2018. március 21. | 17:47

Az időről időre szigorúbb hatékonysági előírások miatt egyre több nagy gyártó kényszerül dönteni a motorok „lebutítása” mellett.

Ez többnyire a hengerek számának csökkentésével jár, az ebből adódó teljesítmény vesztést pedig turbóval pótolják a mérnökök. Persze, természetesen és hogyne, az Aston Martint ez egyáltalán nem érinti. Legalábbis a belátható jövőben biztosan nem. Szeretném tisztázni, hogy egyáltalán hogyan is kaptak szárnyra a hírek, mi szerint az Aston Martin visszahozza a soros elrendezésű hathengeres motorjait a kínálatba. A kacsa hír ami felröppent, valószínűsíthetően a 2018-as Genfi Autószalon sajtótájékoztatóján kezdhette meg útját a világban. Szerencsére az Aston Martin vezető mérnöke, Matt Becker kristálytisztán megfogalmazta a tényeket a soros motor kérdés kapcsán:
 „Attól tartok, hogy a hathengeres pletyka alapjait az egyik válaszom szolgáltatta, melyet a Genfi Autószalonon adtam. Pedig én csak általános értelemben véve beszéltem arról, hogy idővel megtörténhet, hogy muszáj lesz elgondolkodnunk a motorcsökkentéseken.” – nyilatkozta a Motoring riporterének Becker.
Jelenleg az Aston Martin kínálatában elérhető legkisebb motor is egy AMG forrásokkal fejlesztett 4,0 literes ikerturbós V8, vagyis az Aston Martin DB11 V8 és a Vantage szíve. Az Aston Martin gyártott soros elrendezésű hathengeres motorokat a múltban, az utolsó a DB7 modell volt, amiben egy 3,2 literes sorhatos dolgozott. 1998-ban levették ezt a motort is a palettáról és azóta nem is tért vissza egyetlen sorhatos példány sem. Ha az Aston Martin mégis úgy döntene, hogy egy hathengeres motort szeretne újra bevezetni, akkor a jelenlegi motorfejlesztő partner, az AMG lenne a méltó választás. Az Affalterbach tuner nemrég mutatott be egy új, 53 jelölésű autó sorozatot, amelyek mindegyike egy 3,0 literes turbófeltöltős sorhatos motort tudhat magáénak. A mild-hibrid technológiával való támogatással pedig szinte elérik a V8-as verzió teljesítményét. Az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer kijelentette, hogy Ő inkább az elektromosítást részesíti előnyben az autógyártó flotta hatékonyságának növelése érdekében. 2017 augusztusában elmondta, hogy minden olyan autó, amelyet a cég épít, vagy hibrid opciót kínál, vagy elektromos autó lesz a következő évtized közepéig. Az Aston Martin első villanyautója 2019-ben a Rapid E lesz. Forrás: