home Tech Megmentve a pusztulástól – Patrtick Soliman 1973-as Nissan Skyline C110-e

Megmentve a pusztulástól – Patrtick Soliman 1973-as Nissan Skyline C110-e

0 people like this.

Az USA-ban a régi Skyline-ok száma hozzávetőleg 10-12 darabra tehető. Mindössze néhány szeli az amerikai utakat, és egyedül Patrick Skyline-ja van olyan állapotban, mint ahogy a képek mutatják, szóval Patrick C110-e egyedüli a kontinensén.

Társszerző: Bolgár Krisztián

A Nissan Skyline C110-es generációja 1972 és 1977 között volt gyártósoron. Az előd C10-zel hasonlóan a japán gyártónak egyértelmű célja az amerikai izomautó éra transzformálása volt a japán emberek számára. Tekintettel arra, hogy a ’73-as olajválságig bizony semmi sem rendítette meg a General Motors-t és ezáltal az amerikai autóvásárlókat, ezért a Nissan nem is próbálkozott a tengerentúlon forgalmazni a sportautóit. Hiába volt mérnökileg a csúcson, elenyésző fogyasztással az akkori amerikai autókhoz képest, és ugyanakkor hasonlóan sportos kivitellel rendelkezve, az USA sokáig rá sem hederített ezekre a Skyline-okra.

A dolgok csak 2010-ben változtak, amikor a C10-ek és C110-ek ára az egekbe ugrott, és a kereslet irántuk elképesztő méreteket öltött, mind az USA-ban, mind az egész világon. Pat 2005-ben újította be a tragikus állapotban lévő Skyline-t, aki szó szerint megmentette a pusztulástól.

Nissan Skyline
A C10-es és C110-es Skyline-ok keresettsége óriásit ugrott az elmúlt 3-4 évben. Ez a növekedés csak folytatódni fog

Nissan Skyline C110 nulláról indulva

Tekintettel arra, hogy a Skyline dokumentáció hiánytalan volt, ezért Pat pontosan letudta írni, hogy mi is a Nissan pontos sztorija. 1980-ban került az Egyesült Államokba, méghozzá véletlenül. Egy autókereskedő rakománya közé keveredett a Nissan, aminek értéke akkoriban alig ért néhány 100 dollárt, így megtartani olcsóbb volt, mint visszaszállítani. Ekkor indult meg az autó meggyilkolásának folyamata, és a létező összes tulaj igyekezett, hogy az „értéktelen kacat” a roncstelepre kerüljön.

Körülbelül hat tulajdonos, négy fényezés és öt motorcsere után a Nissan ahhoz a tulajhoz került, akinél már Pat is beszállt a képbe. A hetedik tulajdonos igyekezett megválni a romokban álló autótól, és Pat már indult is a hirdetés alapján az autóért. Egy közeli ismerőse viszont megelőzte, és az orra elől elhappolta a kocsit. Újabb öt év telt el, mikor Pat ismerőse realizálta, hogy ő igazából egy egyel korábbi szériát, egy C10-est szeretne, és mikor azt is megvásárolta, a C110-es már feleslegessé vált számára (is).

Ekkor jutott el Pat odáig, hogy végre elkezdhesse a megmentését szerencsétlen autónak. A kábelezés kiráncigálva, a karosszéria romokban, a beltér szinte üresen és a beapplikált SR20 blokk „megfőzve”. Egyszóval nem volt egyszerű, de a sugárhajtóműveket tervező mérnök számára egy öreg Skyline nem okozott problémát.

Volt kitől tanulnia Patrtick Solimannak

Az ifjú Patrick autós „karrierje” édesapjának köszönhetően indult be igazán. Pontosan jó korba született, hiszen tinédzser korában indult be az USA-ban a tuning láz, amiket már akkor is javarészt az import gépek uraltak. A Hondák főképp, de Nissan, Toyota és Mitsubishi módosítások világát élték akkoriban (’80-’90-es évek). Pat apja szintén ezeket a modelleket újította fel, hobbiszinten. A szerelem kialakult Pat és az (akkor még kicsit sem öreg) oldschool JDM vasak között.

Ami azt illeti, Pat meg is ragadt ezen a „szinten”. Számára az autók Japánból származnak, és csakis a ’70-’90-es évekig bezárólag. Ennek volt köszönhető, hogy már egy rakás Datsun 240/260/280Z-n, régi Mazda RX-szériákon és még egy Mitsubishi Cordia-n is. Tehát most már értjük azt is, hogy miért is vásárolta meg a leharcolt C110-est.

„A kezdetleges célom az autó korának megfelelő állapotba és megjelenésűvé alakítása volt. Valami szolid JDM felni, kis szélesítés és kész is” – meséli Patrick. A sors azonban máshogy alakította a dolgokat, hiszen egyik barátja R33 GTR-jéből felszabadult az RB26DET blokk. Mondani sem kell, hogy Pat hamar lecsapott rá, mivel az SR blokkot hiába újította fel állandóan, mindig megadta magát.

RB26DET
Korhű autóba „high-tech” erőforrást: az RB26DET már közel sem high-tech, de mégis a világon az egyik legjobban tuningolható motorjaiként van számon tartva

Nissan Skyline C110: „Ha már megmentem, mentsem meg rendesen”

Pat mentalitása tiszteletre méltó, hiszen az RB26DET blokk és az RB25DET hajtáslánc beújítása után a projekt új irányt vett. A teljesen felújított RB blokk Hybrid Perfomance leömlőt, Precision Turbo 6262 turbófeltöltőt, Griffin vízhűtőt, 50 mm-es Tial lefujószelepet és AEM benzinpumpát kapott. A nyomatékátvitel RB25 váltón és OS GIKEN kéttárcsás kuplungon történt. A nullán lévő karosszériát Pat teljesen felújította, és egy egyedi vörös színre fújatta. Ezek után érkeztek a Works sárvédő szélesítések, toldat, és az egyedi 10×15” és 12×15”-os SSR Techno Phantom felnik, amik a korhű bosozoku stílust igézik meg.

Kupé C110-es GT-R
Az egyetlen kaliforniai rendszámú kupé C110-es GT-R

A futómű egyedi első állítható futóművet kapott egy 280ZX-ből, és szintén egyedi megoldást hátulra. Az egyedi Tein kerékdőlés adapterek teszik lehetővé a szükséges negatív dőlést, a Techno Toy Tuning alsó lengőkarokkal egyetemben. A fékrendszer is szükséges volt a közel 500 lóerő lefékezéséhez, így Wilwood főfékhenger, elöl 280ZX fékrendszer, hátul pedig 200SX fékrendszer segíti az autó irányítását. A kabin is méltó befejezést kapott, Recaro ülésekkel, Sabelt övekkel, Nardi kormánnyal, valamint Razo pedálokkal.

Patrtick Soliman 1973-as Nissan Skyline C110-e
Patrtick Soliman 1973-as Nissan Skyline C110-e

Patrick Soliman projektje nem csak tiszteletreméltó, hanem kifizetődő is. A ráköltött összeg jelenleg még nem, de tekintettel arra, hogy az egyedüli ilyen C110-es kupé Skyline az egész USA-ban, ezért hamarosan exponenciálisan fog ugrani az ára az autónak. Azonban tény, hogy Patrick eszében sincs eladni gyöngyszemét, csupán újakat szándékszik vásárolni mellé.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat