home Tech 8 olcsón hozzáférhető drift autó

8 olcsón hozzáférhető drift autó

0 people like this.

A drift egy olyan vezetéstechnikai elem, ahol a sofőr szándékosan túlkormányozottá teszi az autót, miközben irányítás alatt tartja a csúszó hátsó kerekeket

Megrögzött hátsókerék hívőkként elkerülhetetlen, hogy cikksorozatunkban szót ejtsünk a driftről. Ez egy olyan vezetéstechnikai elem, ahol általában kanyarba érkezve a sofőr szándékosan túlkormányozottá teszi az autót, azaz a hátsó kerék elveszti a tapadást, miközben jobb esetben a folyamat a vezető teljes irányítása alatt marad. Gyökerei japánba vezethetők vissza, mára pedig meghódította a világot. A motorsport szerves része lett, több nemzetközi profi bajnoksággal, de szerencsére rengeteg amatőr verseny is indul. Összegyűjtöttünk 8 olyan autót, amikkel viszonylag olcsón lehet a keresztben autózással ismerkedni.

1. BMW E36

BMW E36 Coupe
A magyar papíros 4 hengeres darabok 200 ezer forinttól kezdődnek, 280 ezer forint a legolcsóbb 6 hengeres.

Ár/érték arányban valószínűleg a legjobb választás. Ugyan a megkímélt darabok ára már csak felfelé megy, gyakran ki lehet fogni egy nehezebb sorsú darabot, ami tökéletesen alkalmas lehet a célra. Motorpalettája igen széles, 1.6-tól a 3.2 M3-ig lehet válogatni. Érdemes lehet 2000 köbcenti fölött nézelődni, de egy hegesztett difivel nedves útviszonyok között már egy kisebb motoros is mosolyt fog csalni az arcunkra.

2. Ford Sierra MK2

Ford Sierra
A legolcsóbb darabok már 100 ezer forint alatt kaphatóak.

Abszolút kezdőként mindenképp megfelelő választás lehet. 2 literes sornégy benzinmotorja 123 lovat ad le a hátsó kerekeknek, amit egy jól elkészített ,,CO sperr” kellően összezárva tekerhet. Kipakolva 1 tonna alá lehet vinni a súlyát. Kiváló élmény és hóautót lehet belőle faragni viszonylag kis befektetéssel.

3. Mazda MX5 NA/NB

Mazda MX-5
Az első magyar papíros darabokat 900 ezer forintért hirdetik.

Kicsi, könnyű, sportos és elérhető áron van, minden adott, hogy alkalmas legyen a játékhoz. Az 1.8-as modellekben már gyári Torsen differenciálmű van, amivel remekül lehet terelgetni a pici kasztnit. Igazi kezesbárány, remek kormányművel és kezelhetőséggel, általában aki egyszer beleül, nehezen száll ki. (Nem csak az alacsony padlólemez miatt.) Persze az 1.6 sem utolsó választás, de nem árt kezelésbe venni a nyitott difit. Mint minden Mazda, a rozsdásodásra fokozottan hajlamos.

4. Lada 2104/2105/2107

Lada 2105
A magyar használt autó kereső több mint 100 találatot dobott ki. A legolcsóbb példányok 100 ezer forint alatt vannak.

Listánkon kötelező jellegű szereplő. A hazai motorsport nagy ikonja, rengetegen köszönhetik karrierjüket Ladáknak, elég csak például Varga „Cigány” Zoltánra gondolni. A mai napig viszonylag könnyen beszerezhetők és az alkatrészekből is van ellátás. Az igazi fanatikusok számára a VFTS a Ladák Szent Grálja, de hobbi célra, hóautózásra, csapatásra túl drága.

5. Nissan 200sx S13

Nissan 200SX
Jelenleg egyetlen eladó darabot találtunk itthon.

Kakukktojás, ám mindenképp itt a helye. Sajnos nem kifejezetten olcsó, de alkalomadtán ki lehet fogni jobb árban lévő darabokat. Gyárilag alkalmas a csúszásra, 91 utáni széria felszereltség az önzáró differenciálmű, remek súlyelosztás, könnyű karosszéria, viszonylag erős motor. Nagy előnye, hogy elég sokáig húzható, ám a CA18 motorok nem a legmegbízhatóbbak. Leggyorsabb és legegyszerűbb megoldás lehet, ha a CA-ból kikukkant a hajtókar, hogy az S14 utód SR20 motorját kell belerakni , amivel a teljesítmény határa a csillagos ég.

6. BMW E46

BMW E46
400 ezer forinttól indulnak itthon az árak Magyarország legnépszerűbb importautójából, több mint 300n db benzin motorost hirdetnek, a széles választék miatt érdemes többet is megnézni. A BMW-k rákfenéje a rozsdásodás az E46-ot sem kíméli.

Mivel az ára sosem volt ennyire alacsony, most érdemes igazán egyet beszerezni. Ugyan nem annyira játékos és őszinte, mint egy E36, remek társunk lehet a mindennapokban is, hiszen meglehetősen kényelmes. Nagy hátránya, hogy csak az M3 kapott gyári sperrdifit, de könnyen lehet hozzá gyártatni. Jó választás lehet egy 325-28i, de érdemes a 330i-k között is szemezgetni, mert meglepően jó autót lehet találni kifejezetten olcsón.

7. Mercedes-Benz 190 W201

Mercedes-Benz 190
A választék bőséges, az árak alacsonyak.

A Mercedeseknél megszokott módon széles motorpalettával volt elérhető a C széria őse. Régi Mercedesként ráaggatható a teljesítményszegény jelző, de 2.3 vagy 2.6 sorhat szívóbenzin már jó választás lehet. Az utóbbi 160 lóerőt és 220 Nm forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekekre. Súlya kipakolva már egészen elfogadható, a forma pedig örök.

8. Toyota MR2

Toyota MR2
Az elmúlt években elérte az MR2 a piaci mélypontját, az árak érezhetően elkezdtek felfelé kúszni. A szívó motoros darabok is egymillió forint felett kezdődnek.

Listánk egyetlen középmotoros autója. Hajlamos az extrém túlkormányozottságra, emiatt nem árt, ha tapasztalt sofőr vezeti. Kevés elektronikával szerelték, a turbós változat pedig e mellé könnyen ,,húzható”. Ha van autó, amiben könnyen meg lehet halni, akkor az MR2 biztos ilyen. Mindezek ellenére a szívómotoros már elérhető áron kapható, és remek élményautóvá alakítható.

Ajánlott oldal:

0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Egy komment itt: “8 olcsón hozzáférhető drift autó

  1. A cikk jó, én egy E46-tal jártam pórul. Sajnos nem megvenni drága, hanem fenntartani. Körülbelül 500 ezer forintért már kapni használható E46-okat, én ennél többet szántam rá, ennek ellenére 2 hónap alatt lerugtam a kardánt, pedig még nem is drifteltem vele, csak intenzíven használtam a gázpedált, illetve kipörgésgátló ki indítás után 😀

    1, 2-be szépen megpörgeti a kereket, csak minden kuplungoláskor kap eggyet a teljes hajtáslánc, szóval féltengelyek, diffi, kardán, aztán váltó javítást. Stb… A gyári kardán 500.000 forint, most tájékoztatott a szervíz, szóval fel kell újítani, ami megint kérdéses hogy mit fog kibírni.

    Azt javaslom vegyetek ladát, ahhoz legalább olcsó az alkatrész 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat