home Tech A teljesítmény szinonimája – minden, amit a Brabusról tudni kell

A teljesítmény szinonimája – minden, amit a Brabusról tudni kell

279 people like this.

Egy profi tuningcég, amely a csillagos márka legjobbjaiból alkot egy új kategóriát, a Brabus-minőséget. Most megtudhatod a cég kulisszatitkait!

Társszervező: Bolgár Krisztián

6500 tuningautó évente, 450 alkalmazott munkatárs és 41 éves múlt. Elég csupán ezt a három számadatot feltüntetnem, már ezzel is bebizonyosodik az a tény, hogy a Brabus GmBH a világ egyik legnagyobb professzionális tuningcége.

Lehetséges, hogy eddig még nem hallottál a cégről, illetve kreációikról, de ne aggódj! Amiket eddig egyedi AMG Merciknek hittél vagy valami különleges Black Series-kivitelnek, azok több mint valószínű, hogy Brabus modellek voltak. Az átalakított Brabus típusokat legegyszerűbben az egyedi B-karakteres logók és a védjegyül szolgáló fekete színárnyalat segítségével tudod beazonosítani, na meg persze a félelmetes robajló hang alapján, amik a Brabus modellek kipufogóiból távoznak.

Szerény szolgáltatások következménye a Brabus

Bodo Buschmann üzletember ma már nem csak az üzleti élettel, hanem milliárdos cége, a Brabus igazgatásával is főmunkaidőben foglalkozik. Ez több mint 40 éve hibátlanul megy a német vezérigazgató számára, tuningcégének története pedig 1977-ig nyúlik vissza.

Bodo Buschmann a Brabus gyárt telephelyén
Bodo Buschmann és lenyűgöző vállalkozása

Buschmann rengeteg átalakításra váró Mercedes-modellel rendelkezett, amikért olyan őszinteséggel rajongott, hogy kirívó, de egyúttal szemérmes átalakításokat szeretett volna végrehajtani. Professzionális szerelői tudás hiányában szerette volna profikra bízni autóit, de az akkori legjobbak mind kudarcot vallottak, nem tudták jól megvalósítani Buschmann elképzeléseit.

Az üzletember felkereste szinte az összes tuning garázst és márkát, de egyikük sem tudott olyan ajánlatot vagy kivitelezést felvázolni, ami kivétel nélkül megfelelt volna Buschmannnak. Éppen ezért úgy döntött, hogy ha más nem képes megcsinálni, akkor majd Ő maga fogja.

1977-ben bejegyeztette tuningcégét, a Brabust. A bökkenő csak az volt, hogy az akkori német szabályozások kimondták, hogy céget legalább két embernek kell alapítania. Ezért Buschmann összeállt régi barátjával, Klaus Brackmannel, aki ugyan nem volt érdekelt a témában, mégis segített barátjának az alapításhoz.

Később egy jelképes, 100 eurós összegért eladta részét Buschmannnak, de neve örökké megmaradt a mára óriássá növő vállalat számára. A Brabus név ugyanis a Brackman és Buschmann szóösszetételből ered.

Mercedes W201 Brabus
A piacra törés egyik fontos mozzanata volt a 190E 3.6 sorhatos blokkja, a maga 272 megtermelt lóerejével

Profizmus, teljesítmény és minőség a Brabusnál

Buschmann ezeket a szempontokat tartotta szem előtt, amikor belefogott cégének fejlesztésébe. Tőke birtokában megvásárolt egy bottropi (Ruhr-vidék) műhelyt, ahová kellő mennyiségű szerelőt és mérnököt vett fel az elindulás megalapozásához. A sikerre nem kellett sokáig várni. Alig két évvel a cég alapítása után meg is érkezett az első rendelés, egyenesen Szaúd-Arábiából.

A 190-es Mercédeszekre szakosodott cég kibővítette palettáját az S-osztály, valamint az E-osztály W124-es modelljeire is. Egyaránt szolgáltattak optikai-, teljesítménynövelő- és multimédiás fejlesztéseket a vásárlók számára. A Brabus az évek folyamán folyamatosan fejlődött, új bemutatótermet, gyártóegységet kapott és bővülő modellekkel növekedett, a német konkurencia „legnagyobb örömére”.

Maybach 57S Brabus tuningal
A Mercedes megnövelt luxustartalmú S-osztályai, a Maybach 57S és 62S is kapható volt a Brabustól, a legújabb 700S-el egyetemben

1989-ben bemutatták a 3,6 literes 24 szelepes 190E Mercit, majd az első saját gyártású V12-es erőforrást. Megjelent a félelmetes W124 500E, amely szélesítéseken, új felniken, erősebb futóművön kívül az 501 lóerős 6,9 literes V12-es erőforrást kapta meg.

1994-ben kötött együttműködési megállapodást kötött a Bugattival (egészen addig, amíg a Volkswagen-konszern fel nem vásárolta), majd 1995-ben megérkezett a karbonszálas technológia a céghez.

1998-ban az első M-osztályos Brabus Mercedes megszületése, míg 1999-ben a Brabus 112 ezer négyzetméteres új gyáregysége volt fontos esemény a tuningcég életében. Az évek során folyamatosan bővült a paletta, 2004-től pedig már a Brabus szerviz is hivatalosan üzemelt.

12 osztály, bővülő Brabus márkák

A Brabusról most már tudsz annyit, hogy nem a Mercedes privát tuning részlege, mint az AMG, hanem egy különálló cég, amely saját fejlesztéseket alkot meg. Mára 12 Mercedes-Benz osztályból lehet válogatni a Brabus kiviteleket, többek között a Brabus SL, S, ML, M, GLK, G, E, C, CL és CLS-osztályokat.

Brabus G63 AMG 700 6x6
A szintet lépett monstrum. A G63 6×6 csúcsverziója egyértelműen a Brabus 700-as

Ezen felül a Mercedes luxusmárkájára, a Maybachra is tartogat különféle csomagokat a bottropi cég. A Daimler-Benz tulajdonát képző egykori francia márka, a Smart is a Brabus rendelési listáján szerepel, amik közül ForTwo, Roadster és ForFour modelleket szemezgethetsz.

A Brabus nem csak rendelésre alakít át Benz-modelleket, hanem árul is. Tehát lehetséges, hogy te vidd el az imádott típusodat egy kiadós Brabus-átalakításra, de akár már készen is megveheted azt. A teljes teljesítménytuningtól kezdve (komplett Brabus-blokkoktól) a karosszéria kiegészítőkön át a beltér elemekig minden megtalálható a vállalat palettáján, csupán győzni kell választani (na meg persze pénzzel).

A Brabus legőrültebb alkotásai közé tartozik többek között a 6×6 700-as modell is, amely a kolosszus 6-tengelyes G-osztályból fejlődött ki. Az egyedi karbonszálas, 700 lóerős szörnyetegből mindössze 12 darab készült, tekintettel arra, hogy a G63 6×6-ot az anyavállalat leállította helyhiányra hivatkozva. Érdekesség, hogy mind a 12 Brabus 6×6-os Malajziában lett értékesítve.

Brabus Model S
2016 óta már kapható a Brabus Model S is

Kínálatuk pedig még 2016-ban bővült a Tesla Model S-el, amiről bővebb beszámoló majd később. Lényegében Buschmann egy olyan céget hozott létre, ami a már amúgy is tökéleteshez közel álló márkát igyekszik újabb, még magasabb szintre emelni. Természetesen a klasszikus Brabus modelleket is meg lehet rendelni, sőt már szénszálas Brabus sporthajó is létezik.

Egyszóval a Brabus jócskán kinőtte nevét, ami nem is csoda. Remélem még rengeteg teljesítménynövelt Mercedest és persze egyéb márkát is ad majd a cég a világnak, növelve a több mint 40 éves hagyatékát. Téged meggyőzött a Brabus minőség?

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
279 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat