home Teszt Élményautó lehetne: BMW 420d Cabrio – Teszt

Élményautó lehetne: BMW 420d Cabrio – Teszt

0 people like this.

A 420d Cabrio keveset fogyaszt, praktikus a mozgatható keménytető és a futómű is élvezetes. Egy dolog azonban belerondít az összképbe.

A tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – https://www.mahzrt.hu/

A februári szellő csiklandozza arcomat, de közben már a nyár közepébe kívánnám magam. Főleg úgy, hogy egy 4-es kabrióban ülök és ahelyett, hogy leeresztett tetővel közlekednék, felém tornyosul ez a három részes födém, amit olyan jó lenne egy gombnyomásra örökre a csomagtartóba zárni.

A BMW 3-as kabrió (E93): 2007-2010
A BMW 3-as kabrió (E93): 2007-2010

A BMW középkategóriás kabriójának neve kezdődhetne 3-as számmal, de a BMW az Audira reflektálva és egy kis cselt hozva a dologba elnevezte 4-esnek, mely változtatás már a Coupét és Gran Coupét is érinti. De hiába a számcsere, az F33-as kódjelű BMW ugyanarra platformra épül, mint a 3-as szedán, Touring és Gran Turismo. A kabrió változat 2014 óta van jelen a piacon, és 9-féle motorral kapható, az Alapjárat most a leggyengébb dízel változatot kapta meg tesztelésre. A bajorokhoz hűen minőségi és tető nélküli mivoltához képest kényelmes is, azonban a négyhengeres dízel sokat ront az összképen.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

BMW 420d Cabrio: maga a stílus

A 4-es sorozat annak ellenére, hogy egy középkategóriás kupé, megjelenésével minden tiszteletet megkap az utakon. Szinte mindenki utána fordul, mert talán ez az egyik legharmonikusabb kétajtós a piacon, amit leginkább a klasszikus, sportos sziluettje tesz teljessé. A hosszan elnyújtott orr, a határozott, előre mutató vonalak és a formás fenék ellenállhatatlan kombinációt képeznek. Elődjéhez képes nyúlánkabb és szélesebb lett és a földhöz is közelebb került.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

Az ablakkeret nélküli ajtók és az első sárvédők levegőnyílásai, amik állítólag aerodinamikai szempontból foglalnak ott helyet, mind a 3-as BMW-től való elrugaszkodás megtestesítői. Egyedül a dupla kipufogóvég tévesztheti meg a szemlélőt, ugyanis erélyesebb motort sejtet, de kit érdekel, ha a két ajtótól megfosztott 3-as így is egy valódi egyéniség.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

BMW 420d Cabrio: minőségi, de nem egy 5-ös BMW

A 420d kabinjában a Coupéhoz hasonló helykínálat tárult elém, mint minden kabriónak, ennek is megvannak a sajátosságai, mint például az ülésekbe integrált biztonsági övek. Az üléseket extrém alacsonyra lehet pozícionálni, tökéletesen tartanak, negatívum viszont, hogy a 4-es BMW-hez még felárért sem kérhető az ülésszellőztetés, ami azért a nyári forróságban jól jöhet.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

A műszerfal természetesen a vezető felé van irányozva, a kormány fogása kiváló, de valahogy érezhető, hogy az összeszerelés minőségére csak az 5-ös BMW-től figyelnek 100%-osan a bajorok, itt-ott azért nyöszörgött a műanyag. Alapvetően a letisztultság és az ergonomikus elrendezés jellemzi, szériafelszereltségnek számít a kétzónás klíma, a xenonlámpa, a stop-start rendszer – ami azért nem észrevétlen, induláskor kellemetlenül megremegteti az autót, ez nem sikerült annyira finomra.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

A keménytetőt csak álló helyzetben lehet működtetni, körülbelül 30 másodperc alatt becsukódik vagy éppen kinyílik. Amikor magamra zártam a nehéz szerkezetet, rögtön érezhető lett az előnye: majdnem úgy szigetel, mintha egy fix tetős kupéban ülnék, nyoma sincs a kellemetlen szélzajoknak. Azonban a mozgatható tető hátrányosan érinti a csomagtartó méretét: alaphelyzetben 370 literes, a tető lenyitásával pedig 220 literre zsugorodik, így sok csomagot nem igazán helyezhetsz el benne, ha sokadmagaddal indulnál egy kiadósabb túrára.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

BMW 420d Cabrio: hangulatromboló, de azért szerethető a dízel

Alapvetően a kétliteres, 184 lóerős turbódízel karakterére nem lehet panasz, a teljes lóerőszám 4000-es fordulatnál érkezik meg, a 380 Nm pedig 1750 és 2750 között áll a rendelkezésedre. Nyilván a zajszint nem vészesen tolakodó, de egy amúgy sportos autótól nem azt várná az ember, hogy kigyorsításnál erőlködő kerregést adjon ki magából. Egyébként csak alacsony tempónál tűnik ez fel igazán, közúton és autópályás sebességnél már kevésbé, ha már dízel, akkor csak és kizárólag a 6 hengeres, selymesebb járású változatot választanám. A gyári vegyes fogyasztás 4,8 literes átlagot mutat, amúgy a valóságban 6,7, nehezebb lábbal 7,3 liter között mozog, ami azért elég meggyőző.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

A 8 fokozatú ZF automata szokáshoz híven nagyon jól teszi a dolgát, ügyesen osztja el a fokozatokat, nem rángat, szinte csak a motor hangszínéből lehet érzékelni a váltásokat, minden finoman történik. Az 1690 kilogramm önsúlyú autó 8,2 alatt van 100-on, a végsebessége 228 km/h. Társa, a kupé változat egy picivel jobban teljesít e téren: 7,3 tized másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 230 km/h. Ennyit számítana a közel 200 kilogrammos súlykülönbség?

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

BMW 420d Cabrio: pontos, de kevésbé mozgékony

A tesztautó az xDrive-összkerékhajtástól mentes volt, a merev karosszéria és a kiváló hangolású futómű élvezetes vezetést biztosított. Ha kell és a motor is engedi, akkor kellően sportos, de ehhez a négyhengeres motorhoz inkább a kényelmes, nyugodt vezetés dukál, mivel nyomatékból gyorsít és padlógázzal csak felesleges bőgetés történik. Összességében jól fordul: az aktív, változó áttételű kormány kellő szabadságot biztosít, bár valójában nem egy kanyarvadász az autó, hiszen a súlyos, mozgatható tető és az erősítések miatt valamivel nehezebb.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

Némi szabadságot adhat az üzemmód-választó, ami Eco Pro, Comfort, Sport és Sport Plus állással ajándékozza meg az autó sofőrjeit, ezáltal a váltó, a kormány és a motor karakterisztikáját is az adott igényekhez lehet szabni. A menetstabilizátor teljes kikapcsolásával a saját akaratod szerint terelheted a 4-est, ám ez egy vigyázó hátsókerekes autó, ami a futómű finomhangolásával meglepetéseket nem okoz, minden helyzetben kiszámítható.

BMW 420d - Teszt - Alapjárat

Összegezve

A 4-es Cabrión érződik, hogy egy sokoldalú jármű, amit élmény vezetni, köszönhetően a kemény kormánynak és a pontos futóműnek. A dízel motor túl sok sportossággal nem kecsegtet és lehetne kifinomultabb is. A beltér azonban kellően tágas, modern berendezésekkel teli és minőségi, azonban a csomagteret fel kell áldozni a hajborzolás oltárán. Használtan a 420d-t viszonylag sokan megengedhetik maguknak, az alacsony fogyasztás és a stílusos megjelenés sok mindent kompenzál, csalódást biztos nem fog okozni annak, akit nem érdekel a benne rejlő erőforrás.

BMW 420d Cabrio – F33

  • Lökettérfogat: 1995 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4 / 16
  • teljesítmény: 184 LE (4000/perc)
  • forgatónyomaték: 380 Nm (1750-2750/perc)
  • Hossz./szél.: 4638/1825 mm
  • Tengelytáv: 2810 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 1690 kg / 2160 kg
  • Városi fogyasztás: 5,7 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 4,3 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 4,8 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 127 g/km
  • Végsebesség: 228 km/h
  • 0-100: 8,2 s

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

BMW 420d Cabrio – F33

BMW 420d Cabrio – F33
7.5

Karosszéria / Csomagtartó

7.1 /10

Utastér / Belső részek

7.3 /10

Motor / Meghajtás

7.5 /10

Kényelem

7.7 /10

Vezethetőség

8.0 /10

Biztonság

7.5 /10

Előnyök

  • Gazdaságos üzem
  • Kényelmes automata váltó
  • Magabiztos megjelenés

Hátrányok

  • Zajos négyhengeres dízel
  • Szűkös csomagtér
  • Nehéz karosszéria

Kapcsolódó írások

Egy komment itt: “Élményautó lehetne: BMW 420d Cabrio – Teszt

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat