2017. november 07. | 16:50

A Hoonigan sorozat legújabb epizódjában egy elektromos hajtáslánccal rendelkező AE86-ot mutatnak be, ami a benzingőz hiányában is örömmel égeti a gumikat

Mit érdemes tudni a Toyota AE86-ról?

Az AE86 a Toyota Corolla Levin és a Toyota Sprinter Truneo autók generációinak egyik modellje, amit csak szeretni lehet. Főleg azért, mert hátsókerék meghajtású és a súlya mindössze 923 és 1089 kilogramm között mozog.  A nevéből az „A” a járműben található motorra utal, az „E” a Corollát képviseli, a nyolcas a Toyota Corolla ötödik generációját (E80 sorozat), és a hatos reprezentálja a sorozaton belüli modelltípust. Japánban Hacsi-Rokunak is nevezték, mely nyolc-hatot jelent.
Toyota Corolla AE86

Híres volt a négyhengeres 1587 köbcentis, 4A-GE típusú motorjáról, mely eleinte 130 lóerőt tudott, később viszont visszavették a teljesítményét 118 lóerőre. Az A-szériás motorok egy négyhengeres, öntöttvas blokkos és alumínium hengerfejes motorcsaládot jelölnek, melyeket a Toyota gyártott egészen 2006-ig, lökettérfogatuk 1.3-tól egészen 1.8 köbcentiig terjedt.
A Toyota 4A-GE motorja

A sorozat fejlesztése már az 1970-es években megkezdődött, amikor a japánok egy teljesen új motort akartak kifejleszteni a Toyota Tercel számára. A modern kialakítás mellett ügyeltek a visszafogottabb fogyasztásra és az alacsonyabb kibocsátásra, viszont a megfelelő teljesítmény elérésére is nagy hangsúlyt fektettek. A 4A-GE motor volt az első sorozatgyártású, kettős felül fekvő vezérműtengelyes motor, hengerenként négy szeleppel, a későbbi változatokat pedig már hengerenként öt szeleppel is gyártották.
Toyota AE86 elektromos motorral

Az AE86 a fiatalok és az autóversenyzők körében is nagy népszerűségnek örvendett, ami nagyrészt annak tudható be, hogy több japán képregényben és animációs filmben, a GTA sorozatban, valamint a Need for Speedben is kapott főszerepeket. A számos emlékezetes pillanata közül válogatva egyet kiemelnék, emlékeztek mikor egy LS1 motort helyeztek el benne?

Lehet, hogy szentségtörésnek számított, bár az itt tárgyalt eset még inkább az. Ez az AE86 minden bizonnyal az egyik legfurcsább AE86, ugyanis a 4A-G motor helyett egy elektromos hajtáslánc dolgozik benne, mely az energiát a csomagtartóban elhelyezett akkumulátorokból nyeri. Ne aggódj, a súlyelosztás tökéletesen van megoldva, és amint látod a 447 Nm-es nyomaték örömmel kapkodja le a felnikről a talpakat. Érdemes végig nézni a videót, hiszen kivételes látványt nyújt egy motorhang nélküli autó, mely a fánkok rajzolása közben szaggatja az abroncsokat.

Forrás: CarThrottle