2018. szeptember 16. | 14:57

Dzsingisz Kán szobrát is meglátogatta a magyar overlander páros, ahonnan kalandos úton tértek vissza szálláshelyükre

Fordító: Hajdu Balázs

Ezúttal Mongóliában kalandozott a magyar páros, mely Budapestről Szingapúrba tart egy Land Cruiserrel. Túrájuk előzményeit a cikk végén található linkgyűjteményben találod.

Evelin és Ferenc így írt legújabb élményeikről:

Giampieroval abban a műhelyben találkoztunk, amit ő maga ajánlott. Azt mondta, hogy ott majd meg tudják hegeszteni a tetőcsomagtartónkat. Végre találkoztunk a teljes csapattal, akikkel majd átszeljük Kínát. A tervek szerint ekkorra Niels és Lotte is Ulánbátorba ért volna, ám nekik akadt némi nehézségük. Érthetetlen okokból megtagadták a vízumkérelmüket, így egyetlen megoldás maradt: vissza kellett repülniük Hollandiába, hogy ott igényeljék újra a kínai vízumot. Ezen sorok megírásakor már tudjuk, hogy sikerrel jártak, így mindannyian izgatottan várhatjuk a kínai kalandot.

A fiúk a műhelyben nagyon jó munkát végeztek a hegesztéssel. Pontosan tudom, hiszen magán a hegesztésen kívül én végeztem el a munka nagy részét. A tetőcsomagtartót nem is kellett teljes egészében levenni, elég volt a hátsó részt elmozdítanunk. Ez az egyik kézzelfogható előnye a több elemből álló tetőcsomagtartónak.

szerelés

Mielőtt betértünk volna a műhelybe, elmentünk a belvárosba reggelizni, valamint feltölteni a gázpalackunkat. A forgalom ismét hatalmas volt, szinte parkolóvá változtak az utak. Parkolóhelyet viszont nem sikerült találni, így Evelin az autóban maradt, én meg rohangáltam, hogy beszerezzem a szükséges dolgokat.

utazás

Ekkor találkoztunk Nataliaval és Marc-kal. Látták a hatalmas Euro4x4parts matricát az autó oldalán, így odajöttek köszönni. Marcot teljes mértékben ez a cég támogatja, és azért mi is remek cuccokat kaptunk tőlük. Marcnak elképesztően nagy tapasztalata van terepezés és overlanding terén, emellett a járgánya is rendkívül jól felszerelt.

overlanding

Natalia történetesen a következő hétvégén esedékes Horizons Unlimited találkozó egyik főszervezője. Teljesen egyedül, a motorjával utazza körbe a világot, egyenesen Chiléből indulva. Nagyon menő!

A Horizons Unlimited találkozó helyszíne az Ulánbátor külterületén található River Point kemping és vendégház volt. Nem terveztük meg előre, hol szeretnénk tölteni az éjszakát, így hát úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk ezt a helyet. Egyébként is elegünk volt már a dugókból és a melegvíz hiányából.

ovarlanderek

A River Point fantasztikus választásnak bizonyult. Nagyon jó az elrendezése, egy dombos vidékre és egy folyóra nyílik kilátás, és a személyzet ráadásul beszél angolul. Kiderült, hogy ugyanaz a gárda üzemelteti az Altai Point nevű helyet is, ahol korábban megszálltunk. A tulajdonos egy bizonyos Chinzoo, aki a Drive Mongolia vezetője is, mellesleg nagyon tapasztalt túrázó. Nála futnak össze a szálak Mongóliában. Bármi problémád akad az autóval, ő tud segíteni, bárhol is jársz az országban. Ha szeretnél elrepülni Ulánbátorba, ott autót bérelni, és felfedezni az országot, tőle tudsz bérelni egy teljesen felszerelt járgányt. Ha Mongóliában jársz, keresd Chinzoot.

Mongólia

Egyre közeledett a hétvége, ezzel együtt kezdtek szállingózni a túrázók. Néhányan kifejezetten a találkozó miatt jöttek, volt azonban olyan is, akit a River Point jó híre hozott errefelé. Nagyon sok szép járművet láthattunk: volt köztük Discovery, Troopy, és a miénkhez hasonló Land Cruiser is. Sokan jöttek motorral is.

kaland Mongóliában

Talán a legtapasztaltabb, és egyben legismertebb páros Karin-Marijke és Coen, akik szintén az Altai Point kempingben táboroztak. Egy ideje követ őket az interneten és a közösségi médiában, így nagy megtiszteltetés volt élőben is találkozni velük. Karin részletesen bemutatta az autójukat, a 15 évnyi utazási élményeikre pedig a teljes hétvége sem lenne elég. Reméljük találkozunk még, legyen az a világ bármely pontján!

overlanding Mongóliában

A találkozó egyszerűen csodálatos volt. Meghallgattuk Marc élménybeszámolóját a kamcsatkai kalandjukról, melynek egy Troopyval vágtak neki, mindenféle segítség nélkül. Az autó egy alkalommal az oldalára fordult, ám ezt a helyzetet is épségben átvészelték.

Chinzoo is tartott egy előadást arról, hogyan kelt át a befagyott Bajkál-tavon egy oldalkocsis Ural motorkerékpárral. Már attól is a félelem kerülgetett, ahogy hallgattam a történetet.

előadás

Nagyon jó volt a rendezvény hangulata, rengeteg inspirációt adott, hogy találkozhattunk olyanokkal, akik már hónapok vagy évek óta úton vannak.

Miután a találkozó véget ért, a River Point csapata azt tervezte, hogy néhány buggyval (négykerekű, gokart-szerű járgány) és motorral ellátogatunk Dzsingisz Kán szobrához. Itt készült a járművekről néhány fénykép, melyet a River Point stábja promóciós célból fel tud használni.

River Point

Velük tartottunk mi is, a nap pedig tele volt meglepetésekkel. Én egy 650 Transalppal, Evelin pedig az egyik buggyval jött.

Mongóliából nyugat felé indultunk, én pedig nagyon élveztem az egésznapos motorozást. Nincs sok tapasztalatom a motorozásban, így szeretem kihasználni az adódó lehetőséget. A problémák akkor kezdődtek, amikor Rene nevű utastársunk beleesett a folyóba a járgányával. Hatalmas esőzések voltak mostanában Mongóliában, emiatt jelentősen megemelkedett a folyók és tavak szintje, ez pedig nagyon becsapós tud lenni. Rene is ennek esett áldozatául.

vízbe esett Rene

Mindannyian beugrottunk a folyóba és kitoltuk a gépet. Mindenki vizes lett, nagyon fáztunk, de ezzel együtt szórakoztató élmény volt. A gondok azonban innen kezdtek igazán sokasodni. Körülbelül egy órával később Natalia motorja ledobta a láncot, Mivel semmilyen pótalkatrész nem volt nálunk, egy közeli jurtában kellett hagynunk a motort, Natalia pedig velem jött a szobor felé vezető úton, ami a tapasztalatlanságom miatt némi nyugtalansággal töltött el. Később el is estünk, ám szerencsére nagyon alacsony sebességnél történt.

csapatmunka

Ahogy korábban említettem, ez a nap nem egészen a tervek szerint alakult. Történt ugyanis, hogy egyszerűen szétesett Marc és Evelin buggyjának jobb hátsó felfüggesztése. A lengéscsillapító érthethetlen okból kiugrott a helyéről. Nagyjából fél óra alatt tudtuk megoldani a problémát, majd elkezdtünk azzal viccelődni, hogy talán azért lesz egy jármű, amivel vissza lehet térni a River Point kempingbe.

visszatérés a River Point kempingbe

Lehet, hogy elszóltuk magunkat?! Visszafelé tartottunk, amikor Renét megállították a rendőrök, találtak valami mondvacsinált problémát a jogosítványával, és rögtön le is foglalták a buggyt. Sokkoló jelenet volt. Végül az én motorom, és a másik buggy ért csak vissza a kempingbe.

visszatérés a kempingbe

Ezzel együtt ez egy fantasztikus nap volt! Úgy tűnik, Mongólia a meglepetések országa.

Az írás augusztus 29-én került publikálásra.