home Tech Big VIP Boy – 2003-as VIP Lexus LS430-a

Big VIP Boy – 2003-as VIP Lexus LS430-a

0 people like this.

Miért választ valaki egy LS Lexust, egy hasonló értékű német vagy angol presztízs márka helyett? A Toyota rövid történelmi áttekintéséből még ez is kiderül!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Féljetek németek! Ezzel nem a magyar és német külpolitikai kapcsolatot akarom megrontani, hanem egy régebbi cikkre utaltam, ahol az LS Lexusra ez a tökéletes jelző lett feltüntetve. Ami azt illeti, nem csak a Lexusra használható ilyesfajta jelző, hanem az egész anyavállalatra, a Toyotára is, hiszen elképesztő történelemmel rendelkezik az első számú japán autógyár.

Az óriás sógunná növő vállalat mai eredményeit a 19. századig visszamenőleg kell keresni, amikor Toyoda Sakichi megalapította a Toyoda Loom Works-öt.

Toyota és Lexus 1867-től napjainkig

Ugyan nem akarom hosszan taglalni a Toyota történelmet, mivel egy részletesebb bemutatót igyekszem összerakni a márka múltjáról. Ettől függetlenül annyit elárulhatok, hogy a Toyota alapítója egy bizonyos Toyoda Sakichi volt, aki a kezdeti feudalista japánban a textiliparban igyekezett elhelyezkedni. Nehéz elhinni, de ekkor már a Toyota alapelveinek kialakulásának folyamata megkezdődött.

Lexus LS400 UCF10 Bose aktív futóművel
Az első LS és egyben első Lexus. Az UCF10 lehengerlő siker volt, különleges mérnöki megoldásai miatt (pl. Bose aktív futómű).

Sakichi fia, Toyoda Kiichiro 1930-ban kezdett dolgozni egy motor elkészítésén, amikor elhatározta, hogy a textilipar helyett inkább az autóipar felé viszi el a vállalatot. 1935-ben legördült az első A1-es Toyota, majd ’37-ben megalakult a Toyota Jidōsha.

A II. világháború után a megszálló hatalmak a Toyotának engedték egyedül, hogy a romok eltakarítására teherautókat gyártsanak. Kiichiro unokatestvére, Toyoda Eiji állt az elnökség posztjára, aki kidolgozta a Toyota legendássá vált TPS-rendszerét.

Számos pénzügyi furfangot alkalmazva, Eiji rengeteg kiskaput használt ki, hogy a vállalat világcéggé válhasson. 1955-ben legurult az első sikeres Toyota-modell, a Crown, majd 1966-ban a Corolla.

A Toyota soron következő elnöke Toyoda Shoichiro lett. A 80-as években már felmerült a Toyota vezetőségében, hogy egy luxusautó részleget is létre kéne hozni, de csak hosszas kutatómunka után döntött úgy a kis fogyasztású és kompakt autógyártásra szakosodott Toyota, hogy belefog a luxus platformba is.

1989-ben debütált a Lexus márkaként bevezetett, a japán luxusautó gyártás első (pontosabban második, hiszen a Toyota Century már létezett) mérföldköve, az LS400-as. A japán piacon a 4 literes V8-cal szerelt UCF10-modellkódú típus Toyota Celsiorként futott.

Az amerikai piacra való betörés bebetonozta a Lexus sorsát, hiszen a 7-es BMW vételára alá ajánló LS400-as jobb vételnek bizonyult az autórajongók számára.

Nagy sikerek, fejlődő Lexusok

Az UCF10-es után 1994-ben érkezett a frissített verzió, az UCF20-as LS400-as, ami a nagy sikereken felbuzdulva fejlesztett ötsebességes automata váltót, megújult külsőt, új navigációs rendszert és belső tér kialakítást kapott.

A Toyota erős reklámkampányba kezdett, azonban az amerikai kormány által tett megszorítások miatt az UCF20-as sosem volt képes akkora sikereket elérni, mint elődje (a Toyota legnagyobb piacánál, Amerikában).

A 2000-2003-ig gyártott UCF30-as LS430-as Lexus már egy 4.3 literes V8-as erőforrást és egy teljesen átszabott külsőt kapott. A Lexus ezzel a típussal véste be magát végleg a luxus szedánok világába, hiszen az autó rendkívül jó eladási adatokkal és már kiforrott vásárlói körrel rendelkezett. Megkapta a világon első V8-asként az ULEV, magyarul az ultra alacsony károsanyag kibocsájtással rendelkező autó címet.

Lexus LS430 widebody Leon Hardiritt felniken
Andrew nem véletlenül választotta az LS430-ast. Jó ár-érték arány, megfelelő felszereltség és rengeteg elérhető tuning alkatrész.

Egyszóval az LS430-as biztos pont volt a Lexus fejlődésében és hatalmas sikereket ért el az üzletemberek, bankárok, no meg persze tunerek köreiben is. A Japán inspirálta stílusok, mint a VIP vagy a Hellaflush potenciális alanya lett az LS430-as (elődökkel és utódokkal együtt), itt van például Andrew VIP LS430-a, melynek VIP-stílusa utánozhatatlan megjelenést biztosít a szedán számára.

„Valami őrület akartam, egy widebody LS430 luxus szedánt”

A kanadai Andrew Lauchmansigh gyerekkori álma vált valóra, amikor végre megengedhetett magának egy olyan luxusautót, amire mindig is vágyott. Sokan a legújabb és legfelszereltebb luxusra vágynak, mások pedig beérik egy idősebb, de legalább bizonyított konstrukcióval.

Andrew utóbbi csapatba tartozik, ezért döntött egy 2003-as LS430-as mellett, aminek sorsát már az autóvásárlás előtti években megtervezte. Egy hardcore építést akart, finomkodások és kompromisszumok nélkül. A jakuzák által kreált VIP-stílus mellett voksolt, amely stílusban nem hat idegenül a karosszéria vertikális irányú megnyújtása.

Ezért a tuner a legendás VIP-stílusban érdekelt K-Break céghez fordult, akik elküldték neki (ellenösszeg fejében) a Platinum bodykitet, amely tartalmazta az első illetve hátsó lökhárítót, csomagtérajtót és a szoknya spoilert is.

Lexus LS430, JDM piacon Toyota Celsiorként futott
Az oldalanként 5 cm-es szélesítés még karakteresebbé tette a szedánt.

Ami viszont nem volt a készletben, az az oldalanként 5 centivel szélesedett sárvédők, amik megalkották az áhított formát, persze a megfelelő fekete árnyalat felvitele után. Érkezhetett a szintén VIP-stílusba sorolható Leon Hardiritt Waffe felnikészlet, 19×11” és 19×12” méretekben, amiknek elképesztő méreteik indokoltak, pláne ebben a műfajban.

A lehasalt óriás effektus elérése érdekében Andrew még egy Accuair levegős futóművet is rendelt az ikonikus japánhoz, amit Megan Racing lengőkarokkal valamint összekötőkkel egészített ki, a megfelelő (még ésszerű) kerékdőlés alkalmazása érdekében.

Andrew autója túlzás lehet számodra, de a tuner számára közel sem az. Abban viszont egyetérthetsz a tulajjal, hogy ez az LS430-as őszinte tekintélyt parancsol az utakon, illetve ami a legfontosabb, hogy tulajdonosa a legnagyobb örömmel furikázik vele a mindennapi életben. Kell ennél több a boldog autózáshoz?

Lexus LS430 VIP Fusa kötél
A VIP-stílus ikonikus beltér eleme: a Fusa vagy Tsuna kötél a belső visszapillantón

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat