2017. november 15. | 17:31

Egy ápolóként dolgozó 39 éves tuner szülinapja alkalmából elcseréli M5-ös BMW-jét egy hőn áhított GTR-re, amelyet aztán egy impozáns widebody készlettel koronáz meg, amely első és egyedüli (még) az USA-ban

Társszerző: Bolgár Krisztián

Pontosítva a képeken látható GTR nem, de a készlet Japán egyik leghíresebb VIP Style disztribútoráé, az Aimgainé. A Nissan GTR büszke tulajdonosának neve Jay Garcia, aki elsőként rendelte meg és helyezte fel a friss és ropogós karosszéria kiegészítő készletet.
A GTR gyári méretei sem szerények, de az Aimgain kit segítségével képregénybe illő dimenziókat lehet elérni

A több mint 15 éves múlttal rendelkező Aimgain brand mára több mint egy tucat tervezőmérnökből és deisgnerből áll, kiknek célja, hogy a létező összes felsőkategóriás japán luxusautó számára készítsen külső és belső kiegészítő elemeket, amikkel a tulaj képes emelni autójának presztízsén és eleganciáján a létező maximumig. Jay is ezért tette le voksát az Aimgain mellett, hiszen az új R35-ét szerette volna maximalizálni optikailag is.

Új irányok alkalmazása a tuningban

Az Aimgain cégről még annyit, hogy profiljába sokáig nem szerepelt a sportautók világa. Főbb variánsai a Lexus és Toyota különböző modelljei voltak, azokon belül is a prémium kategóriák. Majd a különböző minivan-ek (egyterűek) után úgy gondolták, hogy megérett a sportos szekció beindítása is, ezért 2016-ban debütált a Stancenation x Aimgain Toyota GT86 kollaboráció is, ezzel megkezdve az említett sort.
Beltér igazítva a külsőhöz: sportosan elegáns

Alig egy év múltán pedig úgy döntött a cég, hogy a számos konkurens ellenére (pl: Liberty Walk) tervez egy készletet és levegős futóművet (mivel ezzel is foglalkozik a cég) a 2007 óta gyártásban lévő sportautó számára. Tekintettel arra, hogy az Aimgain (a hozzá hasonló cégekkel együtt) nem az eladási mennyiségre megy, hanem a minőségi szolgáltatásra, ezért komoly promóciókkal nem találkozhatsz sem az interneten, sem Amerikában (ha esetleg arra járnál). Jaynek hála viszont megismerkedhet az internet érdeklődő közönsége a legújabb készlettel és annak minden apró részletével.

Vissza a tuning gyökerekhez

A 39 éves Jay Garcia állása ápoló. Igen, igen, igen. Ha az USA-ban élsz, van rá lehetőséged, hogy ápolóként Nissan GTR-t vásárolj, és vételárának a felét még ráköltsd egyedi alakításokra. Na de most nem ez a lényeg. Hanem hogy Jay kislányával együtt döntött a Nissan GTR mellett. A san diegoi apa elég sűrűn ingázik a nevadai Las Vegas és otthona között. Ennek oka, hogy a család többi tagja ott él, és emiatt valami komfortos, de ugyanakkor dinamikus autóra volt szükség, amit még a lánya is imád.
Hátulról is elképesztő az autó, az óriási kacsafarok pedig tisztább külsőt eredményez egy óriási GT-szárnnyal ellenben

Ezért egy F10-es M5-ös BMW-vel gyűjtötte a mérföldeket Jay, egészen addig, amíg el nem érkezett 39. születésnapjáig.
„A lányom meggyőzött, hogy mivel eddig mindig másokat helyeztem legelőre, szülinapom alkalmából legyek én a legfontosabb magamnak. Ezért úgy döntöttem, hogy az M5-öm elcserélem egy barátom 2016-os Nissan GTR-ére”- mondja Jay.
A 90-es években hatalmas JDM fanként elhíresült tuner muszájnak érezte, hogy visszatérjen gyökereihez és újraindítsa a japán autós „karrierjét”.

Gyereknevelésből ötös, a lányának is lett tuningérzéke

Mivel Jay kiválasztotta álmai autóját, már csak lánya beleegyezésére volt szükség, ami gond nélkül ment. A kislány azonnal rábólintott az autentikus Godzillára és ezzel egy időben meg is történt a cserealku. Két hónap múlva Jay találkozott a tuning fanatikus barátaival, Freddie-vel és Elroy-jal, akik az Autofashion USA garázs tulajdonosai. Elültették Jay fülében a bogarat, hogy érkezik hozzájuk egy szett Aimgain widebody az R35-ös Nissan-hoz, ami annyira új, hogy ők hozzák be elsőként az államokba. Jay ismét a lánya tanácsát és véleményét kérte ki a dologban:
„Utánanéztünk a karosszéria készleteknek és tüzetesen megvitattuk, hogy melyik szett állna legjobban a GTR-en. Mivel a Liberty Walk és a TRA Kyoto megoldások túl harsányak és sportosak voltak számunkra, ezért belementünk „nagy nehezen” az Aimgain készletébe, ami már sokkal ízlésesebb és kifinomultabb volt a mi gusztusunk számára”.
Annak köszönhetően, hogy az autó így is az Autofashion garázsában kötött ki, Jay gondolkozni kezdet, hogy egy üres widebody készlet nem lesz elegendő a hibátlan összkép elővarázsolásához. Ezért a futómű és beltér probléma lett a fő napirendi pont a tuner számára. A futómű az Airlift utcai/versenypálya szériájának modelljét, a 3P verziót kapta, az utastér pedig vörös, gyémántvarrt szabású első-hátsó üléseket, fekete gyémántvarrt bőr ajtókárpitokat, karbon beltér elemeket, kormányt és 6-pontos bukóketrecet kapott. A kabin felvette azt a sportos eleganciát, amit a külső is sugározni kezdett. Felkerült az Aimgain widebody kit, ami első lökhárítóból, toldatból, hátsó diffúzorból, GT szoknyákból, szélesítésekből és egy „kacsafarok” spoilerből állt. A szatén lila fóliázás és a lámpatestfényezés is megalkotta a tőle elvárt eredményt, a 20x11.5” -3 és 20x12.5” -66 méretű Aimgain felnik pedig feltették a pontot a GTR tetejére. Jay jövőbéli tervei a VR erőforrás alapos feltuningolása, hiszen kislánya odavan az autóért, de a további lóerők előteremtése, további mosolyokat fog eredményezni, mind Jay, mind lánya arcán. Forrás: