2018. április 18. | 12:52

577 lóerős teljesítményre képes az átépített Mulsanne.

Társszerző: Hajas Imelda

Mansory, a német luxusautó-átalakító cég pontosan 1989 óta felel a presztízsjárművek kikupálásáért, így többek közt már a Bentley masszív luxuslimuzinjáért, a Mulsanne-ért is. És ami a legjobb, hogy ezúttal nem vitték túlzásba a tuningolást! A karbonszálas első hűtőrácsok és az „aero kiskapuk” mindenképp figyelemfelhívó jelleggel bírnak, azonban ezek még nem tesznek sok különbséget egy olyan autón, amely már gyárilag olyan aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik, hogy több, mint 100 km/h-s sebességnél is csupán egy pillangó zaját kelti. Hasonlóképpen az oldalsó szoknyák, a hátulsó diffúzor betét és a 22 colos kerekek sem egy megszokott tuningautó küllemére utalnak. A Mansory saját gyártású motorja került a fedél alá, mely a Bentley gyári, 6,8 literes, duplaturbós V8-as, 512 lóerős blokkja helyett 585-re (430 kW) képes, és az 1020 Nm-es nyomaték helyett most már 1100 Nm van a szörnyben. Ezen tulajdonságok épp elegendők ahhoz, hogy 5 másodperc alatt nulláról százra repítsék ezt a több mint 2 tonnás mumust. Végsebessége 305 km/h körüli, a sprint eredmény pedig 3 tizeddel jobb az elődjéhez képest. A helyzet pedig az, hogy amikor ilyen nagy számok húznak egy hatalmas és nehéz autót, arra már lehet azt mondani, hogy ez egy egyedülálló jármű. Mindenképp meg kell említeni egy másik modellt, A Bentley Mulsanne Speed-et, melyről „csupán” annyit érdemes tudni, hogy a világ legerősebb négyajtós autója, hatalmas nyomatékával, és a gyári, de továbbfejlesztett 6,8 literes V8-as erőforrásával 537 lóerővel bír, azonban sprintben mégis veri a Mulsanne-t, mivel nulláról százra 4,9 másodperc alatt gyorsul. A Speedet kérésre szintén legyártják karbonszálas felületekkel és számos sportos variációval, a hátsó spoiler kivételével, de ennek ellenére kárpótolnak a Mulliner fejlesztések, mint például a jármű külsejének egyedi színválasztéka, vagy az egyéb belső elemek, mint az Alcantara bőrből készült középső panelek az ülések közt, vagy a gyémánt marások az ülésekben. A felhasznált tuning alkatrészek és elemek pontos árait nem közölte a Mansory, de ugyanakkor fel lehet tenni a kérdést, hogy az autó javításáért, vagy inkább a fejlesztéséért, egyedivé varázsolásáért érdemes-e pénzt költeni?! Forrás: