home Nagyvilág Nem várt eredmény egy 2010-es Subaru Impreza STI-től

Nem várt eredmény egy 2010-es Subaru Impreza STI-től

0 people like this.

Egy apró átalakítással kezdődött, végül az egész autót átépítette Keith, de nem volt elég egyszer, egy baleset miatt másodjára is nekiállt a Subaru Impreza STI-nek

Társszerző: Bolgár Krisztián

Hogyha elkezdesz rendelni autódhoz olyan alkatrészeket, amik nem a rendetetésszerű működéséhez kellenek (pl. ültetőszett), akkor könnyedén úgy járhatsz, mint Keith, aki egy kezdeti alakítással kezdve végül az egész autóját átépítette.

Aki egy új autó beújítása mellett dönt, annak számos indoka lehet az adott típus kiválasztásában. Van, aki egy új munka miatt látja indokoltnak egy új közlekedési eszköz megvásárlását, vagy mert megváltozott családi helyzete (esetleg utódok érkezése miatt) és van, aki csak szimplán szerelemből dönt.

Subaru Impreza urban style
A kezdeti ültetőszettől kicsit távolabbra jutott Keith és az Impreza

A minnesotai tuner, Keith esete viszont egészen más volt. Neki egy olyan napi használatban lévő autóra volt szüksége, amely a téli megpróbáltatásokat is gond nélkül veszi, ezért a paletta máris leszűkült az összkerék meghajtású autók listájára. Innen pedig egyenes volt az út a Subaru Imprezák felé, amelyből egy 3. generációs hatchbacket nézett ki magának.

„Csak egy ültető szettet akartam, majd indult a lavina”

A lavinaeffektus a tuning világ folyamatosan bővülő lexikonjában az átlagosnál egy kicsit más értelemmel bír. Ámbár ha úgy veszed, megegyezik a hétköznapi értelemben vett jelentéssel, azaz egy aprósággal indítva komoly események sorozata következhet be (és be is fog). Tehát ha egy autókedvelő vesz egy új felniszetett autójára, akkor az már lehet is egy legördülő hógolyó a képzeletbeli hegy tetején és tunerré válásának ominózus kezdőlökése.

,

Tuningolt Subaru Impreza STI beltereHa megvan a készleted, utána egyből azon gondolkozol, hogy mit is lehetne ezen felül még az autódra venni, hogy még ütősebben nézzen ki. De ezt eljátszhatod teljesítmény szinten vagy beltér, esetleg audio rendszer témában, a lényeg, hogy mindig többet akarsz majd annál, mint amid éppen van. Persze számos külső tényezőtől függenek a jövőbeli vásárlásaid vagy beépítéseid, de sosem a józan ész dönt az esetek döntő többségében.

„Az én esetem is a lavina effektus kiváló mintapéldája. Amikor beújítottam a Subarut, minden, amit akartam rajta alakítani az csak egy állítható futómű és egy collal nagyobb felnik voltak, hogy jobban üljön a kanyarokban az autó és még sportosabb vezetési élményt biztosítson. Nos, be is szereztem az említett módosításokat, majd elgurult a gyógyszer”- részletezi Keith.

Beletörődni az elkerülhetetlen tuningolásba

„Miután már tudatosult bennem, hogy ezt az autót is alaposan átfogom építeni, inkább nem ellenkeztem saját magamnak, mert tudtam, hogy csak az időt húznám vele. Ezért kiötlöttem, hogy nem csak egy egyszerű utcai Imprezát akarok, ami néhány kósza tekintetett vonna magára, hanem egy pályán, utcán és találkozón is helytálló építést. Azaz egy teljesen extrém hothatch-et”.

Mivel Keith a külsővel szerette volna kezdeni, ezért meg is rendelte az egyedi karosszériakészletét, ami tartalmazott minden elemet, többek között a komplett frontot, hátsó lökhárítót, sárvédő szélesítéseket és szoknyákat. Mindez történt 2016-ban, amikor is a tuner 14 órás autós trippjén (tipikus USA) volt, friss kasznival és fényezéssel. Négy óra vezetés után, az autópálya közepén hatalmas csattanásra volt figyelmes a tuner, de az autónak látszólag nem történt baja, hiszen gond nélkül tette meg a távot a következő lehajtóig.

Subaru Impreza egyéni megjelenéssel
Az egyedi szélesítések, front és hátsó szekció teljesen új formát kölcsönöz az amúgy sem unalmas bódénak

Ott viszont kiderült, hogy a baj mégiscsak jelen van, mégpedig nagymértékben. Az egész front, az új lökhárító, splitter, sárvédők, szélesítések mind rommá és darabokra törtek, a hátsó szoknyát pedig a hátsó lökhárítóba dolgozta az aszfalt. A tettes pedig egy kisteherautó abroncsa volt, amit Keith 120-as tempóval kapott el az autópálya belső sávjában. Ez pedig azt jelentette, hogy Keith-nek muszáj újrakezdenie mindent, vagy felhagynia az egésszel. Szerencsére Keith nem abból a fából faragták, hogy könnyedén feladja.

Második esély az Imprezának

Kevés autó kap második esélyt, de egy gondos tulaj esetében mi sem számít természetesebbnek, pláne ha már a szívéhez nőtt a négykerekű. A megújult külső MntRider designs widebody készletet kapott, ami Galvez Customs első toldatot, légterelőket, hátsó diffúzort, toldatot, arany metál fóliát, egyedi hátsó lámpákat, Sped D első fényszórókat és Backtop Aero spoilert kapott. Ilyen megoldások automatikusan indokolttá tették az Airlift levegős futóművének beépítését, és a sportos beállítottság miatt a Cosmis Racing felnijének felrakását 18×11 et+8 mérettel.

Mivel Keith terve a projekt kezdetén az volt, hogy nem csak a külsőségekre ad, ezért a motorháztető alatt megbúvó EJ20-as boxermotor is kapott némi törődést. Kezdve az Invidia Q300 titán kipufogórendszerrel, downpipe-pal, COBB nyomásszabályzóval, szívósorral és TurboXS intercoolerrel. A megnövelt teljesítmény a csekély módosításlista ellenére érezhető, ezért a tuner a jövőben is tervez további alakításokat.

Impreza EJ20 boxermotorral
A kezdeti alakítások után további módosítások fogják megrohamozni a boxer erőforrást

A beltér finomítása pedig a „show car” kritériumok elérése érdekében volt szükséges, ezért két db 10”-os JL Audio mélnyomó, JL Audio kondenzátor, beltér LED világítás, Bride Gias 2 ülések, Takata 4-pontos öv, egyedi IPAD beépítés és Wayfab „hardline”, azaz csomagtér beépítés költözött az autóba.

Keith és Imprezája az esettanulmány arra, hogy ha akarod, ha nem, ha csinosítgatásokba fogsz az autóddal kapcsolatban, akkor könnyedén elindíthatod a már említett lavina effektust.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat