2017. szeptember 05. | 12:53

Várható volt, hogy amint beindul az elektromos autók elvárt ütemű terjedése, megszűnnek a kedvcsináló privilégiumok. Elsőként az ingyenes töltést vehetik el a tulajoktól.


Várható volt, ingyenes világ nem létezik

Már több hazai vállalatnak engedélyezte az energiahivatal, hogy töltőállomásokat üzemeltessen. További engedélyek várhatóak a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivataltól. Hétfőig 24 ilyen engedély lépett érvénybe, ám a közeljövőben ez sokszorosára növekedhet. A tervek szerint 80 kilométerenként épülnek majd egyenáramú gyorstöltőt, a telepítéshez pedig az önkormányzatok százszázalékos vissza nem térítendő támogatást kaphatnak. Ám ehhez hozzátartozik, hogy a töltés már várhatóan nem sokáig lesz ingyenes. A 24 engedélyből 20 az ELMŰ tulajdonában van, akik 19 budapesti és 1 miskolci töltőállomással vetnék meg lábukat a piacon. Az E.ON egy győri töltőre kért engedélyt, ahogy a Szekszárdi Vagyonkezelő Kft. is. A főtaxi 2 berendezést tervez üzemeltetni. Ehhez hozzá tartozik, hogy az elektromos taxik továbbra is számíthatnak az állam támogatására azok megvásárlásában és üzemeltetésében.  A világgazdaság megkeresésére a MEKH elmondta:
"A hatályos kormányrendelet szerinti az elektromobilitás szolgáltatás nem engedélyköteles, vagyis a szolgáltatás jelenleg is lehetséges a vonatkozó egyéb jogszabályok, előírások betartásával. E szolgáltatók szabadon alakíthatnak ki tarifákat lakossági és üzleti felhasználóknak, nincs törvényi megkötés, ami ezt korlátozná."
Vagyis, a hivatali engedélyhez csak a töltő működtetésére van szükség.  További jelek utalnak a fizetős "áramtankolásra". Rendeletekben adták ki a töltőállomások mérésének és számlázásának szabályairól zóló rendeletek. Továbbá a Nemzetgazdasági Minisztérium közölte, hogy nem lesz jövedékiadó-tartalma a közlekedési áramnak.  Forrás: Világgazdaság