2017. szeptember 22. | 17:28

Frankfurtban jártunkkor nem hagyhattuk ki a Mercedes-Benz tuningcégének standját, ahol egyaránt láthattunk 900 lovas kabriót és csodálatos veteránautót 

A Brabus nem olyan elterjedt név hazánkban, mint a másik hivatalos Mercedes-tuningcég, az AMG, de megkerülhetetlenek az autóiparban. Olyannyira, hogy természetesen a 2017-es Frankfurti Autószalonon is részt vettek, ahol modern és klasszikus alkotásaikat egyaránt bemutatták.
Így néz ki egy klasszikus Brabus a maga meztelen valóságában

Kint jártunkban a Frankfurti Autószalonon a legújabb technológiai csodákat is volt szerencsénk látni, de mellettük volt 1-2 darab, ami a régmúlt időket is felidézte. Ugyanis a Brabus nemcsak karbonszálas karosszériával, high-tech csilli-villi infotainment rendszerekkel akarta lenyűgözni az érdeklődőket, hanem a Brabus Classic standdal azt is megmutatta, hogy igenis a régi autók is csodálatosak a kezükben. Mert aki nincs oda a veteránautókért, az is elérzékenyül, amikor meglát egy 350SE Cabrioletet, amit gyári pompájába sikerült restaurálnia a csapatnak, vagy egy 300SL Roadstert.
Még ha nem is rajongsz a veteránautókért, azt nem tagadhatod, hogy minőségi munkát végeztek a Brabusnál

De a Brabus soha nem a klasszikus autóiról volt híres, holott 1977 óta léteznek. 2006-ban rekordot döntöttek a Brabus Rockettel, ami egy átalakított CLS Mercedes (pontosabban egy W219) amikor is 362,4 km/h-s sebességet értek el, ezzel a leggyorsabb, utcai forgalomban is kapható szedán lett. Persze még ugyanezen év októberében a saját csúcsteljesítményüket is megdöntötték ugyanezzel az autóval, akkor 365,7 km/h-t értek el.
Ilyen egy igazán rendberakott veteránautó

A Brabus ismertetőjegye mindig is az volt, hogy irdatlan nagy motorokat építenek a Mercikbe, miközben a luxus és a kényelem elsődleges szempont marad. A két leginkább számomra szembetűnő modell a Brabus standjánál a 700 és 900 modellek voltak.
Brabus 900, az igazi nagy dög, már embertelen teljesítménnyel

A 700, pontosabban Mercedes-AMG E63 Brabus 700 az E-osztályra épül, de annál sokkalta erősebb. Már az AMG E63 se nevezhető túl gyöngének, de az eredeti 612 LE-t még megfejelték a Brabusnál, hogy kerek 700 LE legyen, valamint a plusz 100 Nm nyomatékot is kapott, így lett az 950 Nm a csúcson. A 4Maticnak köszönhetően ügyesen adja át ezt a hatalmas erőt az útra, 3.2 másodperc kell a 700-nak, hogy a 0-100 km/h-s gyorsulást teljesítse. Ez 2 tizedmásodperccel jobb, mint az E63 AMG-é.
A Brabusnál az emblematikus G-osztályhoz is hozzányúltak, a 900-as motorját kapta ő is

A 900-as modell már egy magasabb kategóriaosztályt, az S-t hivatott még erősebbé tenni, ahol is az AMG S65 kabrió volt a kiindulópont. A Brabus úgy érezte, tud mit kezdeni a motorháztető alatti V12-es motorral, az eredeti 6.0 literes erőforrást kibővítették 6.3 literre, valamint a kezdetnek se gyenge 621 LE-t tornázták fel 888-ra, a nyomatéka 1500 Nm-re kúszott fel, valamint a duplaturbót is nagyobbakra cserélték. A kabrió hatalmas méretei ellenére 3.9 másodperc alatt van 100-on, a végsebessége 347 km/h. A Brabus által megadott fogyasztást amikor megláttam, kis híján elröhögtem magam! Szerintük ugyanis egy ilyen hatalmas dög V12-es motorral beéri 14 literrel 100 km-en. Hát… Oké, hogy aki ilyet vesz, nem a fogyasztásáért veszi, de a 14 literes átlagfogyasztás inkább a stand-up kategóriába esik már.
A Brabus veteránautóinak külön elkerített rész volt, szerencsére szépen mosolyogtunk és beengedett minket a hostess-hölgy

Nem ők voltak az egyetlenek, akik ebbe a „hibába” estek, már ha lehet hibának nevezni az egész NEDC-ciklus szerinti mérést. A többi gyártó is olyan fogyasztási adatokkal operált, hogy ha igazak lennének, rögtön pánikolna és betámadná őket az olajlobbi. Az elején még tényleg, vicces volt többszáz lóerős szörnyetegekre kiírva látni a 12-14 literes fogyasztást, de a végére inkább elkeserítő. Ugyanis ebből csak az jött le nekem, hogy nem veszik komolyan az embereket, hülyének tartják a vásárlóikat is, még azután is, hogy számtalan botrány pattant ki a NEDC-ciklus átverhetőségéről, valamint arról, mennyire nem életszerű ez a fajta mérési mód.
A W100-as 600-as Mercedes ritka, mint a fehér holló, mégis szemezhettünk eggyel

Ha végül túl tudsz lépni ezen a fogyasztás-hülyeségen, akkor a Brabust is olyannak láthatod, amilyen:
Hatalmas, gyönyörű autókat kreálnak, amik olyan élményt nyújtanak, amit más nem nagyon és ezt veled is megosztják. Potom fél millió euróért, átszámítva 155 millió forintért, ha a 900-asról van szó.
Ha kevesebbért szeretnél Brabus-feelinget, akkor a gyártó városi sportautóit ajánlom, az átdolgozott Smartokat. Nyilván nem lesz akkora helyed benne, mint a fentebb írtakban, és a 9,5 másodperces 0-100-as gyorsulás se fogja letépni a fejed. De esküszöm, ahogy ott álltam a Tiziablau-színű (direkt utánanéztem, annyira megtetszett!) kis Smartocska mellett, azt kellett mondjam, hogy szemrevaló.
Sportosabb, kényelmesebb, tetszetősebb, de kétlem, hogy túl sok embert fogna meg a Brabus Fortwo

Nem tudom, hogy kinek kellhet, mert van ennél sportosabb, van ennél tágasabb, van, amelyik a kettőt egyszerre teljesíti, de kísérletezgetésnek szerintem kiváló, ahogy a háromhengeres kis 898 köbcentis motorból úgy szednek ki 109 lovat, hogy közben teljesíti az EURO-VI normát is. Az egész Mercedes-Benz kiállítás mellett csak egy kis szelet volt a Brabus-stand, de jó volt látni, hogy a nagy céggel milyen harmóniában tud létezni más tuningcég is, eltérő filozófiával. Elvégre nem mindenkinek kell Project One-t fejlesztenie!