home Teszt Kellemes negyvenes: BMW 730Ld xDrive – TESZT

Kellemes negyvenes: BMW 730Ld xDrive – TESZT

318 people like this.

A BMW 7-es sorozata 2017-ben ünnepli 40. szülinapját. Az E23 óta bizony sok minden változott: sosem volt még ilyen jó megmártózni egy limuzin nyújtotta luxusban

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – http://www.mahzrt.hu/

A német prémium márkák legnagyobb szedánjai évről-évre magasabb szintekre emelik az autók nyújtotta luxust. Ez az új 7-es BMW esetében sincs másképp, a jól bevált extrákat, vezetési és biztonsági segédberendezéseket jelen esetben a bajorok csúcsra járatták, a G12-es modell egyértelműen az élmény és a kényelem fokozásáról szól. Annak ellenére, hogy a kiélezett verseny miatt nehéz újat és maradandót mutatni, a BMW kitett magáért.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (5)

Hosszúra nyúlik a 7-es BMW

Az új 7-es konzervatív, sugárzik belőle az elegancia, a hatalmas, hangsúlyos vesék lényegre törőek, a keskenyebb fényszórók kissé elnyújtják az autó orrát. Az aktív hűtőmaszk a függőlegesen nyíló lamellákkal aerodinamikai szempontból lehet érdekes, ezen kívül a mozgásuk a motor hűtési igényéhez igazodik. Semmi sincs túlgondolva, de mégis kívánatos, még így is, hogy a Long változat hátsó ajtói hosszas szemlélés után nem oda illőnek tűnnek.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (2)

A normál változat a G11, a hosszított pedig G12 kódot kapta. Ez a 7-es, a BMW valaha készült legnagyobb méretű sorozatgyártású modellje, a Long változat 14 centiméterrel nagyobb a már alapból méretes, 5098 milliméter hosszú G11-hez képest. A luxusautó fara is szép terebélyesre sikerült, méltóságteljes, kecses vonalak között találhatóak a krómcsíkkal díszített hátsó lámpák. A lézeres fényszórók 600 méteres hatótávot biztosítanak, ez kétszer annyi, mint az alap, LED egységek teljesítménye. Ezek az adaptív fényszórók rendkívül intelligensek, ugyanis érzékelik a szembejövőket, így vakításmentesen haladhatunk el mellettük.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (10)

A B-oszlopon található felirat szintén egy innovációt jelez, a CarbonCore karosszériát szénszál-erősítésű műanyag, valamint acél és alumínium alkotja, ezért is válhatott az új hetes könnyebbé és szilárdabbá elődjéhez képest. Ezt a technológiát a BMW már alkalmazta, méghozzá az i8 építésekor.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (14)

Belekötni nem lehet a BMW belsejébe

Egy 730Ld xDrive-ot volt alkalmunk tesztelni, amely a méret- és helykínálat terén valóban a maximumot nyújtja. A beltér makulátlan, a BMW egyértelműen az első helyen áll a belső terek kialakításában. Az autó extráit több oldalon keresztül lehetne ecsetelni, a konfigurálhatóság teteje a csillagos eget súrolja.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (20)

A limuzin üléseiről nem lehet rosszat mondani, teljes mértékben testre szabhatóak. Elöl memóriás komfortülésekkel, hátul elfektethető fotelekkel találkozhatunk, amelyek természetesen elektromosan állíthatóak.. Egyidejűleg szellőztethetőek és fűthetőek, a masszázs külön örömet okoz a sofőrnek és a jobb egyben ülő személyeknek, hiszen külön a hátat, derekat, vállat, egész testet, feneket, medencét képes elkényeztetni.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (25)

Iparági elsőségként jelent meg a hetesnél a Display Key, azaz kijelzős kulcs, melynek segítségével távirányítással leparkolható az autó, az LCD kijelzőn keresztül figyelemmel kísérhetjük az autó státuszát, előre beállíthatjuk az indulás időpontját, hogy meleg, vagy adott esetben hideg kabinnal várjon minket limuzin. Nagy izgalommal játszottunk az új kulccsal, de van még hova fejlődni, gyakran szakadt meg az autó és a távírányító között a kapcsolat. Elöl, a kartámaszban indukciós töltő található, az okos kulcs innen nyer energiát.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat

Másik nagy találmány még a 3D-s gesztusvezérlés, mely a sofőr kézmozdulataira reagálva állítja a hangrendszert és a csatlakoztatott okostelefon funkcióit. A belső visszapillantóba szerelt kamera figyeli a gesztusokat, a háromdimenziós érzékelőknek köszönhetően hívást fogadhatunk, hangosíthatunk, rádióadót válthatunk, zenék között válogathatunk. Ez a funkció valahol felesleges, de nagyon szórakoztató. Természetesen a legújabb iDrive-al találkozhatunk a hetesben, amely mostantól már nem csak a középkonzolon található tárcsával vezérelhető, hanem érintéssel is. A menürendszer átlátható, gyors, a korábbi iDrive verziók gyengeségeit jól javították a németek.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (22)

A hátul ülőkkel sem fukarkodott a BMW, ha az extrákat nézzük. A hátsó középkonzol kartámaszában van egy 7 hüvelykes, Androidos rendszerrel ellátott Samsung tablet, amit egy szervomotor segítségével ad a kezünkbe az autó. Ezen lehet vezérelni a hifit, klímát, navigációt, fedélzeti számítógépet, az ülést és a beltéri LED hangulatfények. A Long változatnak hála, az anyósülés egy gombnyomásra teljesen előre mászik, majd a kis tálcát lehajtva, nyújtott lábbal élvezkedhet a hátul ülő, szerencsés utas. Első blikkre felesleges nagyzolásnak tűnhet, de elképesztően jó ott ülni. A kocsi hátuljában kialakított, úgynevezett lounge, kényelmesebb bármelyik fotelnél.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (27)

Ez volna a legkisebb motor? 

A hetesben egy 3 literes, soros hathengeres motor dolgozik, amely a BMW AdBlue-s, Euro 6-os alapmotorja, és még így is 265 lóerőt produkál 620 Nm nyomaték mellett. A csúcsnyomaték 2000-es fordulaton már megérkezik, van bőven tartalék a széria legkisebb motorjában is. Szépen megindítja a hatalmas, hosszított testet, 5,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (7)

A kabinban ülve a motor nagyon csendes, csak a hanggenerátor brummogása törheti meg a csendet, amely sport módban még agresszívabb. Turbólyuk nincs, simán vált a nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolható ZF automata váltó. A menetdinamikai kapcsolóval az alábbi módozatok közül választhatunk: Comfort, Sport és Eco Pro, ezeknek megvannak a Standard beállításaik, de mindegyik egyénileg testre szabható.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat

A futás az erőssége az új 7-es BMW-nek

A futómű is fenomenális, a teljesen légrugós rendszer – elől kettős keresztlengőkaros, hátul multilink –  alapáron elöl-hátul légrugós és szintszabályzós. Kanyarban az adaptív lengéscsillapítók ellentartanak az autó dőlésének, ezáltal sokkal sportosabb, stabilabb érzetet ad az új hetes. A vezethetőségén nem érezni az 1800 kilogrammos tömeget, valóban meghazudtolja a méreteit. Az xDrive révén nincs késlekedés, stabilan tapad az aszfalthoz, suhan, az úthibákat kisimítja. Kérhető még az autóba az elektromechanikus kanyarstabilizátor és változó áttételű kormánymű is, általuk az autó még közvetlenebbé válik, akár kisujjal is elvezethető az elődjéhez képest csökkentett önsúlyú hetes BMW.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (21)

Hatvan km/h felett az első kerekekkel megegyező, azalatt ellentétes irányban fordulnak a hátsó kerekek, ezáltal könnyen is fordul a méretes limuzin, ez a fícsör ráadásul a parkolást is könnyítheti. Apropó parkolás, a 360 fokos kameranézet gyönyörű kidolgozottsággal jelenik meg az infotainment kijelzőn, az új hetes BMW már teljes gömbpanorámás képet biztosít utasainak, a minket körülvevő környezet azonban csalóka lehet a tényleges távolságok megbecsülésében. A parkolássegítő ennek ellenére nagyon aprólékos és teljesen hülyebiztos, nagyon béna sofőrnek kell lenni, ha parkolási sérülést tudunk okozni a BMW új zászlóshajóján.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (23)

A BMW 730Ld xDrive-ban a vezetősegédek armadájával találkozhatunk, a tempomat ki lett egészítve olyan sebességtartó automatikával, mely nagyobb dugókban is megoldja az araszolást, figyelve az optimális távolságtartásra. Az autóban tovább fejlesztették még a hátsó ütközésvédelmet, az első és hátsó keresztirányú forgalmi- és sávtartó asszisztenst.

BMW 730Ld xDrive Alapjárat (33)

Összegezve

Vegyes felhasználással, nagyrészt Eco Pro módban meg lehet vele futni a 6 literes átlagot, ami azért is fontos, mert a BMW 730Ld xDrive-hoz egy 78 literes tank társul, így több mint 1000 km-es hatótávot is elérhet a könnyebb lábú sofőr. Természetesen az új 7-es BMW nem olcsó. A 730d xDrive alapára 27 868 0000 Ft, ha még hozzácsapunk néhány extrát, pillanatok alatt át lehet lépni a 40 milliós határt. Az viszont tény, hogy a kor egyik legmodernebb, legkényelmesebb és vezetés szempontjából is a legélvezetesebb luxusautóját birtokolhatjuk ennyi pénzért. A CarbonCore technológia egy biztonságos, masszív karosszériát rejt, nem beszélve a végtelen vezetési segédrendszerről. A kifinomultság és a kényelem megtestesítője ez az új 7-es, a BMW gigantikus luxuslimuzinja.

 

 

 

 

BMW 730Ld xDrive

  • Lökettérfogat: 2993 cm3 
  • Hengerek/szelepek: S6/4
  • Max. teljesítmény: (265 LE) 4000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 620 Nm 2000/perc
  • Hossz./szél./mag.: 5238/1902/1485 mm
  • Tengelytáv: 3210 mm
  • Fordulókör: 12,8 m
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 1795kg / 2540kg
  • Városi fogyasztás: 5,7 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 4,3 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás:4,8 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 127 g/km
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 0-100: 5,8 s

A tesztet készítette:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
318 people like this.

BMW 730Ld xDrive

BMW 730Ld xDrive
8.5

Karosszéria / Csomagtartó

8.2 /10

Utastér / Belső részek

9.0 /10

Motor / Meghajtás

8.0 /10

Kényelem

8.7 /10

Vezethetőség

8.8 /10

Biztonság

8.5 /10

Előnyök

  • Mindent tud
  • Vezetni egy álom
  • Takarékos
  • Felülmúlhatatlan kényelem

Hátrányok

  • Ötödik hely gyakorlatilag nincs
  • Zajszigetelésben nincs fejlődés
  • Ormótlan hátsó ajtó

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat