home Tech A 8 legmegbízhatóbb motor

A 8 legmegbízhatóbb motor

6220 people like this.

Gyakori vélekedés, hogy régen minden motort úgy terveztek, hogy a világból kimenjen. Manapság a downsizing és a szigorodó emissziós megkötések miatt a gyártóknak kompromisszumokat kell kötni.

Egy motor hosszú életének titka persze a gondos karbantartás, de bizonyos erőforrások annyira jól sikerültek, hogy még egy igénytelen tulajjal is több százezer kilométert vígan szaladnak. Lássuk a 8 legstrapabíróbb motort, amik minimális odafigyeléssel is bírják a nyúzást!

1. Mercedes OM617

Mercedes SD
Ha régi Merci mögött mész, és rántotthús szagot érzel, ne keresd a közeli kifőzdét

A Mercedes sorötös szívódízelei megbízhatóságuk terén nehezen felülmúlhatóak. A motort 1974-ben szerelték először a W115-ös szériába. Egyáltalán nem ritka, hogy az OM617-esek megfutják az egymillió kilométert, ezért az autósok körében az igénytelen szopódízel kiérdemelte a tiszteletet. Az más kérdés, hogy szinte bármilyen “üzemanyaggal” elketyeg, legyen az használt sütőolaj, vagy szinte akármilyen olajszármazék. Egyetlen hátránya, hogy igen teljesítményszegény, a 2998 köbcentis motor 88 lóerőt és 172 Nm nyomatékot kínál. 

Mercedes W115
Nem erőgép, de nem is arról szól az állólámpás

2. Toyota 1UZ-FE

Toyota 1uz-fe
A felirat maga a 90-es évek

A Toyotáról elmondható, hogy az egyik legmegbízhatóbb gyártó, ha benzines motorokról van szó. A japán autógyártás fénykorában pedig nem csak megbízható, de erős, jól felépített motorokat is készítettek. A hathengeresek piacát a 2JZ uralta, de a Toyota a V8-as kategóriában is nagyot alkotott. Az UZ motorcsalád megjelenésekor előremutatónak számított, ennek ellenére semmilyen nagy tervezési, vagy kivitelezési hiba nem mutatkozott azóta sem. 1998-tól már a VVTI technológiát is adaptálták, nem csoda, hogy 98 és 2000 között a világ legjobb motorjai között tartották számon. Az utolsó szériás motorok 290 lóerőt és 407 Nm nyomatékot biztosítanak, természetesen ez könnyedén sokszorozható.Megbízhatóságát és teljesítményét igazolja, hogy a Toyota az MR2 LeMans versenyautóját is ezzel szerelte.

Lexus LS400
Elegáns és sportos az LS400

3. BMW M30

M30
A korai M30 motorok már lassan 50 éve mennek, valószínűleg minket is túlélnek majd

Az M30 motor története egészen 1968-ig nyúlik vissza, amikor az E3-ban bemutatták az első változatát. Akkoriban még nem volt külön motorkódja, azt később, a 80-as években kapta meg hivatalosan. Megbízhatósága egyszerűségében rejlik, egy vezérműtengelyes, láncos, vasblokkos motorja szinte elnyűhetetlen. Legerősebb változata 3.5 literes, 208 lóerővel és 305 Newtonnal. A Ward’s auto a huszadik század egyik legjobb motorjának válaszotta. Az “Öreg hatos” utódja az M50, amelyek szintén a megbízhatóbb motorok táborát erősítik.

BMW 635
A legendás BMW E24

4. Volkswagen 1.9 PDTDI

VW 1.9 PDTDI
Személy szerint, sose faragnék dízelt, mégis igen népszerű

A VW 1.9 PD motorja valószínűleg nagy szerepet játszott a dízelmotorok robbanásszerű elterjedésében. 2000-ben jelent meg, az elsők között a TDI névvel. A Pumpe-Düse (adagoló-porlasztó elem) befecskendezési rendszer a dízelmotorok korábbi hibáit remekül orvosolta. Működése pontosabb időzítést és nagyobb befecskendezési nyomást képes biztosítani. A 8 éves gyártási intervallum alatt, megbízhatósága kiállta az idő próbáját. Apróbb módosításokkal a gyengécske 105 lóerőt könnyen fel lehet tornázni. A TDI motorok kultusza hazai autós körökben is töretlen.

