2018. január 12. | 17:07

Az Audi S5-höz érdemben nem nyúltak hozzá a 2011-es frissítések során, viszont a hajtás körüli újítások hajmeresztőre sikerültek. Most kiderül, mit tud a 333 lóerős kompresszoros Sportback!

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Audi S5 Sportback - 3.0 TFSI V6 quattro S tronic
Előnyök
Harapós motor
Jeles vezethetőség
Biztonságos quattro hajtás
Hátrányok
Iszákos motor
Szűkös hátsó fejtér
Rossz úton pattogó futómű

A tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – https://www.mahzrt.hu/

2007-es megjelenésével az Audi A5 az A4 helyét vette át a Coupé, Cabriolet és a Sportback változatok terén, így az A4-ből már csak szedán és kombi kérhető. Az A5-tel együtt érkezett az egy fokkal sportosabb S5, melyből szintén létezik kupé, kabrió és ötajtós hatchback coupé is. Te is elvesztél a kivitelek tengerében? Legyen annyi elég, hogy az általunk tesztelt modell egy faceliftes S5, melyet 2012 és 2016 között forgalmaztak, ugyanis a tavalyi évben mutatták be a sportos modell második generációját, mely már a 9T kód jelöl. A facelift előtti Audi S5
A facelift előtti Audi S5

Tesztünk alatt élvezkedésből nem volt hiány, hiszen a drivingcamp M5-ös modulján hajthattuk meg Müller Attival ezt a csodás gépet, ami annyira magabiztosan vette az összes elé kerülő kanyarulatot, hogy mi is megrémültünk.  Eszméletlenül pontos és nem várt gyorsulást produkáló autóról van szó, ami valójában egy izgalmas játékszer. Bizonyosodj meg te is a félelmetes csattogásról, puffogásról, süvítő hangorkánokról a tesztvideó megtekintésével! Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt

Audi S5: agresszív mégis elegáns

Az Audi S5-tel egy olyan ötajtós, praktikus formát sikerült megalkotniuk a dizájnereknek, amely az eleganciát tökéletesen ötvözi a sportossággal. Bármikor kiszúrja az ember a nép-Audik tömegéből, hiszen az átformált lökhárítók, az első és hátsó lámpák módosított vonalai, a függőleges csíkozásra átrajzolt hűtőrács tökéletesen izmos sziluettet generál. Nem beszélve a batár fékekről és a sportülésekről. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt A felvarrott 8T modell mindegyike megkapta a kicsit A6-osra hajazó morcos tekintetet és ezeket az egyedi LED-es nappali fényforrásokat, melyek véleményem szerint az egyik legszebb vonalvezetéssel bírnak a szegmensben. Ez a hatékony és elbűvölő világítástechnika természetesen hátul is ránk kacsint, opcionálisan a féklámpák is folyamatos LED-es fénycsíkként tűnhetnek fel. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt A ráncfelvarrás azért a méretekben is megmutatkozik, hiszen egy milliméterrel gyarapodott az autó hossza, melynek eredményeképp a Sportback 4,71, míg a kupé és a kabrió már 4,63 méterre nyúlik. Az S5-ös már alapkivitelben is a 18 hüvelykes alumíniumöntvény keréktárcsákat szolgáltatja, melynek küllői mögött az első féktárcsák S5 emblémái teszik teljessé a képet. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt

Audi S5: legbelül is atléta

Az Audi S5 fedélzetén is a vegytiszta sportosság ütközik ki először: az S5 lenyomatok, a fűthető és elektromosan állítható első S sportülések, a multifunkcionális sportkormány az alumínium sebességváltó kapcsolókkal kifejezetten ütős elegyet alkot. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt Az A5 széria eljövetelével számos innováció tarkította az extralistát, mint például a sebességfokozat ajánlás, Bang&Olufsen hifi, Google-naivgáció, internet az autóban, sávtartó rendszer kormányzással, holttérfigyelő, tolatókamera, megállásra képes sebességtartó automatika, elalvásra figyelmeztető és a gazdaságos útvonal-tervezővel rendelkező MMI navigációs rendszer. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt Egyébként a 2011-es frissítéssel bővült a belső anyag és színválaszték és alig észrevehető változások is elérkeztek, egyszerűsödtek bizonyos funkciók, sőt az S line sportcsomag például megkapta az A7-ből már jól ismert parádés faberakásokat. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt A sötétbarna-fekete kombináció hihetetlenül kívánatos, bár hasonló színekkel még nemigen találkoztam, talán épp ez benne a szép. Hosszútávon is kényelmesek az ülések, de ha a szituáció úgy kívánja akkor kellő stabilitással tartják meg az utasokat. Igaz, hogy egy ötajtós sportszedánról beszélünk, de az autó leginkább csak 2+2 személynek kényelmes igazán, de azoknak nagyon. Minden egyes gomb kapcsolásához határozott ujjmozdulatok kellenek, minden porcikáján érződik az autónak, hogy hihetetlenül kifinomult és a kezelése erélyes mozzanatokat kíván. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt

Audi S5: a kompresszor a menő

Az Audi S5 motorterének tartalma is megváltozott a frissítések során. Csakúgy, mint az S4-ben, a tekintélyt parancsoló 4,2 literes, 354 lóerős V8-as szívómotor helyét egy 3.0 literes, kompresszoros V6-os egység váltotta fel, mely 333 lóerővel gazdálkodik, amit 5500 és 6500-as fordulaton képes leadni. Úgy, tűnik, hogy ez a húzás kiváló döntésnek bizonyult, ugyanis az eddigi 5,6 másodperces 0-100-as sprint helyett már 5,1 szekundumot vesz igénybe a kilövés. A robbanékonyság és a lehengerlő gyorsulás a mechanikus feltöltőnek köszönhető, melyet már 2008 ősze óta használ az Audi. Anno a 3.0 literes V6-os A6 modellekben alkalmazták először, a kis fordulatszámú nyomaték gyors kiépítése céljából. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt A kompresszor 0,8 baron tölt, a 20 000-es fordulaton forgó szerkezet dugattyúja között ezredmilliméteres légrés található, ráadásul a gázok extrém rövid csatornán áramlanak, így a gázreakció szinte azonnali, a hűtésért pedig két intercooler felel. Bár a kínálat csúcsán a vérfagyasztó, 450 lóerős RS5 kupé áll, attól még az S5 is képes okozni iszonyatosan jó perceket a maga 440 Nm-es nyomatékával. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt Minden modellben szériafelszereltség lett a start&stop rendszer, amely hozzájárul a teljes paletta átlagosan 11 százalékos fogyasztás-csökkentéséhez, így például 1,4 literrel, vagyis 9,4-re csökkent az étvágy a kupék esetében. A mocskosul prüszkölő, ordító S5 a sivító kompresszorral a teszt alatt 13-15 literes fogyasztást jelzett felénk, igaz, meg is volt hajtva rendesen, óvatosan krúzolva valószínűleg hozható a 10 liter alatti érték. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt Dióhéjban összefoglalva mi az előnye a kompresszornak? A mechanikus feltöltő a turbóhoz képest gyorsabban építi fel a nyomatékot, tehát képes a késedelem nélküli levegőszállításra. Közel állandó töltőnyomást ad le, valamivel nagyobb az élettartama és kisebb a karbantartási igénye, viszont valamivel zajosabb és nagyobb a tömege. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt

Audi S5: a quattro hajtás ma már hatalom

Ami először feltűnt az Audi S5-ben, hogy hihetetlenül stabil, remek a súlyelosztása, elegánsan finom, de ha kell odapörköl rendesen. Minden egyes kormánymozdulaton érződik, hogy villámgyors irányváltásokra képes, érezteti velünk a megbújó, vad mivoltát. Ez a képessége talán a szintén újdonságnak számító elektromechanikus kormányműnek is köszönhető, amely a gyári adatok szerint még három deciliternyi üzemanyagot is képes megspórolni, ugyanis egyenesen történő haladáskor a rásegítés kikapcsol, így takarítva meg energiát. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt Az Audi S5 kizárólag ezzel a villámgyors, 7 fokozatú duplakuplungos S tronic automata váltóval elérhető, amit nem neveznék finomnak, de mivel ez nem egy billegő luxuslimuzin, ezért nem is kell annak lennie, cserébe viszont rendkívül gyors. A fejlett megoldások közé tartozik még a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozással működő, önzáró központi differenciálmű, mely tökéletesen osztja el a nyomatékot, általa rendkívül kezes lesz az autó, azt érezzük, hogy szinte lehetetlen alulkormányozottságba esni. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt A gyilkolászás közben szinte semmit nem vettünk észre a quattro hajtásból, csak azt, hogy makacsul ragaszkodik az ajánlott ívekhez, a nyomatékot hibátlanul osztja el a két tengely között. Nem is csoda, hogy az ingolstadtiaknak már egy ilyen kiforrott technikát sikerült beépíteniük az S5-be, hiszen évtizedes tapasztalatokból meríthettek. Ma már szinte presztízskérdésnek számít a quattro felirat az Audikon, igaz eleinte, a ’80-as években nem volt egyszerű dolguk az Audi reklám szakembereinek, de a mutatós hirdetésekkel azért nagyot alkottak. Hamar elfogadtatták a népekkel, hogy az összkerékhajtás egyenlő a biztonsággal, ami azért egy kicsit túlzás, de a laikusoknak ez már kielégítő. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt A BMW xDrive rendszere is személyautókban tökéletesen működik, de az azért érezhetően belerondít a hátsó kerekes karakterbe, hiszen 40–60 arányban hajt folyamatosan, viszont a bajba került átlagsofőröknek sokat tud segíteni, ezért is szeretik sokan. Az Audi rendszere valamivel kiforrottabb és szélesebb körben elterjedt, biztos vezetési élményt nyújt akár kezdőknek is, nem tud akkora meglepetéseket okozni, mint a bajorok összkerekes rendszere. Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt

Audi S5: Összegezve

Az Audi S5 kiváló választás lehet azok számára, akik a mindennapokban jól használható sportos autóra vágynak, hiszen ezzel a kompresszoros motorral városon belül és kívül, sőt még lezárt pályákon is versenyképesek lehetnek. Nem is GT autó, nem is sportautó ez valójában, inkább egy aranyközépút az imént említettek között. Kellő kényelmet, eleganciát és dinamizmust rejt magában és bármikor képes megmutatni a foga fehérjét, legyen szó a riadalmat keltő vagy luxust sugalló oldaláról.

Audi S5 Sportback - 3.0 TFSI V6 quattro S tronic

    • Lökettérfogat: 2995 cm3
    • Hengerek/szelepek: 6 / 4
    • Max. teljesítmény: 333 LE (5500-6500/perc)
    • Max. forgatónyomaték: 440 Nm 2900-5300/perc
    • Hossz./szél.: 4718/1854 mm
    • Tengelytáv: 2811 mm
    • Saját tömeg/ Össztömeg: 1745 kg / 2295 kg
    • Városi fogyasztás: 10,7 l /100 km
    • Országúti fogyasztás: 6,6 l /100 km
    • Vegyes fogyasztás: 8,1 l /100 km
    • CO2-kibocsátás: 190 g/km
    • Végsebesség: 250 km/h
    • 0-100: 5,1 s