home Tech Kiderült, mennyibe fog kerülni az új Mercedes-Benz A-osztály

Kiderült, mennyibe fog kerülni az új Mercedes-Benz A-osztály

0 people like this.

A Mercedes-Benz megerősítette, hogy mennyit kell fizetni a jelentősen megújuló A-osztályért, mely mintegy 1,4 millió forinttal több, mint amennyibe az 1-es BMW kerül.

Társszerző: Hajdu Balázs

Az új A-osztály ára 25 800 fontról, azaz 9 millió forintról fog indulni. Ez a szám az alap 180d SE modellre vonatkozik, a benzines meghajtású A200 600.000 forinttal drágább. A még ennél is erősebb A250 ára nagyjából 10,6 millió forintra tehető.

Három változat létezik: Sport, SE, és AMG Line. Az utóbbi teszi ki jelenleg az A-osztály eladási mutatóinak 50 százalékát. Az első kiszállítások júniusban esedékesek.

Mercedes-Benz A-osztály

Igaz, hogy drágább, mint a fő riválisa, de az ár garanciát jelent a magas szintű minőségi szolgáltatásra. Ezen felül a belső tér is megújul, megjelenik ugyanis a Mercedes legfejlettebb Comand infotainment-rendszere. A legfapadosabb autó is rendelkezni fog dupla infotainment képernyővel, melyet hangvezérléssel is lehet majd irányítani. Ezek a kiegészítők végigvonulnak a Mercedes kínálatán.

A hatodik generációs kiegészítők között megtalálható a frissen fejlesztett MBUX (Mercedes-Benz User Experience) funkció, melynek része az érintőképernyő, a hangvezérlés, és a kiterjesztett valóságon alapuló navigációs rendszer is, melyek még a zászlóshajónak számító S-osztályban sem találhatóak meg.

Mercedes-Benz A-Class

Az A-osztály kifejezetten ötajtós formában érkezik. Ez a nyolc kompakt modell egyike, melyek jelenleg fejlesztés alatt vannak, és legkorábban 2020-ban kerülhetnek a piacra. Ezek között megemlítendő a jelenlegi B-osztály, CLA, CLA Shooting Brake, GLA modellek utódai, valamint három új modell is: az A-osztály saloon, a GLB nevet viselő SUV-modell, és a szeptemberben, Frankfurtban beharangozott, teljesen elektromos EQ A modell is.

Az A-osztály bemutatóján a Mercedes elnöke, Dieter Zetsche a következőket mondta:

“Az A-osztály a Mercedes háza táján tapasztalható változások mozgatórugója. A végső verzió egyáltalán nem egy bevezető modell benyomását kelti. Ez egy felnőtt autó, amely hűen és teljesen tükrözi a luxusról alkotott képünket. A vezetési élmény és a kinézet is ezt sugallja. Alapvetően próbáltuk a vezetési élményt fejleszteni. Az A-osztály olyan érzést kelt bennünk, mintha magasabb kategóriában járnánk. A kényelem szempontjából olyan, mint egy C-osztály, az vezetési asszisztencia és biztonsági rendszerek tekintetében pedig egy S-osztályra hasonlít.”

Mercedes-Benz A-osztály műszerfala

Az autó alapját a kifutóban lévő modell MFA platformja jelenti, 30 mm-rel hosszabb tengelytávval és 14 mm-rel szélesebb első nyomtávval. Az új, W177 névre hallgató Mercedes karosszéria is finomhangoláson esett át. Ennek hátterében a szilárdságot javító tényezők, a fejlesztett tengelyek és zajelnyelő rendszerek állnak. A Mercedes állítása szerint az A-osztály súrlódási együtthatója 0,25, ebből pedig aerodinamikai fejlesztésekre is lehet következtetni.

A Mercedes új bevezető modelljének kiképzése erősen hasonlít a nemrég bemutatott CLS-re, ezt legjobban az autó elején lehet szemrevételezni. Mindkettőnek “ragadozó arca” van, az AMG által megálmodott első ráccsal és szögletes fényszórókkal, melyek az első szárnyban folytatódnak, biztosítva ezzel a még agresszívabb légáramlást. Az újonnan kifejlesztett fényszórók Multibeam LED technológiával tehetők még különlegesebbé. A vásárlók választhatnak akár városi, autópályás világítás és indexvilágítás közül.

Az új LED hátsólámpák határozzák meg az A-osztály hátuljáról alkotott képet. A kerékdobok méretét is növelték, ezzel lehetővé teszik 19-es kerekek használatát, az AMG modellek történetében először.

új LED hátsólámpák

A nagyobb felület jelentős növekedést jelentett az autó külső adottságait illetően. A hosszúság 4419 mm (120 mm-rel nőtt), a szélesség 1796 mm (16 mm-rel több), a magasság pedig 1440 mm (2 mm-rel magasabb). Mindezeknek köszönhetően a Mercedes növelhette az A-osztály praktikusságát. A hátsó ajtónyílások nagyobbak lettek, így könnyebb beszállni a hátsó ülésekre, valamint a csomagtartó mérete is 29 literrel megnövekedett, így már 370 literes a kapacitás.

A Mercedes a legnagyobb figyelmet a belső térnek szentelte. Az egyik fontos elem egy fekete panel kijelző a műszerfalon elhelyezve. A váltó az S-osztályéra emlékeztet. A szélesvásznú vezetőfülke három változatban érkezik: Classic, Sport, Discreet.

“Sztenderd felszereltség két 7 hüvelykes kijelző, az egyik a műszerfalat helyettesíti, a másik pedig a Mercedes első érintőképernyős infotainment rendszere.”

A teljes tárház kiaknázásához szükséges néhány kiegészítő lehetőség alkalmazása, mely konkrétan két 10,3 hüvelykes kijelzőt jelent, digitális műszerfallal és érintőképernyős infotainment-rendszerrel. Ehhez a változathoz tartozik egy wi-fi hotspot, opcionális a HD navigáció, amely élő adatokat szolgáltat a forgalommal kapcsolatban. További kiegészítők még: térkép frissítések, szemmagasságban lévő kijelzők, útjelzőtábla asszisztens, kiterjesztett valóság alapú navigáció és egy Burmester hangrendszer.

A Mercedes A-osztály infotainment kijelzője

Az MBUX rendszer csúcspontja egy fejlett beszédfelismerő rendszer, mely hasonlóan működik, mint az Amazon által létrehozott Alexa nevű szolgáltatás. A “Hé, Mercedes” megszólítással szóbeli utasításokat lehet adni az autónak. A szolgáltatást úgy fejlesztették ki, hogy megkülönböztesse a beszélgetést a szóbeli utasításoktól.

Az új A-osztály háromféle, négyhengeres motorral választható. Az A200 benzines motor a Renault-Nissan által gyártott 1,4-es, 168 lóerős motor erősen átdolgozott verziója, mely 250 Nm nyomaték leadására képes.

Mercedes-Benz A-osztály

A nagyobb teljesítményű A250 a Mercedes 2 literes benzines motorját használja, 221 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal. A kategória vezető modelljeként a 0-100 gyorsulása 6,2 másodperc, végsebessége pedig 250 km/h. Az eddig említetteken kívül még két benzines modell jöhet a jövőben. Az egyetlen dízel változat az A180d, mely a Renault-Nissan által gyártott 1,5-ös egységet használja, 114 lóerővel és 260 Nm nyomatékkal.

A fogyasztás állítólag 3,4 liter/100 km, a szén-dioxid kibocsátás pedig 108g/km egy kombinált ciklusban. Ennek megfelelően az autóban van egy szűrő, kifejezetten a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. Ami a dízelmotort illeti, egy nagyobb teljesítményű változat érkezhet a jövőben.

Mercedes A-osztály

Az A200 sztenderd felszereltsége a hatsebességes, manuális váltó. Az A250 és a 180d egyaránt hétsebességes, duplakuplungos váltót kapnak. Annak ellenére, hogy a Mercedes kifejlesztett egy új, kilencsebességes váltót, azt várhatóan csak ezév második felétől alkalmazzák az A-osztály modellein.

A kínálat részét képezi egy 4Matic négykerék-meghajtás is, mely az elektro-hidraulikus megoldás helyett elektro-mechanikus beállítást tartalmaz, melyet a kifutó A-osztály modellein már látni lehetett. A rendszer lehetővé teszi az első és hátsó tengelyek közti erőeloszlás állítását, mely a tapadás javulását szolgálja.

Az elődjétől való további eltávolodás jegyében az új A-osztály kétféle felfüggesztési rendszerrel kapható, ez pedig a modelltől függ.

Az új Mercedes-Benz A-osztály

Az erősebb, nagyobb teljesítményű modellek, beleértve az A250-est, és azokat, melyek a 4Matic négykerékmeghajtással működnek, fel vannak szerelve a régi A-osztály multi-link hátsó felfüggesztésével. A sztenderd felfüggesztés egyébként minden modell esetében a komfortbeállításokra van hangolva. 15 mm-rel alacsonyabb, mely a Mercedes Dynamic Select rendszerével működik, mellyel a sofőr állíthatja a gázpedált, a sebességváltót, és a kormányt is.

Ahonnan az A-osztály elindult

Az A-osztály Vision A 93 néven indult, melyet az 1993-as Frankfurti Autószalonon muttatak be. Ez akkor még csak egy tanulmány volt, egy koncepció, mely megalapozta a Mercedes elsőkerék-meghajtású modell szegmensét, ami négy évvel később érkezett meg.

Az A-osztály érkezésével együtt jöttek a kritikák is: egy újságíró tesztelés során biztonsági problémákat fedezett fel. A Mercedes rögtön reagált, változtatott a felfüggesztési rendszeren, és alapfelszereltséggé tette az elektronikus menetstabilizátort.

1993 Mercedes-Benz Vision A93 Concept

A most kifutó, harmadik generációs A-osztály gyártása még 2012-ben indult, és ma a Mercedes egyik legnagyobb számban eladott modellje szerte Európában.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat