2018. augusztus 22. | 00:14

Ahogy Isztambul felé közelített a magyar páros, elállt az eső, helyette az extrém hőséggel kellett megküzdeniük.

Fordító: Hajdu Balázs

Overlanding sorozatunkban két magyar kalandor mutatja be szövegesen, fotókkal illusztrálva, hogyan jut el Budapestről Szingapúrba autóval. Ha kíváncsi vagy a sorozat korábbi részeire, görgess a cikk aljára.

Ferenc és Evelin így írt Törökországi kalandjaikról:

Hatalmas volt a forróság, mi pedig ott ültünk a dugóban. Isztambul valóban hatalmas város. Korábban beszélgettünk arról, hogy megállunk itt egy pár napra, és felfedezzük a várost, ám végül úgy döntöttünk, hogy nem tesszük. Érdekes lett volna megnézni a látványosságokat, ám a teljesen megrakott autónkkal szálloda után kutatni nem igazán volt kedvünk. Inkább a Fekete-tenger partja felé vettük az irányt. Isztambulba majd egy másik alkalommal jövünk. Rajta van a listánkon, viszont nem egy ovelanding-túra közben. Török utak Letértünk tehát az autópályáról, és Törökország északi partja felé vettük az irányt. Úgy gondoltuk, hogy ez a terület érintetlenebb, mint a déli rész. Az iOverlander alkalmazást használva (ha nem ismernéd, keress rá – nagyon hasznos, és teljesen ingyen van) próbáltunk kempinget találni az elhagyatott partvidéken. tengerpart Végül találtunk egyet, és bár az érkezésünkkor elénk táruló látvány csodálatos volt, a hely tele volt szeméttel. Ahogy tovább haladtunk, felfedeztük, hogy ez a partszakasz nagy részére igaz. Elképesztő, mekkora rombolásra képes az ember! A következő reggelen elmentünk a terület sziklás vidékére, és csodálatos reggelit fogyasztottunk el, az óceánt nézve. Még csak fél éve hagytuk ott a munkánkat, így még mindig nagyon furcsa ilyesmit csinálni egy átlagos hétköznap reggelén. Török reggeli Kelet felé tartunk, a tervünk pedig az, hogy a következő napon ellátogatunk Hattusába, mely az UNESCO Világörökségének része, majd innen Cappadociába megyünk. Itt az idő az első vadkempingezésre, úgyhogy ismét az iOverlander segítségét kértük a megfelelő szálláshely megtalálásához. A kemping, amit találtunk, megint jól nézett ki távolról, ám ismét tele volt szeméttel, ami jelentősen rontott az élményen. Nem bántam, hogy hamar eljött a reggel, és indulni kellett. Overlanding Törökországban Hattusa a késő bronzkorban a Hettita Birodalom fővárosa volt. Elképesztő látni egy 3700 éves civilizáció romjait. Hattusa több tízezer lakossal rendelkezett, és még a mai léptéknek megfelelően is nagynak számított. Hattusa felé Hattusába Bogazkalen keresztül vezet az út, itt volt lehetőségünk kimosni a szennyesünket, és edzettünk is egy kicsit. Innen mentünk át Kappadókiába. Nagyon vártam már, hogy eljussunk ide, számtalan lenyűgöző képet láttam róla, sokat olvastam a helyről. Rengeteg aktív kikapcsolódást nyújtó tevékenységet lehet itt végezni. Kappadókia tulajdonképpen megérdemel egy külön bejegyzést. Evelin Hattusában Törökország felfedezése hónapokat venne igénybe. Az ország nagyon sok izgalmat rejt utazók számára, különösen az overlanding szerelmeseinek. Eddig úgy tartottuk, hogy Marokkó a világ egyik legjobb overlanding országa, most Törökország erősen felzárkózott mögé. Overlanding Hattusában Az írás július 7-én került publikálásra. A Budapest-Szingapúr overlanding-sorozat eddigi részei: Forrás: