home Tech 100% karbonszál – RS Tuning karbon Golf MK III

100% karbonszál – RS Tuning karbon Golf MK III

0 people like this.

Egy 500 lóerős III-as Golf, teljes szénszál karosszériával és beltérrel? Igen, mindez egy magyar tuning garázs kezei közül.

Társszerző: Bolgár Krisztián

Lehet, hogy te sem tudtál róla, de Magyarországon jelen van a tuning-kultúra. Nem, nem csak annyi, amennyire most gondolsz. Léteznek professzionális tuning cégek, márkák és áruházak is. Vitathatatlanul az egyik legnagyobb ilyen cég az RS Tuning Hungary.

Mivel itthon a legnagyobb kultusza (még mindig) a VAG-konszernnek, tehát az Audi, Volkswagen, Skoda, Seat négyesnek, ezért nem csoda, hogy a – már nem csak hazai tekintetben – egyik legnagyobb hazai tuning cég is erre az ágazatra szakosodott.

Minden évben valami újjal rengeti meg a szakmai sajtót és közönséget az RS, jelen Golf ugyan nem a legfrissebb építésük, de végeredményét tekintve ez az egyik örök alkotásuk, ami még jó hosszú évekig hardcore építésnek fog számítani a tuning világában.

A legjobbak között az RS Tuning

Mivel egyre jobban vánszorog ki a világgazdaság a 2008-as krach után (már 10 éve, elképesztő), így egyre jobban gyorsulnak fel azok az ágazatok is újra, amik az említett évszám előtt virágoztak, de 2009-ben eltűntek vagy lecsökkent a termelésük.

VW Golf MK3 VR6
A „carbon monster” 2009-es gyári VR6 formája még mit sem sejtett arról, hogy Európa egyik legőrültebb tuning gépe lesz

Tudnám hosszasan sorolni, hogy mely iparágaknak esett vissza erősen a kereslete, vagy szűnt meg teljesen, de jelen esetben most a tuning, mint gazdasági divízió a szempontom. Lehet, hogy nem hiszed el, de a tuningipar egy létező fogalom és nem csak az USA-ban, vagy Németországban. Itthon is egyre több tuner alkalmaz professzionális megoldásokat, alkatrészeket autójának módosításához. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy egy átlag USA tunerhez képest (ott is csak bizonyos államokban) jóval nehezebb dolga van egy hazai tunernek. A szigorú, elavult törvényi szabályozás, szigorú rendőri intézkedések, meg persze a hazai fizetésekhez mért alkatrészárak.

Ettől függetlenül egyre csak telítődik a hazai tuning környezet, egyre több klub, márka és találkozó alakul meg, ami biztató jel. Az RS Tuning viszont veteránnak számít a hazai tuning életben. Az immáron már 23 éve megalapult cég kezdetben közel sem volt akkora, mint amekkora jelenleg. Egy csapatnyi VW-kedvelő sráccal indult, akik szerettek közösen gurulni, szerelni és autót építeni.

Több mint két évtized múlttal az RS-Tuning lett Közép-Európa egyik legnagyobb VAG-konszern tuning garázsa, amelynek két fő profilja a futómű tuning és a karbonszálas alkatrészek gyártása, minden formában és mennyiségben.

VW Golf MK3 VR6 Porsche felniken
A szénszál Golf rengeteg neves tuning eseményen ért el komoly elismeréseket, a számos magazin beszámolóról nem is beszélve

Golf MK III-ból valami újat? Igen, lehetséges!

Az RS Tuning palettája ugyan igen hosszas, de legtöbb díjnyertes, illetve nemzetközileg is elismert projektjük egyértelműen a Golf szériák közül kerültek/kerülnek ki. A Golfokon felnövő csapat még 2009 környékén gondolta ki, hogy a már sokat látott Golf-közösségnek lehetne valami teljesen újat mutatni, amit még a legnagyobb tuning garázsok sem mertek, vagy tudtak bevállalni (persze a 2011-es megjelenés óta már számos más cég is épített teljesen karbon tuning autókat).

Az RS-csapat ezért belefogott egy VR6 III-as Golf megépítésébe, de nem a megszokott rutin alapján, pontosabban csak félig-meddig. Azért félig, mivel a csapat számára egy 500 lóerős VR6-os már mondhatni bevett rutinnak számít, de a futómű, illetve az erőforráson kívül minden újító jellegű volt az RS háza táján.

A 2009-ben indult projekt első fázisa a 2.9-es VR6-os blokk 3 literre történő felfúrása volt, új Mahle dugattyúk, Manle hajtókarok, erősített csapágyak, új főtengely, egyedi hengerfej, új vezérműtengelyek, egyedi injektorok és egy hatalmas KKK 27/29-es turbófeltöltő rendszer került még beszerelésre a különleges hengerelrendezésű blokkba.

RS Tuning szénszál karosszéria
Szó sincs fóliáról. Ez bizony laminált szénszál

Az egyedi kipufogórendszer és a felújított váltónak köszönhetően a megtermelt 500+ lóerő valóban annyinak is hat, éppen ezért az autó ténylegesen rátermett a „carbon monster” jelzőre.

A tuningipar legfontosabb kompozitja: szénszál

A tuning világban, de a mai autóiparban is már bevett szokás a szénszál alkalmazása a csúcskategóriás gépeknél. A szénszál egy olyan különleges kompozit, melynek a megnövelt széntartalmának és szálas elrendeződésének köszönhetően sokkal erősebb anyag az acélnál, de tömegét tekintve sokkal könnyebb is nála.

Egyszóval egy hamisítatlan versenysport alapanyag, ami már részese az iparágaknak több mint 40 éve. Az RS Tuning részlege, az RS Carbon is erre az anyagra specializálódott, aminek promózásához egy ideális projektet gondoltak ki. A több mint nyolc hónapon át tartó művelet során a Golf összes karosszéria elemét kisütötték a különleges kompozit réteggel, beleértve az USA piacos lökhárítókat (Vento fronttal), csomagtérajtót, Rennsport visszapillantókat, az egész motorteret és a beltérelemek tekintélyes részét.

RS Carbon monster beltér
A beltér is kapott a nemes anyagból rendesen a Recaro ülések és a MK6-os GTi kormány mellett

Az elképesztő átalakulás eredménye, hogy a több mint 30 négyzetméter szénszál helyezkedik el az autón, ami teljes 3D hatást kelt, hiszen szó sincs fóliáról, ez 100% karbon. Továbbá a futómű egyedi GAS levegős futóművet, Porsche Cayenne Turbo fékrendszert és egy 18”-os Porsche felnikészletet kapott.

A különleges gép ugyan nem mai alkotás, de alig néhány év alatt bejárta az európai tuning sajtót és ennyi év után is még szóbeszéd tárgyát képzi a szörnyeteg. Az RS Tuning azóta rengeteget fejlődött illetve még őrültebb projektekbe fognak bele, amiknek száma folyamatosan csak növekszik. Remélem, hogy nem ellenkeznél, ha tartanék egy rövid interjút az RS srácokkal!

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat