home Tech Kissé Mégane-osra sikeredett az ötödik generációs Renault Clio

Kissé Mégane-osra sikeredett az ötödik generációs Renault Clio

0 people like this.

Frissítettek egyet a Clio-n, ahogy azt szokás, ám ezúttal képzelőerejük használata helyett inkább a Mégane alkatrészeihez nyúltak.

Társszerző: Hajas Imelda

A vadiúj Clio majd csak a 2019-es évben csap le az utakra, ám a nagy kíváncsiságra való tekintettel most nyerhetsz egy kis betekintést a „kulisszák” mögé. A már megszokott módon igyekeztek álcázni az autót, viszont a matricán át kissé láthatóvá vált egy-két dolog.

A 2019-es Renault Clio elmaszkírozva

Könnyen észrevehető, hogy az új Clio elöl lényegesen karcsúbb fényszórókkal rendelkezik, mint korábban. Olyan is, mintha egy kicsit C-alakba görbülnének azok a végek, akárcsak a Mégane, vagy a Talisman esetében. Az ötajtós hatchback alakját tekintve maradtak a jól megszokott pici, csinos, nőies formánál, a csomagtartó pedig mintha az eddiginél eggyel szögletesebbre sikeredett volna.

Jean-Christophe, a Renault Europe elnöke elmondta, hogy az ötödik generációs Clio lényegesen több technológiával fog rendelkezni, mint elődjei. Azonban sajnálatos módon az önvezetésre ez a modell sem lesz alkalmas, de ez egy ilyen kisautótól egyelőre nem elvárás.

a 2019-es Renault Clio hátulja elmaszkírozva

A vadonatúj Renault Clio alapja ezúttal a CMF-B architektúra lesz, mely közös például az új Nissan Leaf platformjával. Mindez hatékonyan fog hozzájárulni a termelési költségekhez, hiszen így nem kell majd folyamatosan új platformokat gyártani minden érkező modellhez. Ha már szó esett a technológiáról, akkor egy biztos: a kis benzines motor ezúttal egy 48V-os hibrid hajtáslánccal fog párosulni, ami rendkívül különlegessé fogja varázsolni a kis Clio-t. Ezenkívül elérhető lesz még turbós 0,9 literes háromhengeres, valamint az új 1,3 literes egységekkel együtt.

a 2019-es Renault Clio metál piros színben

Fentebb szó esett az önvezetésről, amire bár nem lesz kapacitása a járműnek, de ugyanakkor rendelkezni fog egy úgynevezett 2-es szintű autonóm technológiával. Ez azt jelenti, hogy az új Renault képes lesz automatikusan kontrollálni az autó sebességét illetve a kormányzást, ám annak ellenére a sofőr mégis mindig rajta kell tartsa kezeit a kormányon. A Renault és a Nissan szövetsége is ehhez kapcsolódik, ugyanis ezen hardverek és szoftverek nagy része meg lesz osztva a legújabb Nissan Leaf elektromos autóval.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat