2017. december 05. | 12:21

Egy hófehér, Prior Design készletes C63 AMG-be bárkit eltudsz képzelni, csak pont nem egy frissdiplomás fogász lányt?! Hát akkor van egy rossz hírem…

Társszerző: Bolgár Krisztián

Ahogy az autós témák, úgy a tuninggal kapcsolatos történetek és események sem a gyengébbik nem dominanciájáról híresek. Ennek sajnos számos oka és okozata lehet, de leegyszerűsítve a dolgot, a műszaki témák mindig is közelebb álltak a férfiakhoz, mint a nőkhöz. Ebbe nem feltétlen kell beleképzelni dolgokat, vagy különböző tanulmányok után keresgélni, hogy ennek mégis mi a valódi háttere, de szörnyű általánosításokba sem bonyolódok bele. Léteznek óvóbácsik és léteznek női gépészmérnökök is, a csekély kivétel viszont erősíti azt a szabályt, miszerint egy másik nézőpont (ami akár már a nemekből is adódhat) bizony felfrissítheti az egyhangú vagy egyszínű témákat, közösségeket vagy bármit. Cindy ugyan nem mérnök, hanem fogász, de widebody C63 AMG-vel bizonyítja (akiknek esetleg nem lenne egyértelmű), hogy a női nem is ért annyira egy ízléses tuningolásához, mint az erősebbik nem.

A C63-as alapvetően szélesítve lett az AMG által, de Cindy ezt kibővítette oldalanként néhány centivel

 

Cindy Nguyen: Ambícióval előre

Cindy hivatalos pályája ellenére mindig is élt-halt a műszaki cuccokért, valamint a „fiús” dolgokért.

„Mindig is imádtam a hangos és gyors autókat, gyerekkoromban pedig meg is kaptam a szokásos „te lány vagy, miért nem babázol” véleményeket. Minél többen próbálták rám sulykolni ezt a látásmódot, annyira érdekeltek jobban a fiús témák. Amikor elkezdtem az egyetemet ez a fajta életszemléletem megmaradt és a fő célom a doktori elvégzése és ez idő alatt egy álomautónyi pénz összegyűjtése volt. Szerencsére sikerült mindkettő”.

Miután Cindy elvégezte a mesterszakot is az egyetemen, összeszámolta a bankszámláján lévő pénzt és arra eszmélt, hogy bizony egy kis családi támogatással összejöhet a már rég megérdemelt autó. Cindy barátai, ismerősei és családja azt kérdezgették tőle, hogy miért nem egy R35-ös GTR-t vesz, amire már évek óta vágyik. Cindy erre azt felelte, hogy a saját belátása alapján szeretne dönteni, ami egy kicsit lányosabb (a GTR-hez képest) projektalapot eredményezett.

„Sosem voltam egy nagy Benz fan, ami azt illeti még most is csak kevés Mercedes tetszik, de a C-osztály W204-es modelljei rabul ejtettek. Nem is agyaltam sokáig, és egy C63 AMG mellett tettem le a voksom, de amint sikerült beújítanom és megosztanom barátaimmal, ismerőseimmel, már jöttek az ízléstelen és arrogáns kommentek, miszerint én összestriheltem rá a pénzt, illetve miért nem egy rudat vettem a lábam közé?!? Nem is értem mi zajlik le az ilyen emberekben, de valószínű, hogy csak a nyers féltékenység. Ezért is döntöttem el akkor, hogy csak és kizárólag magamnak fogom építeni az autómat, és ez így is történt”.

THNXBYE – a beszédes rendszámtábla sokat elárul Cindy vezetés stílusáról

 

Legyen gyors, de ne túlságosan őrült

Cindy fő elve a projekt lezavarása alatt az volt, hogy adrenalin szeretetét kellően kifejezhesse a közúton és a versenypályán is. Azonban nem szeretett volna többtízezer dolláros Roots töltők (kompresszorok) vásárlásába fogni, mert az egyrészt drága mulatság, másrészt pedig ügyelt arra is, hogy azért ne nagyon tudja megölni magát.

„Az autó megvásárlása után egy hónappal az Eurocharged nevű cégnél kötöttem ki. Nem voltak nagy elvárásaim, hiszen a C63 AMG már így is egy nyomaték szörnyeteg. Ezért a srácok feldobtak nekem egy új és optimalizált szívósort, leömlőt és kipufogórendszert, amihez még egy elektronikusan szabályozható szelepcsap is kapcsolódik, hogy tudjam csökkenteni a „zajszennyezés” mértékét az esti órákban”.

A szolid, de hatásos beavatkozás eredménye 526 keréken mért lóerő lett, ami Cindy és „ellenfelei” számára is bőven elegendő. Ezek után érkezett a futómű átgondolása, aminek végeredménye egy Airrex levegős futómű lett, Airlift 3H vezérléssel és F1-Fabrication „kutyacsonttal” kiegészítve.

Ha már megjött, maradjon

Cindy és projektjének legjobb sztorija egyértelműen a felni téma, illetve a C-re rakott felnik története.

„Az egész úgy kezdődött, hogy én egy különleges és egy szolid méretű felnikészletet szerettem volna az autóm alá rendelni, ami a levegős futóművemhez tökéletesen passzolna. Meg is történt a szerelembeesés, amikor a japán K-Break honlapját böngésztük a bátyámmal. Még csak be volt promózva a felnikészlet amit kinéztem, de tekintettel arra hogy a bátyámnak voltak ismerősei az egyik amerikai forgalmazójuknál, ezért rágtam a fülét, hogy rendeljen elő nekem egy készletet. Meg is tette, és érkezett is a meglepetés rá 10 hónapra, ugyanis a bátyám nem nagyon figyelt, amikor a méretekről beszéltem neki, ezért 19x10” és 19x12.5” érkeztek meg a dobozolt Hybrid Cross Nine nevű felgenek. Én pedig már nem voltam hajlandó visszaküldeni azt, amire ennyi ideig vártam, így kénytelen voltam átgondolni a projekt befejezését”.

Félresikerült méretválasztás – Cindy nem volt szívbajos, a túl széles felnik problémáját megoldotta egy widebody készlettel

 

Mivel a felnik paraméterei sokkal nagyobbak lettek, mint azt eredetileg tervezte Cindy, ezért kénytelen volt a kasznitémára is kitalálni valamit. Szerencsére megtetszett neki a Prior Design widebody készlete, amit már sírva, de mégis nevetve rendelt meg és szerelt fel autójára.

Cindy megtalálta a szerelmet, és a „boldog férj=boldogabb feleség” mentalitásának köszönhetően a lelkitársának projektjeire fogja szentelni idejét, így a C63 egyelőre befejezettnek látszik.

Forrás: