2018. április 26. | 15:42

A kanadai tuner, Clement Ng valóra váltotta rengeteg autófanatikus álmát azzal, hogy egy hamisítatlan versenyautót épített a mindennapos közlekedései számára.

Társszerző: Bolgár Krisztián

A következő sorokat bátran írom le, hiszen mint már a VW Polo cikkemben is sikerült tökéletes diagnózist állítanom, ez most is várhatóan sikerülni fog. A diagnózis tárgya pedig az, hogy mi is az az autós téma, ami már rengetegszer gyötört álmaidban. Ami biztosan szerepelt már egy vagy több vadabb gondolataid között az az, hogy „mégis milyen lenne egy versenyautót utcára vinni”. Hiszen gondolj csak bele! Egy őrült DTM, Rali vagy Time Attack versenyautó dübörgése, nyers üvöltése, vad útfekvése és mindezt mondjuk a belváros közepén. Persze, nem oda való, ezt én is és te is tudod. Ettől függetlenül azért neked is voltak már ezzel kapcsolatban gondolatmeneteid, hiszen ki ne szeretné bevenni a várost egy hihetetlen látványt nyújtó versenyautóval. A kanadai Clement Ng is pontosan ezektől az álmoktól „gyötrődött”, csak hogy ő nem volt hajlandó tovább elvi síkon vinni a gondolatokat, hanem átvitte az egészet gyakorlatba. Íme az LMS pakkos Audi R8-asa, visító V10-zel és rendszámmal.

Audi R8 LMS Cup

Ne aggódj! Még ha Audi-fanatikus vagy, akkor sem gond, ha nem hallottál az Audi specifikus versenysorozatról, mivel az egész bajnokság ázsiai székhelyű és a föld többi területén nem is szervez versenyeket (idén először lesz német és ausztrál futam is).
Egy versenyautó egy sikátorban?! Szürreális, de mégis valódi!

A 2012-ben alapított LMS Cup többek között az Audi ázsiai terjeszkedésének elősegítéséért, az R8-as modellcsalád népszerűsítésért és persze az R8 versenysportban betöltött szerepének emelése érdekében indult el, ami 2017-ben már a hatodik világbajnokságát rendezte meg (legelőször európai bajnokkal, a belga Alessio Picarriello személyében). A széria R8-asok természetesen jócskán átalakultak annak érdekében, hogy versenyautóknak lehessen hívni őket. Az 585 lóerőre tornázott V10 mellett teljes versenyorientált hajtás, futómű és szénszálas bodykit került fel a széria R8-ra, kipakolt beltérrel és versenyülésekkel. Szóval az LMS Cup ideális sportág azoknak, akik rajonganak az R8-as Audikért, de még inkább a motorsportért. Na de mi a helyzet, ha valaki úgy gondolja, hogy az LMS R8-ok nem csak az ázsiai versenypályákra valók, hanem mondjuk városi közlekedésre is? Clement mert nagyot álmodni, és ezt meg is valósította.

Egy nem passzoló bodykit eredménye az LMS R8

Az egész sztori még Clement előző autójánál, egy egyedi S2000-es Hondával kezdődött, aminek kapcsán megismerhette az Umbrella Autodesign tulajdonosát, Ravi Ayyagarit. Az S2000-est telepakolták jobbnál-jobb alkatrészekkel, de Clement tartogatott egy másik projektalapot is a kedvenc kivitelezői számára.
Ez tényleg 100% badass kategória – Clement nem viccelt, Ő tényleg használja versenyautóját (legálisan!)

Egy 2009-es Audi R8-ast, amit hasonlóképpen igyekezett műtéti beavatkozásra előkészíteni. 2013-ra össze is gyűlt a kellő pénzmennyiség, így a tuner újra felkereste Ravit, hogy akkor vegye kezelésbe a szeretett sportkupéját. A kezdés egy az Umbrella által fejlesztett egyedi VHR pneumatikus rendszerkiépítés volt, JRZ állítható futóművekre, amik Swift rugókkal lettek egybeépítve. Ezzel párhuzamosan lett megrendelve az a widebody készlet is az autóra, ami végül hét hónapos huzavonát eredményezett.
A V10-es is megkapta a kellő törődést, hogy az autó tényleg LMS Cup kategóriájú legyen

A gond ugyanis az volt, hogy a rendkívül részletes készlet sosem állt össze összképben úgy, ahogyan azt elvárta volna Clement. Ha az egyik elemen állítottak, akkor elállítódott a másik, így hét hónap szenvedés után Clement úgy döntött, hogy másik bodykit beszerzésével bízza meg Ravit. A szempont egyszerű volt. Legyen egyedi és passzoljon az autóhoz 100%-osan. Itt jött képbe az LMS Motorsport, akiknek ázsiai irodáját hamar fel is hívta Ravi. Gyors egyeztetés, árajánlatkérés után meg is rendelték a teljesen karbonszálas, Audi minőségű karosszériakészletet, aminek ára egy kisebb vagyon volt, de Clement már ezen nem problémázott.

Teljes versenykörítés az Audira

Az új LMS készlet is igényelt némi utómunkálatot, hiszen a karosszériakészletet versenyzésre felkészített R8-okhoz találták ki, nem pedig az utcai megfelelőikre, így egy-két felfogatási pont, futóműalkatrész útban volt, ezért az utólagos faragást nem úszták meg a srácok most sem. Az eredmény viszont ég és föld volt a régi készlethez képest, hiszen össze lehetett tizedmilliméter pontosan szerelni az LMS bodykit minden elemét. A GT szárny és a GT R8-as hátsó lámpák után már csak a „kötelező” szponzormatricázás volt hátra, amit még egy stílusban passzoló Advan GT felniszettel is kiegészítettek az Umbrellánál, 20x10” méretben elöl, hátul pedig 21x12”-ban, Yokohama abroncsokkal.
Brutális idomok, ívek, formák – így néz ki a világ legelső közúti LMS Audi R8-asa

Clement úgy döntött, hogy utcai használat ide vagy oda, a teljesítményt is az LMS méretekhez növeli, azaz 580 lóerőre. A CFI ikerturbós beépítésével, az Audisport GT3-as hűtésével valamint a CFI egyedi kipufogórendszerével ez meg is valósult, a végeredmény pedig a külsőhöz hangzásban illetve menetteljesítményben is passzoló üvöltő V10-es lett. Clement a rengeteg elköltött pénz, bajlódás és eltelt hónapok ellenére sem bánja, sőt, imádja egyedi versenyautóját, amit minden egyes nap (!) használ Vancouver utcáin. A tuner mert nagyot álmodni, merte megvalósítani és most ennek élvezi a gyümölcsét. Ha lenne itthon rá mód, te is bevállalnád a versenyformát? Forrás: