2017. október 27. | 13:10

A Lexus nem pihen a babérjain, a Toyota luxusmárkája szintén az önvezető technológiákon dolgozik, miközben limitált sportmodelleket dobna piacra

A Lexus kihasználja az alkalmat és a Tokiói Autószalonon fogja bemutatni az LS+ tanulmányautóját. Nem mellesleg jó mutatója is lesz, merre akar haladni majd a vállalat az önvezető autózás terén a jövőben. A Lexus célja egy olyan önvezető rendszer létrehozása, amely által elkerülhetőek lesznek a forgalmi dugók, hiszen az automata útvonaltervezés folyamatos információt fog kapni a többi járműről, merre kisebb a forgalom. A Lexus szerint egy ilyen rendszer kb. 2025-re lesz majd elérhető.
Nem mindenkinek jön be a stílus, amit a legújabb japán autók dizájnja követ... de nekem nagyon!

Az LS+ egy érdekes ötlet tanulmányautónak a Lexus részéről, hiszen az LS-sorozat jelenleg is része a modellpalettájuknak, ellenben miért ne a legnagyobb, legfelszereltebb szedánjukat vennék alapul tanulmányautónak? Az LS+ rendelkezik az LS-sorozat vonalaival, de sokkal merészebb, high-tech formában, a hűtőrács hatalmas, a fényszórók mint két gonosz szem. Mégse az az benyomásom az LS+-ról, hogy egy átgondolatlan autó lenne, aminek brutális külsőt akartak kölcsönözni. Éles, mint egy szamurájkard, de ugyanez a szamurájkard egyszerre akár egy otthon dísze is lehet.
Az LS-sorozat sorozat nem kapott soha akkora visszhangot Európában, mint a német luxusszedánok, de egyszer próbálj ki egy LS600h-t!

A Lexus terve, hogy végre belép az önvezető autókat gyártók sorába, amihez a vállalat Highway Teammate nevű önvezetésre előkészített technológiát használnák. Persze, ahogy a neve is mutatja, ez leginkább autópályán lesz használható, ugyanis városi körülmények között sokkal több információt kéne feldolgoznia a rendszernek, sokkal szélesebb spektrumban is kéne rá válaszokat adnia. De, mivel ez egy egyszerűbb rendszer, így már elvileg 2020-tól is elérhető lesz az újonnan gyártott Lexusokban. Jelenleg egy szedán GS-ben tesztelik, a funkcióiról rövid áttekintést ad az alábbi videó:
A Lexus elmondása szerint attól a ponttól, hogy felhajtottál az autóval egészen addig, amíg el nem hagyod az autópályát, képes tartani a forgalom ritmusát, sávot váltani, sávban maradni, miközben a követési távolságot is tartja az előtte lévő autótól. A folyamatos frissítések által mindig naprakész a rendszer, emellett a funkciókat is így bármikor tudják módosítani, vagy újakat hozzáadni. Az önvezető rendszer folyamatosan elemzi a forgalomban szerzett adatokat, valamint az autó környezetét is, így nagy fokú önvezetést tud majd biztosítani.
Sportos F-kivitelt kap majd az RC- és a GS-sorozat is, de csak Japánban fogják értékesíteni az izgalmas kiadást

A Lexusnál nem csak a kényelemről lesz majd szó, F-sportmodelleket mutatnak be az RC- és GS-sorozatból annak apropóján, hogy 10. évfordulóját ünneplik a legelső F-kiadások. Persze limitált szériás lesz mindkettő, hiszen nehéz lenne minden szériaautóba beépíteni a különleges lengéscsillapítót, a könnyű, titán hangtompítót a kipufogóra, valamint a szénszállal erősített műanyag külső díszítőelemek se olcsó mulatság.
A Lexus a jelek szerint egyszerre akarja megtartani a luxus- illetve a sport vonalat is megtartani autóival, az RC F utóbbinak a legjobb képviselője

Nagy kár, hogy az izgalmasnak tűnő RC F és GS F csak Japánban lesz kapható! Forrás: Motortrend