home Tech, Verseny Forma 1 feeling: Griiip

Forma 1 feeling: Griiip

103 people like this.

Egy Volkswagen Multivan áráért átélheted a belépő szintű Forma 1 élményt! Saját Formula versenyautó 16 millió forintért? Itt a Griiip!

Elképesztő összegeket ölnek a motorsportba, a szabályozások sem a megfizethetőségről szólnak. Sajnos nem elég a tehetség, jól fizető szponzor nélkül lehetetlen betörni az autósportok világába. A Griiip csapata most elérhetőbb áron kínál Formula élményt, egy saját versenyszériával, ahol az autók megegyeznek, csak a legjobb pilóta nyerhet. Ez a Griiip és a G1 széria.

Griiip versenyautó
Sajnos hazai viszonylatban még így is sokba kerül a Griiip

Az autót izraeli mérnökök tervezték, a kivitelezést pedig a szenvedélyes autógyártás hazájában, Olaszországban végzik. A 4 éves fejlesztés különösen fontos feltétele volt, hogy az autó megfizethető maradjon, lehetővé téve a belépő szintű Formula versenyzést. Ennek eredményeképp a világ egyik legkönnyebb Formula versenyautóját sikerült összehozni. A Griiip mindössze 390 kilót nyom, teletankolva. A váz spaceframe technológiával készült, szénszálas karosszériával. A biztonsági óvintézkedések is az aktuális technológiákra épülnek, törési struktúrákkal. A pillekönnyű bódé, szintén könnyű, központos felfogatású 13×9 és 13×10 adatokkal rendelkező alufelniken gurul. 

Griip versenyautó
Áramvonalas, könnyű és erős. Jó móka lehet a Griiipet vezetni!

Természetesen mit sem ér egy jó felépítmény megfelelő szív nélkül. A választáshoz nem kellett messzire menni, a befutó egy szintén olasz 1000 köbcentis Aprilia RSV4 motorra esett. Saját fejlesztésű légszűrő és kipufogó rendszert készítettek hozzá. A motor kenéséről száraz karteres olajzás gondoskodik, a lehető legalacsonyabb súlypont érdekében. A gyors gangolást kuplung nélküli szekvenciális fokozatváltó teszi lehetővé. Hab a tortán, hogy a vezérlés nem lánc alapú, így karbantartása is nagyon egyszerű. 

A futómű duplalengőkaros, első-hátsó stabilizátor rudakkal és állítható lengéscsillapitókkal. A fékek mindkét tengelyen, 256 milliméteres, hűtött kétdugattyús tárcsás rendszerek. Az egész úttartáshoz még a hatalmas szárnyak és légterelők által generált leszorító erő tesz hozzá.

griiip racecar
Műalkotás a maga nemében

A versenykész kocsiért, gumikkal, szimulátor programmal és vezetési teljesítményt analizáló adatbázissal együtt, 52 900 eurót, azaz nagyjából 16 millió forintot kell fizetni. Az első 20 eladott példány árából további kedvezményt nyújtanak, eddig 7 autó kelt el, szóval ha gyors vagy, még lehet spórolni.

A lelkes készítők, azonban nem állnak meg ennyinél. Saját versenysorozatot készülnek indítani, ami 7 hétvégéből áll, helyszínenként 2 futammal. Ezeket közepes méretű pályákon rendeznék meg, hogy a költségeket szintén ésszerű keretek közé lehessen szorítani. Ennek célja, hogy több pilóta számára is elérhető legyen a sorozat, illetve ne kelljen túlzottan függni a szponzoroktól. A tervek szerint a Griiip saját weboldalán közvetítené a futamokat, több kamerával. A 7 futamos sorozat nevezési díja 40 000 euró, azaz további 12 millió forint lesz. 

Griiip G1
A megfizethetőség ellenére odafigyeltek a részletekre

Az ambíciók megvannak, a szimpatikus projekthez partnereket és vásárlókat keresnek. Ha tetszik a dolog, egy szerényebb összegért tesztelheted is a versenyautót. További információkat a Griiip weboldalán találhatsz.

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
103 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat