2018. március 09. | 12:05

2013-ban már a Subaru bemutatta a VIZIV Conceptet, azóta a lista kibővült a Tourer Concepttel is, ami a brand elképzeléseit mutatja a jövő Subaru-modelljeinek dizájnját.

A 88. Genfi Autószalonon a japán Subaru (ahogy eredetileg ejtette a szóvívőjük, Szübárü) túl sok újdonságot nem tudott felmutatni, csupán egy újabb tanulmányautót, a 2013-ban már bemutatott VIZIV Concept Tourer-változatát. Ha egy nemzetközi autószalonon látsz egy futurisztikus külsejű autót, nagy valószínűséggel elektromos hajtásláncot sejthetsz a műanyagforma-vonalak mögött.

A Subarunál erről szó sincs, a boxermotor-gyártás japán éllovasa mi mást is szerelt volna be a tanulmányautójukba, mint amikben igazán jók: boxermotort. Ha jobban belegondolsz, teljesen racionális döntés vezette őket, ugyanis a jó vezetési élmény egyik alapkelléke az alacsony súlypont.

Ez az elektromos autóknál úgy áll elő, hogy az akkumulátorok a padlóba vannak beépítve, de a boxermotor kialakítása is alacsony súlypontot eredményez. A VIZIV modellnév nem mellesleg a "Vision for Innovation"-ből származik, és őszintén szólva az egész Subaru-sajtótájékoztató hangulatát leképezi: olyan víziókról beszéltek nagy szavakkal, amik nem hozzák a Subaru-érzést.

Elég, ha csak a Toyotával közösen kifejlesztett Subaru BRZ-re gondolsz, ami lényegében egy-két apró eltérést leszámítva a Toyota GT86, csak más pepitában. Oké, benne van a Toyota keze is a dologban, de az az autó Subarusabb, mint ez a sajtótájékoztatón bemutatott VIZIV Tourer Concept.

És tényleg nem akarom bántani szegény Subaruékat, de ha már a sajtótájékoztatón levetített promóvideójukban is inkább a nosztalgiahullámot akarják meglovagolni (20 éves srác egy 20 éves Subaruval találkozik jófej Subarusokkal az útja során), akkor ott komoly vérfrissítésre lenne szükség. De vissza a VIZIV Tourer Concepthez! A hossza 4 775 mm, szélessége 1 930 mm, magassága 1 435 mm, vagyis egy méretes autóról van szó, ami kapaszkodj meg, négyüléses csupán! A dizájn kialakítása során a Subaru Dynamic x Solid-filozófiáját alkalmazták, hogy mekkora sikerrel, azt döntsd el te magad.

A tanulmányautóban felhasznált technológiáról se konkrétum hangzott el, az összkerékhajtás alap (mégiscsak egy Subaruról van szó!), valamint belengették, hogy 2020-ig jócskán ráfeküdnek majd a vezetést segítő rendszerekre. Ezek közül az egyik az EyeSight vezetést segítő rendszer, ami a sofőr fáradását hivatott csökkenteni a hosszabb utakon, de az összes többi technológia, amit említettek (fejlesztett radarok, iszonyú pontos GPS-navigáció) semmi újat nem tartalmaz, sokkal inkább az elvárható szintet hozzák.

Subaru