Golf Diesel
Nehéz feladat izgalmas képet találni egy Golfról

5. Volvo B18

Volvo B18
Egyszerűen nincs benne semmi, ami tönkremehetne

A Volvo régebbi autói rendre elnyerték a megbízható jelzőt, ám a B18 ezek közül is kiemelkedik. A faék egyszerűségű, alulvezérelt, felülszelepelt motor szinte mindent kibír, sőt ha kell 6500-as fordulatig leforog. Az 1961 és 1981 között gyártott karburátoros motor egy világrekordot is magáénak tudhat. Egy B18 motoros P1800-as Volvo 4.8 millió kilométert futott Amerikában. Ha erőgépet szeretnél, a kis négyhengeres nem a Te motorod, 97 lóerejével és 140 Nm nyomatékával a lassan járj tovább érsz elvét követi, de azt nagyon jól csinálja.

Volvo p1800
A 3 millió mérföldet futott Volvo és hűséges tulaja

6. Mercedes OM606

mercedes dízel
Sokan a dízel 2JZ néven tartják számon az OM606-ot

A szívódízel után a Merci turbós vonalon is készített egy örök darabot. Az akkoriban új DOHC motor, az SOHC OM603-at váltotta le. Az OM606-ot 8 évig gyártották 93 és 2001 között. A titok a túlméretezésben rejlik, minimális karbantartással könnyen húzható és nyúzható a Mercedes turbódízele. A szintén 3 literes motor 177 lóerőt és tekintélyes 330 Newtonméter nyomatékot kínál. 

Mercedes 124
Örök motor mellé örök forma dukál a W124-nél

7. Cummins 6BT

Cummins diesel
Ránézésre is nagyon egyszerű konstrukció a Cummins

A mechanikus adagolós Cummins 6BT a gyártó bevallása szerint is jóval 500000 kilométer feletti futásra lett tervezve. A motor gyártásakor a fő szempont az egyszerűség volt. Az 5883 köbcentis,turbós, soros hathengeres szív 12 szelepes felépítést használ. Az üzemanyag ellátásért a Bosch felelt, ekkoriban pedig ez garancia volt a minőségre. A 215 lóerős, 597 Nm-es nyomaték gép alternatívát jelentett a V8-as, benzines pickupok közt, meglehetősen jobb üzemanyag fogyasztással. Egy haszonjárműnél fontos az igénytelenség, a Cummins pedig kielégítette ezt a szempontot. A gyártó által tervezett futásteljesítmény után is vígan szelik a terepet.

Dodge Ram Diesel
Nem kis tömeget kell mozgatnia a Cummins motornak.

8. Toyota 20R

Toyota 20r
Igénytelen és hosszú életű a B18

A Toyota R motorjai egy négyhengeres családot jelölnek. A tervezésnél kifejezetten fontos szempont volt az élettartam, de az elsőkerék hajtás terjedésével az R motorcsalád szépen-lassan elvesztette relevanciáját. A 2198 köbcentis 20R-t 1975 és 1980 között gyártották. A láncos motor és az egyszerű felépítés garantálta a hosszú életet, főleg, hogy nem volt túlságosan kihegyezve. 96 lóerőt és 162 Nm nyomatékot juttatott a hátsó kerekekre. A 20R-t a 22R váltotta le, vezérműlánc problémák ellenére szintén egy nagyon megbízható motor született.

Toyota Hilux
Híresen igénytelen és hajszolható típus a Hilux

Források: 

 

[wpdevart_poll id=”13″ theme=”1″]

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
6220 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

33 komment itt: “A 8 legmegbízhatóbb motor

  1. Sziasztok!
    En a pd motort nem sorolnam ide mert nagyon sok betegsege van! A nagy szamok torvenye miatt mindenki azt hiszi, hogy jo de nem! Nagyon sok problema van vele! S egyebbkent 99′-tol van! Dandem pumpa, injektor, vezermu tengely kopas, hengerfej tomites, olaj a turbo utan, egr szelep membran olaj szivargas, hogy csak par dolgot emlitsek! Azert mert sok a passat-os es istenitik a vw-t meg nem kell besorolni ezt a motort a 10l legjobb koze!!!!
    Peldaul en ennyi erovel besorolnsm s volvo d5-os motorjat! Tipus hibaja nem sok van!
    Ha pedig teherrol beszelunk akkor szinten volvo D12A vagy C kodu motor! Ha karbantartast megkapta boven elment 2-3millio km megbontas nelkul!

    Maradok tisztelettel, egy auto es kamion szerelo
    Peter Pogacs

    1. 99es Passat PD 405000km-el és hibátlan tehát szerintem nyugodtan ide sorolható, nem csak én vagyok ezen a véleményen szerintem. Ja és nem nagyapa módon közlekedek vele….

    2. 695.000 km A4 1.9 pd 131 le. Ebből 530.000 km én raktam bele 11 év alatt. Még gyári turbó és pd elemek. Ne a sok visszatekert km alapján ítélkezz…

    3. a PDTDI nem szar, csak sok az olyan tulaj, aki rögtön tiporja neki….
      a PD elemeknek át kell melegedniük, üzemi hőmérsékletre, aztán hadd szóljon… nincs a PD-kkel semmi baj…..

  2. Szomorú, hogy ezek a motorok mind nagyon öregek, és inkább az öregautózás vilagában léteznek, veteranok. Kár, h az elmúlt 10 évből egy dízel motor van jelen.

    1. Azért mert tömeg termelés van, és jót nem célszerű gyártani.
      Nézd meg a KGST vasakat. Mai napig ha nem rúgják szét üzemképesek. És nem azért mert akkora jó cuccok, csak anno még igényesebben, korhoz mérten persze, építettek autót.

      Hiába a profi technológia, nem éri meg a kornak, technológiai tudásnak megfelelő autót gyártani.
      Ha a mai valós technikával és megfelelő olcsó anyagokkal is akár, készítenének autót, 100 évig se mennének tönkre. Megérné olyan autókat gyártani amit nem kell lecserélni szervizelni soha? Bezárhatnák a kaput.

      Ne mondja senki, hogy nem így van. 120L skoda, 135 ös motor, nem széria béléssel 250e km. Ebből 1000 km verseny üzemben. (Ami nem kis szorzó km ben , pl 5-8e közti fordulaton egy közel 25 éves blokkal.)
      És most kezdi a fénykorát a motor.

      Vagyis ha akkor tudtak építeni egy blokkot ami ha nincs elhanyagolva ebben a formában ennyit bír, akkor mai technológiával valóban csak 5-10 évre tudnak építeni? Tényleg?

      Nem beszélve az akkori nyugat európai, vagy japán autók motorjai amik még erősek is voltak nem csak strapabírók.

      Tömeg termelés, és gazdasági okok miatt nincs atom stabil elnyűhetetlen autógyártás, nem azért mert nem tudnának.

      Párom Golf3 1,9 TDI ALE (1z) motor. 460e km és a kompresszió még gyári adaton van. Alapból mikor vettük kifejezetten ezt a motortípust ALE,AHU,1Z választottuk, és nem a felszereltség volt a lényeg. De ez is bár 98as autó de lényegében 93tól gyártották bőven 20 év feletti korosztályos blokk.
      Nem is értem miért a sokkal gyengébb konstrukciós PDTDI-t tették a listába.

      1. nagyrészt egyet értek veled, de azért a kgst szarokat ne keverjük már ide! anno ki kellett fizetni értük az összes megspórolt pénzt, várni 10 évet, és az ember kapott érte egy elavult fost, ami jóesetben elment 50’000km-t szétbontás nélkül. ezek már akkor is 50-60 éves technikára épültek, ráadásul a felhasznált nyersanyagok is csapnivalóan szörnyűek voltak.
        ehhez képest ma relatíve kevesebb pénzért sokkal jobb autót kapsz: már a legolcsóbb kisautóban is alapfelszereltség nem hogy az összes akkori extra – rádió, szervokormány (már ha volt egyáltalán), központi zár, katalizátor, rozsdamentes kasztni, hanem olyan dolgok is amikről anno álmodni sem mertek: klíma, kipörgésgátló, legalább 4 légzsák, és még a legrosszabbak is elmennek rendes karbantartás mellett minimum 300+ ezer km-t komolyabb megbontás nélkül.

        amúgy én is imádom a szoci gépeket, nekem is van egy MZ-m amit napi szinten használok, de azért kezeljük a helyén a dolgokat. ezek már akkor is rosszak voltak amikor kijöttek a gyárból, és már új korukban is folyamatosan csak szerelni kellett őket. megnézel egy átlag videót a ’70-es évekből, tök normális dolog volt, hogy 3-4 km-enként ott állnak a lerohadt autók az M7 mellett 😀

  3. Hát azért a BMW-nek az M50-es motorjai, főleg a benzinesek azok tényleg elnyűhetetlenek. Nemhiába azok a legendás sorhatok…. és azért az E38-at hajtó M60/M62-es benzonmotorok is strapabírók….

  4. Hát a PDTI helyett inkább a franciák 1,9 szivóját tettem volna be. Pár Dakar megnyerése.

  5. És a Fiat 1.7D motorjai? Több mint 20 évig gyártották a blokkot és a Puntokban még turbót is akasztottak rá. Itthon még annó a Westel és a Matáv üzemeltetett ilyeneket millió kilómétert belepakolva egy-egy példányba. Amelyik alól nem rohadt ki a kaszni az a mai napig pöccre indul és hiba nélkül megy.

  6. 16V astra. Népautó, addig megy, amíg valami ányócas szabálytalanul össze nem töri. Régi swift szintén. A kasztnit a festék tartja össze, de pöc-röff!

  7. Az M50-es motor nem az M30 “nagy hatos” utódja, hanem a “kis hatosé”, az M20-é. Elég ha csak a hengerűrtartalmat nézzük. Az M30 legkisebbje 2.5 liter, míg M50 legnagyobbja ugyanennyi.

  8. Mazda 626 2.0 Turbo DI. 101LE. Nálam ez a tuti pár éve. Egyébként ki mondta, hogy a PDtDi jó? A régi 1.9 TDI. Az igen. Az kimegy a világból…

  9. Én a Volvo motorjához tartozó részt javítanám: tény hogy nem egy erőgép, de ne mai szemmel nézzük, mi volt nekünk akkor itt a 60-as 70-es években? ez a motor 1,5x akkora teljesítményt adott le, mint a Ladák… szóval abban a korban igen-is tudott valamit, az overdrive nélkül szerelt verzió elérte a 193 km/órás sebességet, ez szerintem bőven nem gyenge autóra utal, ismétlem a 60-as években vagyunk!!!

  10. 2.5 TDI ACV.
    A T4-es Transporterek motorja. Emiatt tartja az árát ez a tipus még ma is. 🙂

  11. Nekem a Vivaro a Renault 1.9 DCI motorjával van szerelve. 565.000km van benne, első perctől én vagyok a gazdája és a motorjához még nem nyúltunk. ez mennyire megbízható? egyébként bármelyik motor elmegy dupla annyit mint írják, ha az olajcseréket a gyári ajánlás/2 intervallumban végzik és szigorúan a gyári olajakkal. Turbós autót meg meg kell tanulni kezelni. Még turbócsere sem volt.

  12. Vw 1,9 tdi, nem a Pdtdi! A vilàg legjobb és gazdasàgosabb motorja. A pd vel csak gyengült a hirnév. Ha lenne uj Tdi Afn 110 le, olyan autót vennék!

  13. Nekem is AFN 1.9 tdi van, de nem rossz a PDTDI sem, ha nem a traktorból leengedett fáradt olajat öntik bele, és jéghidegen padlózzák. Ja meg, ha nem egytömegűsítik. Szóval, ha meg van neki adva, ami kell neki, ha gadája van, akkor nagyon jó kis gép.

  14. Nekem is 130lovas pd van/volt, tenyleg jo motorok, a 105os kicsit betegebb de jo az is. Igazi tenyleg az afn!

  15. Nekem a pápaszememesemben szerintem visszatekerve van 500.000km és egy izzítás után ketyeg mint egy Doxa óra. Pedig nem kímélem. Finoman járva 7L és nem egy kis kasztni a maga 1600kilójával. A sorhatról annyit, hogy KURVAJÓ :p Ja OM606 turbodiesel. (Amúgy megy keresztbe is autómata váltóval 😉 )

  16. Nem értem, hogy nem került be egy Honda motor sem a listában amikor messze az egyik legmegbízhatóbb márka benzin motorok tekintetében, ezt hivatalos statisztikák is alátámasztják.

    1. Fűnyírokkal nem mennek fél millió km-eket, 150-ig minden megbízható. Honda maradjon a motorkerékpároknál és a fűnyíróknál.

    2. A Honda fűnyírómotortól kezdve repülőgépig mindenféle közlekedési eszközt gyárt. Nekem sportmotorom és autóm is volt/ van a Hondától. A 4 nagy motorgyártó közül a Honda a legjobb.
      A japán autók közül a Toyota és a Honda a legmegbízhatóbb.
      Bár a Toyota a D4DCat 177 lóerős motorjával erősen befürdött. A 10 legrosszabb motor kategóriában is szerepelt….

  17. Hiányolom az OM 601-et a mechanikus bosch adagolójával. Az se egy fürge jószág, viszont keveset eszik és megbízható. Manapság kevés az a 75 lóerő a majd 1.5 tonnához (w202), de el nem adnám…

  18. Opel Omega 2.0 16v 98-as 900.000…csak tömítès volt cserèlve. Sima soros 4 hengeres motor,dupla vez.tengellyel. Ha jól tudom,merci motorról lett koppintva.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat