2018. május 17. | 15:46

Egyedi példánnyá lett alakítva az Audi A7 Sportback, mely büszkén mutatkozott meg a 2017-es Tokiói Autószalonon is!

Társszerző: Hajas Imelda

A Liberty Walk egy olyan név, mely meghaladja a kontinenseket és beleviszi saját, legendás örökségét a mai világ legelitebb szuperkocsijainak lelkébe. Kinézete old-schoolnak, avagy nosztalgikusnak is mondható, de vajon hogy kezdődött el mindez? Ki, vagy kik állnak mögötte, egyáltalán van ennek az egésznek jövője? Minden a Kaido Racerekkel (egyedi fényszórók, olajhűtő, tányérszerű kerekek…) kezdődött a 80-as, 90-es években, amik mondhatni a japán autókultúra megtestesítői, vagy legalább is annak igen meghatározó elemei és a Liberty Walk „mozgalom” indítói voltak. Akkoriban a japán „utcai harcosok” szélesre építették az autóik testét (ez legfőképp a sárvédőknél volt szembetűnő), valamint módosítottak a fényszórók állásán is, hogy a járműveknek agresszív, fenyegető megjelenésük legyen. A legjobb az egészben, hogy ennek a világon semmi értelme nem volt, de mégis egyedien néztek ki az autók, ami boldoggá tette a tulajdonosokat. A 80-as 90-es években Japán valóban virágzott az autókultúra terén, az emberek tényleg minden lehetségest kihoztak autóik külsejéből: a sárvédők maximálisan el lettek távolítva, amiket más, szélesebb, kívülről csavarozott elemek helyettesítettek, ezt a vad megjelenést pedig anno csakis a legelitebb show-autók prezentálhatták. Wataru Kato-t, a Liberty Walk alapítóját 2008-ban egy jó barátja azzal a szándékkal kereste meg, hogy vásárolni szeretne egy Lamborghini Murcielagót. De nem ám egy sima, átlagos Murcielagót, hanem azt akarta, hogy az eredeti példánynál agresszívabb, robosztusabb külsővel rendelkezzen és ez volt tulajdonképpen az LB Performance márka életének a kezdete. Egy évvel később az LB-fejlesztésű Lamborghini átszelve a világot úton volt Las Vegasba a SEMA Show-ra, és egyben az a Show volt a Liberty Walk márka világbemutatója. Itt láthatsz egy rövid videót a Premier Workstől, mely a Liberty Walk történetét dolgozza fel:
Az Audi 2010 óta gyártja az A7 Sportback modelleket, melyek közül egyet a szerencsés Akiyasu Ikeda is birtokol. A Liberty Walk kapcsán egyszer csak megfogalmazódott a fejében a „Mi lenne, ha?” kérdés, majd arra a döntésre jutott, hogy ideje kilépnie a komfortzónájából és alkotnia valamit. Az az eredeti állapotára már közel sem hasonlító valami pedig a saját Audi A7 Sportback luxusautója volt. Az A7 Sportback nem az a tipikus modell, amiről egyből a Liberty Walk jut az ember eszébe, de talán pont emiatt a kis ellentét miatt tartják sokan extra vonzónak ezt az erőteljesen módosított példányt. Az oldalsó sárvédő elemek Kato-santól vannak, de azonkívül minden más, így az egyedi első-hátsó lökhárítók, a karbonszálas oldalsó szoknyák, a spoiler és a kipufogórendszer mind házon belüli (Newing) fejlesztések. Manapság már ezer meg egy fajta fényezés és fóliázási módszer közt lehet különbséget tenni és Ikeda egy igazán kihívást jelentő módszert alkalmazott. A Sportback jelentős részét „Candy Red” árnyalatúra, tetejét „Candy Black”-re színezte, mindezt úgy, hogy lágy átmenetet képezzen a piros színnel. Az autó 21 colos MS-1 kovácsolt kerekeken gurul az AirREX felfüggesztésrendszer asszisztálásával. Ikedának segítségre volt szüksége az utólag igen pofásra sikeredett belsőt illetően, ezért felkereste egy barátját, a Robson Leather tulajdonosát. Az A7 beltere nagyszerűen és kellően letisztult lett, a fehér színű bőr burkolat és a piros színű varrás mellett a kormányon helyezkedő középállás-jelző is rendkívül szembetűnő. Annak ellenére, hogy én sem kapcsolnám feltétlenül össze az Audi A7 Sportbacket a Liberty Walkkal, engem is megfogott a járgány és boldogan elvinném egy-két körre, persze evés-ivásról szó sem lehet, mert tönkremegy a bőr belső! A Liberty Walk egyébként megtalálható lesz a 2018-as Londoni Autószalonon, mely május 17-e és 20-a között kerül megrendezésre, ahol az Alapjárat szerkesztőségének tagjai is jelen lesznek! Forrás: