2017. augusztus 09. | 11:55

A Mercedes múltját tekintve nem meglepő, hogy tudják a luxus esszenciájának titkát. Az alsóbb kategóriás kocsiknál is a minőség a szempont, de az S osztály semmihez sem hasonlítható

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Előnyök
Erélyes motor
Földöntúli kényelem
Könnyű kezelhetőség
Hátrányok
Drága vételár
Borsos szervizköltségek
Szomjas alapmotor
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=lkyqvb6emm8[/embed]  
Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – http://www.mahzrt.hu/ 
  A kétajtós luxuskupék már az 1930-as évek óta megtalálhatóak a Merci palettáján. Az 540K-val kezdődött minden, majd a nyolcvanas években a SEC helyezte olyan magasra a lécet, hogy a luxuskupék külön kategóriává nőtték ki magukat. Ezekben az európai modellekben jelent meg először a légzsák és az öv-előfeszítés, valamint a hidropneumatikus futómű. A Mercedes ezután érezte úgy, hogy saját osztályt ad zászlóshajójának, 1992-ben bemutatkozott a CL és egészen 2014-ig önálló néven futott. 2013-ban a Frankfurti Motorshow-n bejelentették a következő luxuskupét, ami újra a Sonderklasse tagjaként látta meg a napvilágot. S500 coupe
Az S Mercedes esetében is kijelenthetjük: a felni öltöztet, tesztautónk kiált egy szebb kerékért

C217: újra S a legnagyobb kupé

Az S a Sonderklassét jelöli, aminek jelentése "különleges osztály". Már első ránézésre is hatalmas az S kupé, de egy percig sem ormótlan. A kupé a limuzin rövidített platformjára épül, rövidebb tengelytávval. Ennek ellenére az S500 több mint öt méter és több, mint 2 tonnát nyom. Vannak hivalkodó elemek, de a kifinomultság sugárzik az autó összes vonalából, egyszerre sportos, elegáns és végtelenül kifinomult. A hosszú orrész, a finoman elnyújtott tető és a kerek fenék tökéletes mérnöki munka eredménye. Tovább fokozza a vizuális pornót a B oszlop hiánya, a kacsafarokra hajazó kis domborulat a csomagtéren és a visszafogottan sportos diffúzor az autó hátulján. S500 szín
A különleges szín hivatalosan fekete, de a bordó és az arany beütések dominálnak

A beltér hozza a limuzin minőségét, az első két ülésből úgy éreztem soha nem akarok kiszállni, a remekbe szabott kényelem mellett nagyobb tempónál sem estem ki a fotelekből. Egy éles kanyarban az ülések úgy tartanak, hogy közben hűtenek, masszíroznak és az oldaltámaszok felfújásával a legjobb pozícióba rögzítenek, így minden figyelem a vezetésre összpontosulhat. Az anyaghasználat nem lehetne jobb, fém, fa és bőr harmonikus elegyéből áll össze az utastér, műanyagot sehol sem találni. A gombok is fémből készülnek, lógás és zajmentesek, jó őket megnyomni. A hátsó ülésekre sem lehet panasz, a kategóriából kihozták a maximumot. Viszonylag tágas a láb és fejtér is, illetve az ablakok is teljesen lehúzhatóak a második üléssor mellett is. A Burmester hangrendszer tisztán szólal meg, a mély és a magas hangok is a helyükön vannak. A tetőablakba integrált Magic Sky Control szintén egy üdvözölhető funkció, a gombnyomásra kékülő üveg nem csak látványos, de tökéletesen szűri az utastérbe jutó fény mennyiségét. A Comand infotainment rendszer két hatalmas kijelzőn tárul a vezető és az utasok elé, átlátható, gyors, de néha túl van gondolva a menürendszer, a BMW iDrive rendszere modernebb, letisztultabb. A kijelző amúgy kapcsolható úgy, hogy csak a vezető lássa, ha az anyóson utazó megnézne egy filmet, akkor az csak az ő oldaláról látszik, a sofőr zavartalanul kezelheti az autó funkcióit. Amúgy ha valaki mégis felesleges hivalkodásra vágyna, a fényszórók rendelhetőek oldalanként 47 Swarovski kristállyal is. Mercedes S 500
A gyári full LED lámpa is gyönyörű szép

A 455 lóerős Mercedes S500 a belépő szint

s 500 coupé mercedes
A Mercedes S osztály minden irányból kívánatos

Igen, itt nincs kecmec, nincsen buta kis köbcentis dízel ami éppen, hogy elhúzza az amúgy hivalkodó kasztnit. Itt a legkisebb motor is egy 4.7 literes duplaturbós V8, 455 lóerővel és 700Nm nyomatékkal. A gázpedálra lépve az autó bárhonnan örömmel lódul meg, remekül hazudtolja meg két tonnás tömegét. Az S500 esetében a 9G-Tronic duplakuplungos automata váltó felel a sebességváltásért. Szeretek magamnak váltogatni, de itt eszembe se jutott, a váltó tökéletesen érzi a vezető összes gondolatát. Amikor kell akkor egy csodaszép gázfröccsel vált vissza a másodperc törtrésze alatt, de alap esetben előszeretettel hagyatkozik a bőséggel rendelkezésre álló nyomaték tartalékra. Olyan flexibilitást ad az autónak, hogy ha kell Comfort módban hetedik fokozatban, néma csendben lehet araszolni ötvenes tempónál, vagy huligán módjára keresztben autózva a szerpentin éles kanyarjait üvöltő V8 hangorkán kíséretében a felső fordulatszám tartományokban. A kényelem és a luxus mellett hidegrázós autózási élményt tud nyújtani a Sonderklasse belépő szintű motorja is már. Aki ennél is többre vágyik, választhatja az 5.5 literes, szintén V8 S63 AMG-t, ez még fél másodpercet tud lefaragni az S500 4.6 másodperces 0-100 idejéből. Ott van még a kevésbé sportos, de gyorsabb S65 is, 6 literes, tökéletességig faragott V12 motorral. Már a legkisebb gyermek is szomjas, nem olcsó fenntartani, így nehéz a két AMG létjogosultságáról beszélni, de ha tehetném én is ezt venném belőle. S500 belső
Első ránézésre zsúfolt, de minden gomb gondosan lett elhelyezve az S500 belsejében

S Klasse: Az osztályelső

Az S Klasse ülései kényelmesebbek a legdrágább fotelnél
Az S Klasse ülései kényelmesebbek a legdrágább fotelnél

Az S osztály mindig is a Mercedes "tömegpusztító fegyvere" volt. A legújabb vívmányokat, extrákat és biztonsági berendezéseket rendre a Sonderklassén keresztül mutatták be. Nincs ez másképp itt sem, a Benz kupéja évekkel megelőzi a konkurencia nagy részét. Az egész cikk kevés lenne szinte, hogy a vezetéstechnikai segédberendezéseket felsoroljam, ezért csak néhányat emelnék ki. A Magic Body Control 130-as tempóig 150 méterre előre figyeli az út legapróbb hibáit is, hogy hozzáhangolhassa a futóművet, így a felfüggesztés mindig az útviszonyoknak megfelelő keménységgel mozog. A Curve Tilt funkció szintén újdonság, a kanyarok előtt 2.5 fokig képes dönteni a légrugós futóművel a kasztnit, ezáltal a tehetetlenségi erők kevésbé érezhetőek az utastérben. Eleinte furcsa érzés, de a siklás könnyen megszokható. Az alap csomag is magas felszereltségi szinttel bír, de az Assistance Package minden modern kori extrát magába foglal, a keresztirányú szél asszisztenstől, az állatokat is felismerő éjjellátó asszisztensig. A Pre Safe összetett biztonsági rendszer minden pillanatban óvja az utasokat. Mercedes benz s500
Az S500 hátsó ülésein is bőven el lehet férni

Az S osztály meghazudtolhatatlan dinamizmusa

S500 tetőablak
A Magic Sky Control szórakoztató és látványos kiegészítő

A konkurencia terén találni sportosabb autókat, ilyen a Porsche 911 és a BMW 650i is, de a vezetési élményen kívül nem tudnak többet az S kupénál. A drágább szegmensben nagy múltú és nagynevű gyártók vannak, mint a Bentley és az Aston Martin. Sokan úgy gondolják, hogy a Mercedes nem említhető egy lapon ezekkel a nevekkel, bár nem hinném, hogy a Benzt ez annyira zavarná. Technológia terén éveket ver ezekre a gyártókra és elérte, hogy inkább saját kategóriaként kezeljük. Az S500-at jó vezetni. Nagyon. Az autó szinte olvassa a sofőr gondolatait és kezes bárányként viselkedik minden esetben. Bekapcsolt ESP-vel kicsit túl óvatos, néha ezáltal inkább alulkormányozottá válik, de amint kikapcsolod a menetstabilizátort, a rendszer átadja neked az uralmat és a V8 addig tekeri a hátsó kerekeket ameddig te akarod. Az összkeréhajtás egy percig sem hiányzott, de az a rendszer is biztosan hozza az elvárt minőséget. Sport módban a kormány felkeményedik és az elektromos szervó ellenére igen jól lehet érezni az utat. Nyilván a kényelem a cél és kevesen fogják kiautózni amit a Sonderklasse tud, de a lehetőség megvan, az S500 tökéletesen alkalmas élményautózásra is. S500 coupé comand
A Comand infotainment rendszer nem csak okos, de gyors is

Az S500 talán a legjobb autó amiben eddig ültem. Nehéz belekötni, hibát találni pedig még nehezebb. Drága, sokat eszik és szervizelni is egy vagyon. De aki megteheti, hogy a 40 milliós alapár ellenére beruházzon egy ilyen autóra annak ezek sem fognak problémát jelenteni. Sportos, biztonságos, megbízható, gyönyörű szép járgány. Kár máshoz hasonlítgatni, a Mercedes saját kategóriát kreált a hatalmas luxuskupék közt. A kérdés már csak az, hogy hova lehet ezt fokozni, mit lehet javítani a tökéletességen?

Mercedes S500 Coupé

  • Lökettérfogat: 4663 cm3
  • Hengerek/szelepek: 8/32
  • Max. teljesítmény: 455 LE 52520-5500/perc
  • Max. forgatónyomaték: 700 Nm 1800-3500/perc
  • Hossz./szél.: 5027/1899 mm
  • Tengelytáv: 2945 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 2030 kg / 2585 kg
  • Városi fogyasztás: 12,8 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 7,1 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 9,1 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 213 g/km
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 0-100: 4,6 s
A tesztet és a videót készítette:
  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk
  • Németh Kornél
  • Porkoláb Bence
Iratkozzatok fel az Alapjárat YouTube csatornájára! S500 Coupé