2018. január 05. | 17:09

A Mercedes E-osztály minden egyes porcikájában csúcstechnológiát, eleganciát és komfortot áraszt, nem beszélve a takarékos dízelmotorról. Ez volna a felső-középkategória csúcsa?

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Mercedes-Benz E200d G-TRONIC (W213)
Előnyök
Finom külső és belső dizájn
Kimagasló komfort
Alacsony fogyasztás
Hátrányok
Magas fordulaton zajos dízel
Bőség zavara
Drága extrák

A tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – https://www.mahzrt.hu/

A Mercedes E-osztály több, mint hatvan éve koptatja az utakat. Az általam tesztelt autó már a tizedik felvonás, így volt miből merítenie a tervezéskor a német prémiumgyártónak. Az itt feltűnő kétliteres Mercedes-féle dízelmotor már a nyolcvanadik évfordulóra készült el, a világelső, nagy szériában gyártott autó 1936-ban a taxisoknak gyártott 260 D volt. Mercedes-Benz 260 D
Mercedes-Benz 260 D

Ez a felső-középkategóriás modell már a W213-as gyári kódot viseli, és kijelenthető, hogy a szegmensben az egyik legjobb, legkényelmesebb, legszebb dizájnnal rendelkező autó, amely egy teljesen új fejlesztésű motorral bír, viszont ez a legapróbb egység csak később csatlakozott a motorpalettához. Mercedes-Benz E200d - Teszt Az ötödik generációs E-osztállyal a Mercedes is végre befejezte azt a dolgot, ami Európában néhány éve nagy divat, mégpedig hogy minden modell egymásra hajaz a kinézetével. Ez anno kezdődött az S-osztállyal 2013-2014-ben, majd jött a C-osztály. Igaz, hogy az egyen-dizájn a kínai piacra való betörést elősegítette, ugyanis ott szeretik ezt a fajta egységes formatervezést, de az Audival karöltve várhatóan 2023-2024-re már nem fogja egy pofára gyártani modelljeit egyik gyártó sem. Mercedes-Benz E200d - Teszt

Mercedes-Benz E200d: Terebélyes mégis könnyed

Az E-osztály külső és belső formavilága egyaránt sokat változott az elődhöz képest, inkább a gömbölyded stílus irányába húz. A finom vonalak szépen rejtik el a valós méreteit, az autó 4,92 méter hosszú, tengelytávja 294 centiméter, a karosszéria méretei megnövekedtek: hosszban 4,3 centivel, tengelytávban 6,5 centivel gyarapodott. Amire talán a legbüszkébb lehet a gyártó az a 0,23-as alaktényező, amely kategória elsőnek számít. Mercedes-Benz E200d - Teszt A kecses és lapos megjelenés az 1,6 tonnás indulótömeggel társul, amely szintén jelentős fogyást jelent elődjéhez képest, a 7,7 centi híján 5 méter hosszú karosszéria merev egységet alkot, hiszen a vázban és a futóműben is nagy mennyiségű alumíniumot és ultra nagy szilárdságú acélokat alkalmaztak. Mercedes-Benz E200d - Teszt Az Avantgarde külső csomaghoz integrált, csillagos sportmaszk jár, az új hátsó lámpa mikroprizmás felületkialakítással bír a vízszintes részeken, a finoman döntött hátfal és a lágy vonalak elegáns és modern benyomást keltenek a szemlélőben. Az egységes márkastílus miatt hajaz a Mercedes S és a C modellekre, bár az avatott szemek képesek megkülönböztetni már csak a méreteket tekintve is. Mercedes-Benz E200d - Teszt

Mercedes-Benz E200d: Pazar beltér

A Mercedes E-osztály finomságairól simán lehetne több száz oldalas könyvet is írni, megjelenésekor a piac legmodernebb fejlesztésivel volt megáldva. Nincs olyan extra, ami alapáron vagy felárért ne szerepelne a kínálatban, a kényelmet szolgáló berendezések mellett a tervezők az aktív-passzív biztonságra is maximális hangsúlyt fektettek. A sofőrt tökéletesen tehermentesíti például a távolságtartó tempomat, a táblákat felismerő rendszer, finoman lassít, gyorsít vagy akár sávot tart és vált magától – más szóval pihentetővé teszi a vezetést. Mercedes-Benz E200d - Teszt Az autó a tökéletes zajszigetelésének hála rendkívül csendes, a beltér szintén a piacon fellelhető összes kabin közül az egyik legigényesebb: az anyaghasználat, az összeszerelés, a formák és a színek kombinációja az egekbe emel. Példátlan nyílt pórusú faberakások és kerek légbeömlők, épp elegendő a krómozás, a karcsú ülések rendkívül kényelmesek és masszívak, kattogásnak, nyikorgásnak helye nincs. Eszméletlen otthonos az egész: még a lakkfekete sem hivalkodó, kellemesek a vonalak és a bőr tapintása, minden gomb kézre áll, egyértelmű a funkciójuk. Mercedes-Benz E200d - Teszt A helykínálat ugyan csak négy személy számára, de minden igényt kielégít, az 540 literes csomagtérbe is bőven lehet pakolni. Felárért kérhető az S-osztályhoz hasonló szélesvásznú kijelző rendszer, a tesztautóban viszont a hagyományos műszercsoportot találtam. A jobb oldali kijelző a 12,3 colos TFT helyett egy kisebb, szintén millió funkcióval ellátott Comand menürendszert jelenített meg, ami még írásfelismerő funkcióval is bír. Mercedes-Benz E200d - Teszt A 64-színű LED hangulatvilágítás is parádésra sikerült, a Burmester hifik is említésre méltók, aminél a csúcsmodell a 3D-s hatást nem csak modellezi, hanem a tetőkárpitból érkező hangoknak köszönhetően valóságos koncert teremmé varázsolja a kabint – ez sajna hiányzott, de az alap verzió sem okozott csalódást. Mercedes-Benz E200d - Teszt

Mercedes-Benz E200d: Elég lehet a legkisebb dízel?

