home Nagyvilág Úgy tűnik, mégsem térnek vissza a sorhatos motorok az Aston Martin palettájára

Úgy tűnik, mégsem térnek vissza a sorhatos motorok az Aston Martin palettájára

0 people like this.

Az időről időre szigorúbb hatékonysági előírások miatt egyre több nagy gyártó kényszerül dönteni a motorok „lebutítása” mellett.

Ez többnyire a hengerek számának csökkentésével jár, az ebből adódó teljesítmény vesztést pedig turbóval pótolják a mérnökök. Persze, természetesen és hogyne, az Aston Martint ez egyáltalán nem érinti. Legalábbis a belátható jövőben biztosan nem.

Aston Martin DB11 V8 utcai fotón, szűk sikátorban

Szeretném tisztázni, hogy egyáltalán hogyan is kaptak szárnyra a hírek, mi szerint az Aston Martin visszahozza a soros elrendezésű hathengeres motorjait a kínálatba. A kacsa hír ami felröppent, valószínűsíthetően a 2018-as Genfi Autószalon sajtótájékoztatóján kezdhette meg útját a világban. Szerencsére az Aston Martin vezető mérnöke, Matt Becker kristálytisztán megfogalmazta a tényeket a soros motor kérdés kapcsán:

 „Attól tartok, hogy a hathengeres pletyka alapjait az egyik válaszom szolgáltatta, melyet a Genfi Autószalonon adtam. Pedig én csak általános értelemben véve beszéltem arról, hogy idővel megtörténhet, hogy muszáj lesz elgondolkodnunk a motorcsökkentéseken.” – nyilatkozta a Motoring riporterének Becker.

Aston Martin DB7 Zagato kiadás, utcai környezetben

Jelenleg az Aston Martin kínálatában elérhető legkisebb motor is egy AMG forrásokkal fejlesztett 4,0 literes ikerturbós V8, vagyis az Aston Martin DB11 V8 és a Vantage szíve. Az Aston Martin gyártott soros elrendezésű hathengeres motorokat a múltban, az utolsó a DB7 modell volt, amiben egy 3,2 literes sorhatos dolgozott. 1998-ban levették ezt a motort is a palettáról és azóta nem is tért vissza egyetlen sorhatos példány sem.

Ha az Aston Martin mégis úgy döntene, hogy egy hathengeres motort szeretne újra bevezetni, akkor a jelenlegi motorfejlesztő partner, az AMG lenne a méltó választás. Az Affalterbach tuner nemrég mutatott be egy új, 53 jelölésű autó sorozatot, amelyek mindegyike egy 3,0 literes turbófeltöltős sorhatos motort tudhat magáénak. A mild-hibrid technológiával való támogatással pedig szinte elérik a V8-as verzió teljesítményét.

Az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer kijelentette, hogy Ő inkább az elektromosítást részesíti előnyben az autógyártó flotta hatékonyságának növelése érdekében. 2017 augusztusában elmondta, hogy minden olyan autó, amelyet a cég épít, vagy hibrid opciót kínál, vagy elektromos autó lesz a következő évtized közepéig. Az Aston Martin első villanyautója 2019-ben a Rapid E lesz.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat