home Teszt Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 DSG – Teszt

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 DSG – Teszt

0 people like this.

Rosszallóan tekint rá a szomszéd, de mikor meglátja az emblémát, nem irigykedik többé, hiszen ez csak egy Škoda! Igen ám, de a Volkswagen égisze alól egy igényes, tágas medve került a SUV-dicsőítő piacra.

Köszönjük az tesztautót a Škoda Magyarországnak! – https://www.skoda.hu/

Škoda Kodiaq – Egyből a közepébe

A Škoda 2009-ben megvilágosodott és megalkotta a SUV-okra vágyó népeknek a Yetit, amely nagy népszerűségnek örvendett, hiszen kedvező áron hozzá lehetett jutni, széles motorválasztékkal és jól variálható utastérrel rendelkezett. Hét évvel később felhorkantott mély és meglehetősen hosszú álmából a kodiak-medve, mely a csehek által a Kodiaq szabadidő-autóban öltött testet és egyből a felső szegmenst célozta meg. A Seat Atecához és a Volkswagen Tiguanhoz hasonlóan a moduláris MQB platformra épült, de mindkettőnél nagyobb kívül és belül egyaránt.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Škoda Kodiaq – Szerény nagy medve

Az előttem megjelenő hegyomlás csak messziről tűnik annak, közelebbről szemlélve nagyon is szerény, letisztult vonalaival, mackó-barna színével. Azt szeretem benne, hogy nincs feleslegesen túlragozva rajta semmi, a szögletes lámpák által nem kirívó, de mégis robusztus megjelenéssel bír. Az új formanyelvvel eltűntek a kerekded formák, az élekkel játszottak a formatervezők, célratörő, határozott kinézetet kapott a 4,7 méteres Škoda SUV.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Érződik, látszódik, tapintható a praktikum kívül és belül, a Škoda Octáviánál 3 centivel hosszabb, a Superbnél 26 centivel rövidebb, 2791 milliméteres a tengelytáv de mégis a magassága az, ami oly naggyá teszi.

Škoda Kodiaq – Nincs benne különösebb csíny

A böhöm külső ehhez mérten kellően tágas belteret rejt, ahol 7 ülésnek is van hely 313 ezer forintos felárért, azonban itt csak gyermekeknek lehet kényelmes, de ezt már megszokhattuk a hasonló méretű SUV-ok esetében. A bemászás könnyű: a középső üléssor csúsztatható és a háttámla is billenthető. Hét ülés használatával 270 literes a csomagtartó, öttel 720, ha mindent ledöntesz, akkor pedig 2065 literre nő, ez igazán becsülendő, főleg az ilyenkor kialakuló, majdnem 2 méter hosszú síkpadlós elrendezés.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

A második üléssorban a láb- és fejtér szinte már királyi, hosszú üléslappal rendelkeznek az ülések, amik kellően puhák, az első ülések nincsenek túl magasan, kényelmes a ki- és beszállás. Az ajtókon hatalmas, szövettel bélelt tárolórekeszek vannak, sőt, esernyőt, fedélzeti szemetest, jégkaparót is képesek magukba rejteni.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Fűthető a kormány, vezeték nélkül tölthető a mobiltelefon, 230 V-os konnektor található hátul, egyszóval számos kényelmi extrával kérhető a Kodiaq, ebben a hideg időben a kormány- és az ülésfűtés nyújtott kifejezetten jó szolgálatot. Finom tapintású a világos bőr, ami azért könnyen koszolódik, egyedi fabetétek a műszerfalon, gyors multimédia, minden gomb a helyén, könnyen kiigazodtam rajta.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Škoda Kodiaq – Dízellel javasolt

Tesztautónk a Kodiaq legdrágább hajtásláncával rendelkezett: a 2,0 literes TDI egy hétfokozatú DSG váltóval és összkerékhajtással működött együtt. A gyengébb, 150 lóerős dízelmotor 10 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebessége 192 km/h. A 190 lóerős dízel csakis összkerékhajtással és a 7 fokozatú DSG automatával érhető el. A gyári, 5,7 literes fogyasztást esélyem sem volt vele elérni, hiszen a maci 1740 kg-ot nyom, a légellenállása sem túl kedvező, a négykerékhajtás is közrejátszik, átlagban 8-9 literrel lehet vele eljárni, ez a reális.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

A motor meglehetősen halk, megindulásoknál kellő nyomaték keletkezik, bár 3500-as fordulat felett érezhetően elfogyott az ereje. Ennek ellenére én kizárólag dízellel venném a Kodiaqot, hiszen az 1,4 literes turbós benzinmotor megpakolt autóval egészen haloványan működhet, kell a dízel 340 Nm-es nyomatéka. A DSG kényelmes, néha sokat gondolkodik, Sport módban megtáltosodik, bár a Kodiaq karaktere nem párosítható a sportosság fogalmával, az elsődleges szempont ennél a kényelmes, zord körülmények között is határozott menet, azt viszont tényleg jól tudja.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Škoda Kodiaq – Több fronton is helyt áll

334 ezer forintért kérhető a teszt autóban is helyet foglaló adaptív lengéscsillapítás, ami alapvetően himbálózó, puha futást biztosít, de ez inkább szerethető bólintgatás. Én csak a komfort módban használnám, a feszesség érezhetően nem áll jól neki, de amúgy kanyarban így is stabil, kiszámítható. Az Ateca azért jóval peckesebb volt, igaz az kisebb, sőt ott a kormányzás is közvetlenebb, a Kodiaq könnyen eltunyul. Elöl MacPherson, hátul több lengőkaros futóművet találni, a független hátsó futómű csak a nagyobb motorokhoz jár és csak a DSG-sekhez kérhető az üzemmódválasztó: normál, takarékos, sportos, havas és egyéni menetprogramokkal. Távolságtartós tempomatból kétféle létezik: 160 vagy 210 km/óráig működnek, autópályán kifejezetten ügyesen gyorsított vagy lassított, a sávtartó asszisztens viszont jó felfestést igényel a megfelelő működéshez.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

A 700 000 forintos összkerékhajtást és a feláras off-road csomagot a drivingcampen tettük próbára, ahol egyszer már teszteltünk batár szabadidő-autókat, a Kodiaq sem maradhatott ki a sorból. A hasmagassága nincs 19 centiméter, terepszögei sem imponálók: elöl 19,1, hátul 15,3 fokosak. Bár az összkerékhajtást aszfaltra tervezték magabiztosan működött, az Off-road kapcsolót benyomva a lengéscsillapítók puhábbak lettek, érzékenyebbé vált a gázadásokra, laza talajon a kipörgésgátló többet engedett, a lejtmenet-vezérlő is stabilan működött. A nyomatékos dízel és az automata váltó eltökélten dolgozott, sőt, az elektronikus differenciálzár is segített, nem okozott neki a problémát a hegymenet vagy a laza talajon történő közlekedés sem.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Kemény melóra is be lehet fogni a nagymedvét, hiszen elektromosan kihajtható vonóhoroggal rendelkezik, amivel akár 2,5 tonnás fékezett utánfutót is képes megmozgatni, kézi váltóval 2 tonna a határ. Ez esetben jól jöhet a kormányzást segítő asszisztens tolatásnál, illetve a 360 fokos kamerarendszer.

Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Összegezve

Minden létező extrával szerelt tesztautónk közel 15 millióba kerül, ennyiért már találunk akár a konszernen belül is minőségibb SUV-ot, szóval, ha nem heppünk, akkor nem érdemes tele kérni extrával. A TDI-t csak ajánlani tudom, a DSG váltó komfortossá teszi az utazást, de a négykerékhajtással együtt az sem létszükséglet, hisz így többet is fogyaszt az autó. A Škoda Kodiaq egy valóban sokoldalú szabadidő-jármű, ha kell könnyű terepen is eldöcög, belefér az egész család, szerencsére nincs akkora, mint egy Audi Q7 és megjelenésében is egy modern, divatos SUV benyomását kelti, amihez már 7 millió forinttól hozzá lehet jutni.

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 DSG

  • Lökettérfogat: 1968 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 150 LE 3500-4000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 340 Nm 1750-3000/perc
  • Hossz./szél.: 4697/1882 mm
  • Tengelytáv: 2791 mm
  • Saját tömeg: 1740 kg
  • Városi fogyasztás: 6,7 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,1 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,6 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 147 g/km
  • Végsebesség: 192 km/h
  • 0-100: 10,2 s

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4
7.5

Karosszéria / Csomagtartó

8.0 /10

Utastér / Belső részek

7.4 /10

Motor / Meghajtás

7.5 /10

Kényelem

7.8 /10

Vezethetőség

7.0 /10

Biztonság

7.5 /10

Előnyök

  • Bőséges, jól variálható utastér
  • Elégséges 150 lovas dízel
  • Ringatózó futás

Hátrányok

  • Néha tétova váltó
  • Kényes világos belső
  • DSG-vel, 4x4 hajtással sokat fogyaszt

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat