig csökkentik az autó hátsó részére eső légáramlást, légörvényeket, ettől jobb a kormányozhatóság. Biztonság terén igazán kiemelkedő az autó. A Lexus Safety System +-nak nevezett rendszer röviden összefoglalva mindent és mindig figyel. Sávot, fényeket, nappalt, éjszakát, kereszteződést, s ha kell azonnal figyelmeztet. Illetve a 8 különböző ponton elhelyezett légzsákok ha kinyílnak, gyakorlatilag ez egész belső teret lefedik, minimálisra csökkentve a személyi sérülés lehetőségét.
Lexus LC 500: Oldalról is meggyőző

Pár szót még érdemes ejteni a multimédiás lehetőségekről. A Mark Levinson hangrendszer 13 hangszóróval telepítve koncerttermi érzést kíván nyújtani az utazóknak. A tömörített hangfájlokat is feljavítja egy erre kifejlesztett szoftvernek köszönhetően. Multiinformációs kijelző áll még rendelkezésre, ami minden fontos dologra figyelmeztet, többek között közlekedési táblákra, jelzésekre és sávelhagyásra. Alcantara sportülésekben utazhatsz, ami hűthető és fűthető is természetesen.
Lexus LC 500: A vezetőre szabott belső tér

Számtalan dologról lehetne még beszélni, az okos futóműrendszer még megér egy említést, amely figyelembe vesz minden vezetéstechnikai és stílusi szempontot, a tökéletes beállításhoz. A Lexus LC 500 méltó partnere mindenféle modernkori sport- és luxusautónak. Aki erőre, biztonságra és magasfokú vezetési élményre számít, nem mellesleg egy műalkotást szeretne kormányozni, számára több, mint tökéletes választás. Fotók: Pinterest