A W213 megjelenésekor a 195 lóerős 220d volt az alap öngyulladós verzió, a tesztalanyban található 1950 köbcentis, 150 lóerős turbós változat kicsivel később csatlakozott a palettához. A teljesen alumínium blokkos és hengerfejes konstrukció 360 Nm-es nyomatékot biztosít, a turbófeltöltő változó geometriájú, így a turbólyuk nemigen érződik: 8,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 224 km/h. Mercedes-Benz E200d - Teszt Az új dízelben csalódni nem lehet: alapvetően csendes és kifejezetten jól fogyaszt, alapjáraton és Comfort módban nagyon halk, minimális rezonanciát gerjeszt. Azonban amint Sport vagy Sport+ módban hajtod, zavaróan megjön a tipikus, kerregő dízel hang, főleg magas fordulatról történő motorféket erősen használó lassítás esetén. Lehet, hogy az én fülem érzékeny csak az efféle morajlásokra, de mai prémiumautóhoz képest szerintem zajos volt. Az üzemmódválasztó egyébként az egész autót módosítja, a futóműtől a kormányzásig egészen a hangulatvilágításon át. Mercedes-Benz E200d - Teszt Szabályos autópályás közlekedés esetén alig 1500/percet forog kilencedik sebességben, így közel 5 literes fogyasztást produkál, nem meglepő módon városban is el lehet vele járni 6 liter alatt – imponáló, főleg egy ekkora és ilyen erős autótól. Ez a fogyasztási érték talán a hibrid változattal sem érhető el, melyben a kétliteres benzines turbómotor 211 lóerejét egy 88 lóerős villanymotor egészíti ki. Mercedes-Benz E200d - Teszt

Mercedes-Benz E200d: Selymes futás, és ennél még van feljebb

Az E-osztályhoz összesen ötféle futómű kérhető, a tesztjárműben a kellő komfortot biztosító alap acélrugós, Agility Control szelektív lengéscsillapítós megoldás foglalt helyet, a legdrágább 760 ezer forintba kerülő, elöl két-, hátul háromkamrás adaptív légrugós rendszer simulékonyságát elképzelni sem tudom ezek után. Mercedes-Benz E200d - Teszt A közel ötméteres limuzin meglepően könnyed, bár érezhetően kiveszett belőle az eddig megszokott hajós stílus, a kormányzás kifejezetten pontos, gördülékenyen fordul bárhol, a futómű kiegyensúlyozottsága említésre méltó. Akármilyen üzemmódot választ az ember, az E-osztály sosem lesz olyan sportos, mint az A6 vagy az 5-ös BMW -  a Mercedesnek a komfort a védjegye. Mercedes-Benz E200d - Teszt Az E200 benzines alapverzióhoz kapható csak a kézi váltó, a többihez alapáron jár a 9 sebességes, bolygóműves G-Tronic automata, ami kitűnő választás volt a németektől: jó hosszúak az áttételek de nem jelent ez problémát, hiszen az autó egészen kis fordulatról is már erélyesen húz. A bajuszkapcsolóval vezérelhető váltó mindig jól kapcsol vissza, ha kell, Comfort és Eco módban kis fordulaton bárhol-bármikor eljárhatsz vele. Mindezeknek köszönhetően az egész autó karaktere, a Mercedes szedánokra jellemző hajószerű karosszéria nyugodt vezetésre sarkall, a finom és komfortos utazás érdekében. Mercedes-Benz E200d - Teszt

Mercedes-Benz E200d: Összegezve

A W213-as Mercedes újragondolt, gömbölyded formavilágával, szinte semmihez sem hasonlítható belterével az egyik legigényesebb szedán a jelenlegi piacon, melyben kiváló elegyet alkot a segédberendezések és az elektronikai szolgáltatások sokasága. Ráadásul ezzel a luxusautóval könnyedén 6 literes átlaggal el lehet járni, viszont ezek a kiváltságok az árcédulán tökéletesen tükröződnek. A Mercedes E200d egy remek utazó autó, de azt gondolom, hogy jobban jársz, ha az eggyel erősebb, 195 lóerős változat mellett határozol, hiszen az sem fogyaszt sokkal többet, de legalább rendesen odaver az üléshez.

Mercedes-Benz E200d G-Tronic (W213)

    • Lökettérfogat: 1995 cm3
    • Hengerek/szelepek: 4 / 4
    • Max. teljesítmény: 150 LE (3200-4800/perc)
    • Max. forgatónyomaték: 360 Nm 1400-2800/perc
    • Hossz./szél.: 4923/1852 mm
    • Tengelytáv: 2939 mm
    • Saját tömeg/ Össztömeg: 1605 kg / 2320 kg
    • Városi fogyasztás: 4,7 l /100 km
    • Országúti fogyasztás: 4,1 l /100 km
    • Vegyes fogyasztás: 4,3 l /100 km
    • CO2-kibocsátás: 112 g/km
    • Végsebesség: 224 km/h
    • 0-100: 8,4 s