2017. szeptember 14. | 12:37

A Fiesta a Ford egyik legismertebb típusa, amely több, mint negyven éve szerepel a gyártó termékpalettáján.

A hetedik generációjánál járó szupermini egyaránt népszerű a lakossági és a kereskedelmi vásárlók körében; ezt támasztja alá a tény, hogy 1976-os bemutatkozása óta a Fiestából már több, mint 15 millió darab gördült ki a gyárak kapuin. A jelenleg négy kontinensen gyártott és világszerte forgalmazott típus eladási mutatói a magyar piacon is biztatóak – írja a fordszabo.hu.

Az új Ford Fiesta formájának tervezése során meghagyták a népszerű előd jellegét, azonban részleteiben sok újdonságot tartogat. A komplex formatervű karosszéria korszerű, áramvonalas és fiatalos jellegű. Padlólemezét az elődgenerációtól örökölte, mérete ahhoz képest egy kicsit nőtt. Tömege valamivel 1,2 tonna alatt van. A megelőző generációhoz képest jelentős mértékben átdolgozott beltér kényelmes, megjelenése elegáns és kiegyensúlyozottságot sugároz. A középkonzolon egy nagy méretű számítógépkijelző található, azonban ez nem azt jelenti, hogy a tradicionális jellegű, praktikus funkciógombok hiányoznának a kezelőszervek közül. A tervezés során az ergonómia és a testreszabhatóság volt a mérnökök jelszava. A szakemberek nem csupán az első, hanem a hátsó üléseken utazók kényelmére is törekedtek. A hosszabb utakra jól jön az opcionális B&O PLAY audiorendszer is.

Az új Ford Fiesta legnagyobb előnye abban rejlik, hogy az elérhető árú szupermini-kategóriájú autóba (azaz városi kisautóba) integrált modern okosmegoldások összhangban vannak a jármű karakterével és a hétköznapi használat körülményeivel. Rengeteg korszerű megoldás közül választhatunk:

  1. Az aktív parkolássegítő rendszer merőleges és párhuzamos parkolásnál segíti a helyzetfelmérést, képes automatikus betolatásra, illetve jelzi, ha valamilyen akadály állja utunkat.
  2. Az adaptív tempomat megtartja a beállított sebességet, ha pedig az autónk előtt másik járművet érzékel, igazodik annak sebességéhez a megadott távolság tartásával. Ha már nincs előttünk senki, akkor automatikusan felgyorsít a korábbi tempóra.
  3. Az aktív gyalogosvédelem napszaktól függetlenül működő, 80 kilométer / órás sebességig használható eszköz, amely jelzi, ha utunkat vélhetően keresztezni fogja egy gyalogos vagy egy jármű. A funkció része az is, hogy amennyiben a rendszer nem érzékel megfelelő reakciót a sofőr részéről, automatikus fékezésbe kezd.
  4. A sávtartási segítség 65 kilométer / órától működik és autópályákra szánták: a rendszer egy, a kocsi orrában elhelyezett kamerával figyeli az utat és sávelhagyás esetén figyelmezteti a sofőrt, illetve képes az automatikus visszasorolásra is.
  5. Táblafelismerő rendszer

A Fiesta modellek továbbra is elsőkerék-hajtással kaphatóak, azonban futóművüket a kényelem és kezelhetőség jegyében még jobban optimalizálták a tervezők. Többféle motorral érhető el, többek között a népszerű egyliteres, benzines, háromhengeres EcoBoost erőforrással is, amely változattól függően 100, 120 vagy 140 lóerő teljesítménnyel rendelkezik. A szintén háromhengeres, 1100 cm3 hengerűrtartalmú szívóverzió 85 lóerős, akárcsak a dízelüzemű motor. Öt- vagy hatfokozatú manuális, illetve hatfokozú automata váltót választhatunk melléjük. Az új Ford Fiesta jelenleg ötféle felszereltséggel kapható, amelyeknek a megnevezései Business, ST-Line (ez a sportos változat), Titanium, Trend és Vignale. Jövőre érkezik az Active megnevezésű crossover verzió is, illetve a még dinamikusabb élményre vágyóknak szánja a gyártó a Fiesta ST-t.