home Teszt Nyári fless: Audi A5 Cabriolet – TESZT

Nyári fless: Audi A5 Cabriolet – TESZT

0 people like this.

Az Audi A5 Cabriolet 241 lóerős dízel motorja felpezsdít, a quattro hajtás oltalmaz, az S-line csomag pedig még inkább hozzátesz az élményhez

 

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – http://www.mahzrt.hu/ 

Az Audi A5 2007-ben robbant be a piacra, részben azért, hogy helyettesítse az Audi A4-et a kupé és kabrió szegmensben. Eleinte csak az ötajtós, Sportback változatban volt elérhető, ám 2009-től érkezett a kupé és a kabrió, amik szintén az LMP (hosszmotoros és moduláris) platformra épültek. Az Audi A5 2012-ben esett át egy ráncfelvarráson, a tesztelt példányunk is már ez a modernebb kivitel, aminek második generációja 2016-ban látott napvilágot a Los Angeles-i Autó Szalonon. 

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Audi A5 Cabriolet: az egyik legszebb nyitható fedelű a piacon

A sportosan elegáns formavilág már a modell megjelenésétől kezdve átjárja az autót, az A4 kupé karcsú formáit vették alapul az Audi mérnökei. A facelifttel új fényszórót és lökhárítót kapott, az orra szélesebbre sikerült. A LED-technikájú hátsó lámpák nem nyújtanak izgalmas látványt, hosszúkás formájukkal viszont szépen igazodnak a nyúlánk formához. Ellenben a Xenon LED menetfénnyel ellátott első fényszórókkal, amik már sokkal izgatóbban hatnak a szemlélőre.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Az Audi büszke lehet a vászontetőre, ami a teszt alapján nagyon is jóra sikerült, a zaj- és hőszigetelésben is vetekszik a lemeztetővel, tökéletesen illeszkedik, ráadásul gyorsan, gombnyomásra teljesen automatikusan nyílik és zárul. Nem kell egy helyben állva kivárni amíg cselekszik, ugyanis 50 kilométer/órás tempóig menet közben is megtehetjük ugyanezt, amúgy viszonylag huzatmentes az utastér még leengedett tetővel is.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

A csomagtér zárt vászontető mellett 380 literes, a rekesz által a magasságából a pótkeréknek hála a mélységéből veszít, de még így is kielégítő a mérete. A hátsó ülések 50:50 arányban vannak elosztva, egy karral a csomagtartó felől egyszerűen lenyithatóak, egy szempillantás alatt szinte lecsapódnak a hátsó ülőfelületre.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Az A5 övvonala magas, de mégis jó a kilátás a sportkormány mögül. Az S-line kormány egy valóságos csoda, fogása, mérete tökéletes, élmény tekerni. Egy kabriónál fontos a szilárd tető hiányát kiegyenlítő karosszéria merevítők és a megerősített küszöbök jelenléte, az Audi A5 Cabrio nagyon is merev a vegyes anyaghasználatnak és könnyűszerkezetes váznak köszönhetően. A szerkezet 19 colos könnyűfém rotor felniken gurul, amiknek a színe majdnem megegyezik a kasztniéval, ezért sem mutatnak akkorát, mint kéne.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (22)

No kemény tető, Yes S-line csomag

Az alapáron csaknem 15 millió forintos kabriónál elől nincs gond a helykínálattal, az S-line sport ülések jól tartanak, nagyon kényelmesek. A hátsó lábtér viszont leginkább az előttünk ülő ülésbeállításától függ, egy kabrióhoz mérten elviselhető, főleg, ha az anyós ülésen helyet foglaló egyed jól meghúzza magát. A válltér tekintetében is van mit alakítani, meg se forduljon a fejünkben három embert betuszkolni hátulra.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (20)

Az igényes anyagválasztás a prémium márkát igazolja, az Alcantara ajtókárpitok jól illeszkednek a szürke bőrhöz és a fém betétekhez. Szerencsére a zongora lakkot nem vitték túlzásba a beltér tervezésekor, a bőr könyöklő és a váltó tapintása is a luxus vonalra vall. Remek a közérzet az A5-ben, erre még az sport kormány is rátesz egy lapáttal, illetve az S-line-os, apró kiegészítők.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (14)

A Bang & Olufsen Sound System újszerű térhangzást kínál, bár némi állítgatás után sem nyújtott akkora élményt, mint azt vártuk volna, a magasak nem szóltak szépen. A nagyméretű, 12,3 col átlójú kijelzőfelületen minden hasznos információt megtalálunk, az Audi rendszere gyors és könnyen kezelhető, részletes a grafika is. Az autóban található volt még Head-up display, ami minden fontos adatot gyorsan felismerhető szimbólumok és számok formájában a szélvédőre vetített. A futómű, a motor, a váltó és a kormány hangolása is ránk van bízva, az Audi Select üzemmódkapcsoló normál, komfort, sport és egyéni hangolást kínál. Az adaptív tempomat és a hátsó tolató kamera jó szolgálatot nyújthat, bár az autóból nyitott tetővel viszonylag könnyű tolatni, nem zavar semmi a kilátásban.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (10)

A5 kabrióhoz benzin vagy dízel?

A sportos vezetési élményt ebben az esetben nem egy benzines motor biztosítja, hanem egy agresszív, 3.0 literes V6-os dízel erőforrás. Ez az erősebb, dízel motorral szerelt példány csak quattro hajtással kapható, ami a duplakuplungos DSG, azaz S-tronic sebességváltóval együtt remek párost alkot. A maga 241 lóerejével könnyedén, erőlködés nélkül indítja meg a Torsen T3 differenciálműves, állandó quattro hajtással szerelt kabriót.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (23)

Az 500 Nm-es nyomaték már 1400-as fordulattól megérkezik, az 1845 kilogrammos önsúlyával 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége elektronikusan van szabályozva, 250 km/h-ra. A 61 literes tank és az 5.2-vel jelzett gyári fogyasztás elég megnyerő, könnyebb lábbal pár tankolást megspórolhatunk magunknak, bár átlagban, tesztünk alatt 8.7 litert könnyedén elcsipegetett.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (12)

Nagyon kell a quattro

Egy BMW azért intenzívebb élményt tud nyújtani a hátsókerék-hajtásával, de az Audi precizitása rögtön magával ragadja az embert. Ezzel az összkerékhajtással annyira stabil, hogy csak nagyon nehezen lehet kihozni a sodrából. Kellemes, élvezetes ezt a pihentető sportossággal szerelt szerkezetet vezetni, ami biztonságot nyújt, és képes arra is, hogy hamar mosolyt csaljon az arcunkra.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (6)

A kormány mögötti füleket is természetesen kihasználtuk, tiltani azért a végtelenségig nem lehet, a leszabályozás után magától felvált. Az elektromechanikus szervokormány pontos visszajelzésekkel és még precízebb irányíthatósággal szolgál, a futómű is remek, a stabilitást és a sportosságot az adaptív és hangolható lengéscsillapítók biztosítják. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként ötkaros független futómű gondoskodik a suhanásról.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Összegezve az Audi A5 Cabriolet

Ez az autó egyáltalán nem lomha, kifejezetten kényelmes, élvezetes vezetni, ezek a tulajdonságok egy prémium terméktől el is várhatóak. A benzinmotorral könnyebb lenne egyébként az orra, ami talán még élvezetesebbé tenné a vezetést, bár a quattro hajtás sok mindent kompenzál, bár azt gondoljuk, nincs annál nagyobb élmény, minthogy nyitott tetővel száguldozz a nyári forróságban. A helykínálat hátul korlátozott, a csomagtartó mérete is limitálhat minket, de aki gyerekkel van, az nyugodtan vegye az Audi A5 Sportbacket.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Audi A5 Cabriolet 3.0 TDI Quattro S-line

  • Lökettérfogat: 2967 cm3 
  • Hengerek/szelepek: V6 / 4
  • Max. teljesítmény: (241 LE) 4000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1400/perc
  • Hossz./szél.: 4626/1854 mm
  • Tengelytáv: 2751 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 1845 kg / 2345 kg
  • Városi fogyasztás: 7 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,2 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,9 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 154 g/km
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 0-100: 6,7 s

A tesztet készítette:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Audi A5 Cabriolet 3.0 TDI Quattro S-line

7.2

Karosszéria / Csomagtartó

6.6/10

Utastér / Belső részek

6.9/10

Motor / Meghajtás

7.5/10

Kényelem

7.2/10

Vezethetőség

8.0/10

Biztonság

6.8/10

Előnyök

  • Erős, takarékos dízelmotor
  • Kiváló S-line ülések
  • Jól szigetelő tető
  • Élménydús vezethetőség

Hátrányok

  • Kis hátsó lábtér
  • Szűkös csomagtartó
  • Benzin motor jobban passzolna hozzá

Kapcsolódó írások

2 komment itt: “Nyári fless: Audi A5 Cabriolet – TESZT

  1. Kedves alapjárat !
    Én nem engedném meg a helyükben, hogy két ilyen tudatlan majom mutasson be egy ilyen autót. Első sorban, ebben az autóban nincsen Matrix LED fényszóró, sem b&o hangszórók, “s-lájnos kormány” már a kiejtés végett sorolom ide, stb. A kormanyozhatosagat meg egy Toyota Yarishoz hasonlítani , botrány! Sorolhatnám még a tévedéseket, de inkább csináltassák újra ezt a bemutató videót, egy ilyen márkát inkább egy hozzá értő és értelmes ember mutassa be.

  2. Kedves Martin! Matrix LED fényszórók valóban nincsenek az autóban, viszont Bang & Olufsen hifik biztosan. S-lájnos tájszólásomért elnézést kérnék, a kormányt pedig volt olyan könnyű tekerni, mint egy Toyota Yarisét, ezt elhiheti nekem.
    Üdvözlettel, Erős Márk

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat