home Tech Hazai tuning élet V.1 – Laci 2006-os Škoda Fabiája

Hazai tuning élet V.1 – Laci 2006-os Škoda Fabiája

0 people like this.

Elindult a Hazai tuning cikksorozatom, amiben a magyar tuning élet résztvevőit, illetve autóit fogom bemutatni neked, íme az első rész!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Elérkezett a pillanat. Hazai tuningautók bemutatásával is végre foglalkozni fogok az Alapjáratnál, így egyre jobban megismerheted a magyar tuningélet részleteit is, hiszen nem csak a tulajokat és autóikat fogom bemutatni, hanem a történeteiket illetve tapasztalataikat is, így mindenképpen érdemes lesz követned a cikksorozatomat!

Az első részt Piriczki Lászlónak és az Ő őrült MK1-es Škoda Fabiájának szenteltem. Laci oszlopos tagja a hazai tuning-érának, hiszen évek óta szerelgeti a Fabiát, de korábbi projektjei is voltak a tunernek. 2014-ben pedig elindított egy autós közösséget, amely a Borsod megyei tunereket és tuning fanokat igyekszik összegyűjteni, mára óriási sikereket elérve. Ismerkedj meg a North-East Company egyik zászlóshajójával!

Egy Fabiát tuningolni?

Igen! Ugyanis a tuning – a köztudat ellenére – nem csak arról szól, hogy a gyárilag erős, izmos, okos, szép autókat alakítsák még erősebbé és szebbé, hanem az átlagos, közember számára is elérhető autók alakuljanak a közember legvadabb álmainak egyikévé. Éppen ez a szép ebben a műfajban, hogy nincsenek megbélyegzések (már, ami az értelmes közösségeket illeti), mindenki elismeri a másik fantáziáját, illetve annak megvalósításának módját.

Skoda Fabia MK1 RS lökhárító
A fotózási helyszín kiváló volt – az acélkötegek hibátlanul kiemelték a fehér Fabia kisugárzását

Laci egy elsőgenerációs Škoda Fabiában látta meg az ihletet, annak ellenére, hogy nem ez volt az első kiszemelt. A Škoda Fabia egyébként a második Škoda-modell volt, amit már a Volkswagen-konszernen belül gyártott a cseh márka. A Fabia modellek közös platformra épülnek a VW Polo és Seat Ibiza típusokkal.

Az első generáció nyolcféle erőforrást, köztük a legerősebb vRS-verzióba szerelt nyolcszelepes 1,9 PDTI sornégyest kapta, amely 130 lóerőt termelt meg az ötajtós kivitelekben készült vRS-generációk számára. De nem csak a vRS Fabia-modellek voltak a közkedveltek, hiszen egyszerű, megbízható és olcsó fenntartásuk (olcsóbb, mint a konszern Polóé) egy kiváló tömegautóvá avanzsálta a kis Fabiát.

Ennek volt köszönhető az is, hogy Laci egy Fabiába „botlott bele” még 2008-ban a már akkor is túlcsorduló használtautó piacon.

„Az egész 2008-ban kezdődött, amikor új autót szerettem volna vásárolni. Mivel minden áron Ford Fiestát akartam, ezért nem adtam fel az ideális kiszemelt keresését. Végül három hónap keserves kudarcok után már szinte bármit elfogadtam volna, csak legyen rendezett papírú, szép állapotú és normális előéletű. Ekkor futottam össze a kis ezüst Skoda Fabiával. Nem is volt kérdés, hogy elhozom, hiszen végre minden szempontomnak megfelelt az autó!”

Skoda Fabia MK1 Alfa Romeo felniken
Nem kell mindig túlozni – a 17”-os Alfa felnik tökéletesen passzolnak a Fabia íveihez

„Nem terveztem tuningot, de aztán elgurult a gyógyszer”

Annak rendje és módja szerint, így szokott történni a legtöbb tuner esetében a tuning lejtőről való legurulás. Lacinál is pontosan ez a folyamat indult be:

„Kezdetben nem is akartam módosítani az autót, de aztán meggyőztem magam, hogy egy 15”-ös felni és egy kis lámpasötétítés nem árthat. Ez persze végül nem így alakult. Ahogy teltek az évek, úgy jöttek az újabb alkatrészek is. Hamar beláttam, hogy a Škoda megérdemel egy ültetést, hiszen optikailag nagyot dob és a futómű is kicsit feszesebb lesz tőle.

Kapott egy TA-Technix állítható futóművet, de a végén már a segédrugó se volt benne, mert a földön akartam látni az autót. Ekkor már a 17”-os alufelnik is megérkeztek, egy Proex sportdobbal együtt. Akkor úgy gondoltam, ez így bőven elég.

Persze nem így történt. 2013 környékén átalakult a külső, egyedi falazott első és hátsó lökhárítókkal, falazott csomagtérajtóval, jelnélküli kasztnival bővült, valamint a teljes clean-hatásért még a hátsó ablaktörlőnek is mennie kellett!

Az állítható futómű is átalakult, hogy még lejjebb ültethessem az autót, de ekkor már egy kartervédőnek is fel kellett kerülnie az autóra. Ezután jött a Volkswagen T5 lemezfelni ötlete, 17×7” méretben. Sokat dobott az autón, ami természetesen újabb fantáziát adott egy még újabb külsőhöz.

Bekerült a nagy álmom, az egyedi airride-készlet, igényesen, az állítható futóműre építve. Szulyák Attilának nagy köszönet, hiszen az Ő érdeme volt a tengelyenkénti rendszerem. A nyúlványból ugyan vágni kellett 5 centit, hogy a féltengely elférjen az új pozíciójában, de senki se mondta, hogy ez egy egyszerű és unalmas „játszma”.

Mindezek után a beltérben is újítani akartam, így új kagylóülések kerültek beépítésre. Az airride átalakult kerekenkénti-szintezőssé, a felnik egy VW Toureg készletre cserélődtek 3,5 cm-es módosítókkal, majd elérkezett a 2017-es év.”

Skoda Fabia clean stílusban
Márkajelzés – Škodáé eltűnt, de a North-East logó elengedhetetlen volt

Új év, új forma a Fabiának

Mondhatni már bevett szokás Lacinál, hogy minden évben valami újjal ajándékozza meg ötajtós csapotthátúját.

„Már egy ideje tervezgettem, hogy végre új színt adok az autónak, ami végül 2017-ben be is következett. A választás egy fehér árnyalat lett, de a kasztni is módosult az új színhez: vRS első lökös, egyedi hátsó lökös, Seat Leon Cupra koptató, jelnélküli rács és persze a 17”-os bakancslista újabb szerzeménye, a 17×7,5”-os Alfa Romeo GTA felnik. A beltér háromküllős sportkormánnyal, egyedi bukócsővel és hifirendszerrel egészült ki az említett évre, a bukócső pedig a felnik aranyárnyalatát vette fel.

Szeretnék köszönetet mondani Vittorio Designnak, Munkácsi Viktor barátomnak, Szulyák Attilának és minden csapattagomnak, barátomnak és a családtagomnak, hogy támogattak az autó épülése során.

Az idei évre valami nagy dobás a cél, a gyári 1,2-es erőforrást helyére végre bekerül az 1,8 turbós blokk és a hátsó híd is egy tárcsás hídra fog cserélődni. A többi pedig legyen meglepi.”

Viszont a North-East Company-ról is kérdeztem Lacit és azt se hagyjuk figyelmen kívül.

Skoda Fabia MK1 bukóketrec
Az álmok valóra válnak, csak akarni kell – kérdezd Lacit, akinek nagy álma volt a bukóketrec

A hazai tuning klubélet egyik alapbrigádja

„2014 januárjában gondoltuk úgy két barátommal, Rohály Viktorral és Kapaló Szabi barátommal, hogy alapítsunk egy autós közösséget, amely a borsodi tuning arcokat gyűjthetni össze egy fedél alá.

Jelen pillanatban a csapat hét taggal rendelkezik, és nem csak az autózás szeretete köt össze minket. Igyekszünk minél alacsonyabb, stílusosabb autókat építeni, de fontos kiemelnem, hogy márka és üzemanyag független csoport vagyunk. Jelenleg számos rendezvényt és találkozót bonyolítunk le és a North East Company Facebook oldala is folyamatosan gyarapodik újabb követőkkel. Célunk, hogy példát mutassunk az autós közösségnek, hogy nem harcolni kell egymással (hiszen van éppen elég ellenségünk), hanem összefogni és segíteni egymást, ahol csak lehet.”

Laci ékes példája annak, hogy hogyan is kell profi szinten űzni a hazai tuning élet egyik főtámogatójának szerepét. Autó épít, közösséget vezet és rengeteg baráttal, élménnyel illetve elismeréssel gazdagodik. Hát nem ez az egész lényege?

Módosítási lista: Skoda Fabia MK1

  • RS első lökhárító egyedi jelnélküli ráccsal (nem gyártanak hozzá ilyet)
  • lámpák fóliázva elől, hátul pedig festve
  • Seat Leon Cupra koptató
  • díszlécek, csíkok, antenna, jelek, feliratok eltüntetve
  • csomagtérajtó egyedileg kialakítva a rendszám helyének megfelelően
  • hátsó lökhárító egyedileg átalakítva
  • kilincsek színre fújva
  • jobb oldalt (is) nagy tükör
  • egyedi kipufogórendszer, középen gázgyorsító-dobbal, hátul pedig egy épített kipufogó dob, elrejtve a lökhárító mögé.
  • kerekenkénti egyedi airride futómű
    nyúlvány kivágva 5 cm-el a féltengely miatt
  • GL szemes toronycsapágy
  • stab pálca, stab rúd kiszedve mert nem volt neki már hely
  • 2 cm-es acél kartervédő ami teljesen befedi az autó alját
  • Alfa Romeo GTA felnik 7,5×17” méretben, 165/40r17 (elöl 2 cm, hátul 1,5 cm nyomtáv)
  • egyedileg saját kézzel készített bukócső
  • háromküllős mélyagyas sportkormány gyorscsatlakozóval
  • dönthető kagylóülések
  • airride óracsoport egyedileg beépítve, kapcsolókkal együtt
  • ablakok fóliázva
  • csomagtartó átépítve
  • Alpine fejegység, Blaupunkt GTA2 erősítő, SAL mélynyomó, kalaptartóban Mac Audio hangszórók

Galéria Piriczki László 2006-os Škoda Fabiájáról

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat