2018. június 18. | 12:24

Mattnek nem volt elég az A3, így hát beruházott egy S3-ra, majd elég rendesen átalakította azt!

Nincs két egyforma ember a világon. Különböző akaratok, szükségletek, vágyak és érzések vannak, de ugyanakkor az emberiség mégis durván szétbontható két, egészen alapvető csoportra: azokra, akik mindent tudatosan, aprólékosan és olykor szenvedélyesen megterveznek, valamint azokra, akik mindent egyszerűen a jövőre bíznak. Mit gondolsz, melyik gondolat mentén épült meg ez az Audi S3?

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Matt Vanstone, aki emögött a csoda mögött áll, mindig is nagy megszállottja volt a tuningolásnak, de valahogy sosem tudta igazán, hogy mit is akar kihozni egy autóból. Sok Ford volt már a keze alatt, illetve amikor megjelent az Euro-look, megépített egy Euro-stílusú Fiesta ST-t. Aztán több és több német géppel találkozott, míg nem kialakult a szerelem.

„Úgy mentem a német autók irányába, mint egy kisgyerek az édességboltba.” – mondta.

Ha már német vizekre evezett, elsőként Golfok és BMW-k után érdeklődött, sosem gondolt arra, hogy valaha is Audit fog tuningolni. Ez a szép az életben, hogy mindig tud meglepetéseket okozni. Miután egyre több- és több módosított Audit látott, szörfölt egy kicsit a neten, majd rájött: számára a legideálisabb Audi-modell csakis az A3. De nem egy szimpla, gyári A3-as, hanem annak eggyel sportosabb kivitele, az S3.

Nézett feketét is, meg sárgát is, egyikkel sem volt különösebben gondja, csak érezte, hogy még nem találta meg a tökéletes modellt. Egyik nap éppen egy helyi autógarázs mellett haladt el, mikor meglátta ezt a vadító, Spring Blue fényezésű Audi S3-at.

„Bepattantam egy tesztvezetés erejéig és a többi már maga a történelem! Elsőként a színébe estem bele!” – tette hozzá Matt.

Az építés folyamata is nagyjából végig ilyen random volt, nem voltak előre kitervelt dolgok, csak az esetlegesen felmerülő problémák miatt voltak fennakadások. Úgy látszik, Mattnek meglehetősen jól működik ez a dolog. Az átalakításokkal viszont még nagyjából egy évet várnia kellett, hiszen miután beruházott a kicsikére, nemigen maradt pénze más alkatrészekre. De legalább a színe, az jó volt!

Az autó rendkívül jó állapotban volt és egy S-line-hoz képest teljesen alap, ami ideális volt számára, mert a lehető legjobban magáévá akarta tenni az Audit. Elsőként leültette a kicsikét, de később, amikor nagyon rossz idő volt, balesetet szenvedett a járművel. Szerencsére a kár nem volt olyan nagy, az S3 inkább kívülről sérült, mint belülről, úgyhogy hamarosan el is kezdték a gép újjáépítését.

A folyamat nagyjából egy hónapig tartott, az autó többek közt új első- és hátsó lökhárítót, valamint oldalsó szoknyákat is kapott. A felfüggesztésrendszer egy Air Lift Slam Series fejlesztés, míg a kerekek tükörfényre polírozott Mercedesek. A 2007-es Audi hátsó lámpái 2011-es évjáratúra lettek cserélve.

„Számtalanszor cseréltem már felnit az autón, de ezúttal a belsővel is nagyon szerettem volna kezdeni valamit. Tudtam, hogy bőr bevonatot szeretnék, de nehéz feladat volt a színválasztás. Nem igazán voltak elképzeléseim az árnyalatról, csupán a legegyszerűbb bőrre volt szükségem. Végezetül Bentley nappa bőrre esett a választás. A Linen színvariációt választottam, mert a fotókon nagyon tetszett és a felülete rendkívül puha és csodálatos!”

Egy tuningautóban szinte mindig megtalálhatók a karbonszálas elemek, ezekből az S3 esetében sincs hiány, de emellett az autó „elszenvedett” egy kipufogócserét is, a régi helyett egy 3 colos Cobra Sport kipufogórendszer lett beszerelve.

Matt a pénzt, amit félretett ismét új felnikre, inkább a 2 literes motor felújításra áldozta. Emiatt le is maradt a 2016-os show szezonról, ahol így a vadonatúj, kecses belső sem tudott debütálni, így hát egy halom pénzt audiórendszerre költött, ami a csomagtartó helyét vette be.

A munka csakis magáért beszélt, hiszen a módosított S3 jó pár díjat bezsebelt, illetve egy-két komolyabb cég is elkezdett érdeklődni a járgány iránt.