A Genfi Autószalon mutatták be a Skoda SUV családjának legkisebb tagját, a Vision X koncepciót.

Már Genfi Autószalon előtt megszellőztette a cseh gyártó a Skoda legújabb üdvöskéjének koncepcióját, ami a Karoq és a Kodiaq modellek kistestvéreként kerülhet fel a modellpalettára. A Vision X néven futó tanulmány külsőre nagyon divatosra sikeredett, és magán viseli a Skodákra mostanság jellemző pengeéles vonalakat és éleket. Méretadatait látva egyértelmű, hogy hol lesz a Vision X helye. A 4255 mm hosszú, 1807 mm széles, 1537 mm magas, 2645 mm tengelytávú mini SUV csomagtere 380 literes, ami nem nagy, de az arányok megtartása miatt ennél többre nem futotta. A fenti paraméterek alapján a Vision X a Karoq és a Kodiaq SUV-ok kistestvére lesz. A Karoq 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas, míg a „nagytestvér” Kodiaq-ra mindenhol rátettek még egy lapáttal: a hossza 4697 mm, szélessége 1882 mm, magassága 1676 mm, tengelytávja pedig 2791 mm. A Kodiaq egyébként mindössze 40 milliméterrel hosszabb, mint az Octavia, ám a SUV-ok között mégis egészen nagynak számít a belső tere. A Vision X igazi újdonsága azonban a motorháztető alatt rejtőzik. A Skoda ugyanis még soha nem készített olyan autót, amelyben egy sűrített földgázzal és benzinnel egyaránt táplálható 1,5 literes erőforrás lett volna, amit ráadásul egy hátul elhelyezett villanymotor segít. Ennek a fura kombinációnak köszönhetően a kilométerenkénti károsanyag-kibocsátást a gyártó szerint 89 grammra sikerült lecsökkenteni. Ha piacra kerül, akkor valószínűleg valamilyen „k betűs” nevet kap majd ez a kocsi is, és minden bizonnyal a nagyon népszerű Nissan Juke ellen küldik harcba a csehek. Ehhez mondjuk a japánoknak is lesz még néhány szavuk, mert hírek szerint hamarosan láthatjuk a Juke frissített verzióját is. Nem véletlenül nyomul a Skoda is a SUV-ok piacán, ebben a szegmensben nőnek ugyanis legjobban az eladások világszerte: miközben 2007-ben az eladott autók alig nyolc százaléka volt hobbiterepjáró, addig most 30 százalék körül van az arányuk. Európában is ugyanez a trend, de az igazi nagy falat Kína lehet, ahol a McKinsey tanácsadó cég prognózisa szerint 2022-re minden második eladott autó valamilyen SUV lesz. Forrás: