2018. március 07. | 23:00

Kis csapatunk a hosszú-hosszú utazás és az Év Autója díjátadó után kissé fáradtan, de törve nem, megérkezett a Genf Autószalon második, hivatalosan első sajtótájékoztató napjára. Következzenek a Honda, a Nissan és a Toyota újdonságai a Genfi Autószalonon.

Hondáékkal kezdem, hiszen ők voltak ez első számú áldozataim a tegnap reggelen. Amellett, hogy a Type-R WTCR autóként is folytatja karrierjét, 2 új elektromos tanulmány és az új CR-V is megérkezett. Az első az URBAN EV, ez a kis négyszemélyes csoda a klasszikus autók vonalvezetését idézi. Keskeny A-oszlopai hatalmas ablakokat és szélvédőket kereteznek, így nem érzi magát az ember bezárva, ha beül az egyébként első ránézésre kissé apró autóba. Természetesen teljesen elektromos tanulmányról van szó, de pontos teljesítmény adatokat még nem közöltek. A belső tér tekintetében a szürke szövet és a fa keveréke a hangsúlyos, középen pedig egy hatalmas kijelzőn követheti a sofőr az éppen aktuális jármű adatokat. Következzen a Sports EV tanulmány, ami az 1973-as Civic vonalait idézi. Szintén nem sok hivatalos teljesítményadat hangzott el sajnálatos módon, de megvizslatni azt meg lehetett tüzetesen. Adott a teljesen elektromos hajtás, ami az URBAN EV-ben is van, de várhatóan kicsit izmosabb, közvetlenebb lesz a Sports EV. Szemmel láthatóan szép nagy sportos kerekek vannak a gép alatt, viszont a legnagyobb kérdésre még mindig nem kaptam választ, mi szerint hol hajt ez az áldott villanyautó? Remélem hátul. Úgy illene. Az új CR-V-t nem kell nagyon bemutassam, olvashattál már megannyi cikket róla, a múltheti hivatalos európai adatok bejelentése után pedig valójában csak meg lehetett nézni élőben is. Ami számomra még kedves volt a Honda show alatt, hogy összeállítottak egy „nosztalgia videót” amely vicc nélkül könnyeket is csalhatott akár az emberek szemébe, hiszen a motorsport szeretete, és a tudni, képesnek lenni akarás az, ami mindig is motiválta a Hondát. Nem is egyszer hangzott el a számomra legszimpatikusabb mondat, ami lényegében a következőt foglalta össze: „versenyzünk, hogy fejlődhessünk” Ugye milyen szép?! A Hondától rohanva érkeztem a Nissan standjához és vadásztam az ideális helyet a fotózásra. Hozzátenném, ez nem volt egy leányálom a rendezvény alatt, mert hatalmas volt a tömeg. Miután tudtam, hogy egy teljesen elektromos autót és egy Formula-E autót is várhatok, nyilván nagyon izgatott voltam, nem állhattam rossz helyen. Azt kell mondjam, egy pillanatig sem csalódtam a Nissanban. Méltán az egyik legkedvesebb gyártó számomra, hiszen innovatívak és nyitottak a jövőre, az elektromos és hibrid hajtásaikról nem is beszélve. Világelsők a villanyautó gyártásban és eladásban is, a LEAF sikere töretlen, most pedig érkezett még két csoda. Az IMx Kuro tanulmány és a Formula E Gen 2-es Nissan verziója. Nos, a Formula E autóról sajnos szinte semmi szó nem esett, csak a leplet rántották le róla, várhatóan a későbbiekben lehet megtudni pontos információkat. A 100%-ban elektromos IMx-ről viszont huhu, hangzott el néhány kecsegtető információ. Először is, hogy közel 600 km-es táv megtételére lesz képes egyetlen töltéssel, 4 kerék meghajtású és a két elektromos motor 320 kW energia és 700 Nm nyomaték fejlesztésére képes. Egyébként olyan SUV-os, de annál sokkal kecsesebb, városi crossover. Neked hogy tetszik? Végezetül a Toyota standja előtt küzdöttem ki magamnak egy emelvényes helyet, és azt kell mondjam, megérte. De nagyon. Valójában ugye az Auris volt a fő attrakció, de mindannyian tudjátok legbelül, ahogy tudtam én is, hogy érdekli a búbánatot az Auris, ha jön az új Supra. Azért néhány szóban összefoglalom az Aurist, és az Aygo-t is, hiszen ezek lesznek azok a járgányok, amik nagy eséllyel jutnak majd el, halandó emberek garázsába is. Nem elhanyagolható a bejelentés sem, amit a Toyota tett, mégpedig hogy nem gyártanak a továbbiakban dízeles autót Európába. Az Aygo fő változásai főleg kívül figyelhetők meg, kapott egy hihetetlenül vagány új orrot, és hozzá szép LED szemeket. Javítottak a menetteljesítményen és a fogyasztáson is. Jelenleg az elmondottak szerint az Aygo lesz kategóriájában a legköltséghatékonyabb hibrid autó, valamint még inkább „városi” közlekedésre alkalmas, nem beszélve a bohókás színekről, amikben elérhető lesz. Az Auris hibrid immáron a harmadik generációja a modellnek. A TNGA-alapra épített 2,0 literes full-hibrid meghajtás biztosítja sofőr számára, a kellő erő érzetét, remek városi autó. Lendületes és könnyen kezelhető, ez is volt a cél a tervezéskor. Egy élvezhetőbb városi dual-hibrid legyártása. Azt hiszem ez sikerült a Toyotának. És végül a Supra! A szent Supra amire 16 éve várnak a magamfajta bolondok. A csoda a Toyota Gazoo Racing felügyelete alatt született meg, és nem hagyott kívánni valót maga után. Nem olyan, mint régen, nem is úgy néz ki de ettől még csoda jó. Hivatalosan Toyota GR Supra Racing Concept. Tehát egyelőre tanulmány, de úgy fest ez lesz a végleges. A 3,0 literes turbós, sorhatos motor 335 lóerőt képes generálni, amivel erős lesz, és szórakoztató is minden bizonnyal. Szépnek viszont már most nagyon szép. Úgy jó, ahogy van, sikerült is lekapnom a tervezővel együtt.