home Verseny Interjú Lukács Kornél autóversenyzővel

Interjú Lukács Kornél autóversenyzővel

0 people like this.

Lukács Kornél “Csucsu” az autósport kedvelők számára ismerős név lehet, egyetlen magyarként versenyez a Ralikrossz Világbajnokság futamain. A hétvégi francia verseny előtt beszélgettem vele.

Kornél gyerekként motoron kezdett, majd 2006-ban váltott, kipróbálta magát a raliban ami nagyon sikeresnek bizonyult. Jelenlegi szakágára a ralikrosszra 2015-ben váltott, 2016-ban pedig már az Európa Bajnokságon szerepelt, ahol az első versenyén rögtön pontot szerzett. Csucsuék rögtön feljebb szerettek volna lépni, s megcélozták a világbajnokságot. Gigi Gallival a lett versenyhétvégén sikeres tárgyalásokat folytattak, így az idei évben első magyarként a Ralikrossz Világbajnokságon versenyezhet. Talán több figyelmet érdemelne..

Hogyan kerültél kapcsolatba a ralikrosszal, milyen eredményeket sikerült elérned és hol tartasz most?

Az autósportot ralizással kezdtem, elég korán, már 2006-ban. Itt eljutottunk első magyarként a Junior Világbajnokságra, ahol a 6.helyen zártunk. Ezt követően ismerkedtem meg a ralikrosszal. Valamelyik szabad hétvégémen kimentem Nyirádra, hogy megnézzek egy futamot, csupán kíváncsiságból. Itt találkoztam Mózer Attilával, akit futólag már ismertem. Kaptam tőle egy lehetőséget, hogy kipróbáljam teszt körülmények között az autót, majd annyira beleszerettem, hogy versenyen is mentünk közösen, ami után már lavinaként jöttek a dolgok, a saját csapat építése és a célok is a ralikrosszban.

Csucsu akcióban
Csucsu akcióban

Mik a jövőbeni céljaid?

Megkülönböztetek rövidtávú és hosszú távú célokat. Természetesen a rövidek a hosszú elérése érdekében zajlanak! Azt gondolom, hogy az autósportban bárkit megkérdezel, az a célja, hogy Világbajnok legyen. Mindenki nyerni akar, s ez a küzdelem teszi széppé az egészet. Jelenleg, hogy reális célt is mondjak, a legjobb 12-be jutás a cél a Ralikrossz Világbajnokságon.

Kikkel versenyzel együtt, ki van rád a legnagyobb hatással a mezőny tagjai közül?

Mikor belecsöppentem ebbe az egészbe, hihetetlen volt, hogy a világ legnagyobbjai között versenyezhetek. Eleinte furcsa volt, hogy akiket eddig csak távolról néztem, most mellettem ülnek egy sajtótájékoztatón. Solbergnek mondtam is az egyik alkalmával, hogy furcsa itt ülni, a posztere még mindig kint van a gyerekszobám falán. Mindenki nagy hatással van rám, mindenki más-más úton került ide, nincsen meg a tuti recept a dobogó tetejére.

Hogyan fejleszted magad, milyen módszereid vannak?

Sajnos ennek a sportnak az a nehézsége, hogy nagyon nehéz autóval edzeni. Ennek több oka is van, az autó folyton úton, vagy éppen szervizelik. Heti 6-8 alkalommal edzem, ez többnyire Crossfit, ami nekem rettentően sokat segít, vagy futás és egy speciális reflex és egyensúlyfejlesztő edzést is csinálok. Nagy eltökéltség kell ahhoz, hogy reggel felkelj és elindulj futni annak érdekében, hogy jobb autóversenyző legyél. Talán egy kicsit abszurd is, de így van. Mindemellett sportpszichológus segít mentálisan is felkészülni.

Kornél és Kevin Eriksson csatában
Kornél és Kevin Eriksson csatában

Hogyan működik a szponzorálás, mennyire nehéz támogatókat találni?

Ez is egyik hozzátartozója az autósportnak. Ahhoz, hogy sikeres versenyző lehess, nem elegendő csak gyorsan vezetni, össze kell állítani az anyagi hátteret. Azt gondolom, hogy ez a legnehezebb az egészben. Több versenyzővel is beszéltem ezekről a dolgokról és azt tapasztalom, hogy talán ez az a téma, amivel a legtöbbet kell foglalkozni. Egyáltalán nem egyszerű, hiszen sikerek kellenek egy esetleges szponzor megszerzéséhez, viszont az eredményhez pedig pénzre van szükség. Azt érzékelem, hogy Magyarországon különösen nehéz ez a kérdés. Sokan azt hiszik, hogy a szponzoráció abból áll, hogy én kérek valamit. Ez persze nem igaz! Mindig az a jó üzlet, ha mindkét fél jól jár, ezáltal természetesen nekem is adódnak kötelezettségeim egy szponzorral szemben.

Mikor lesz a következő verseny és milyen eredménnyel lennél elégedett?

Szeptember első hétvégéjén Franciaországban. Először fogok versenyezni ezen a pályán, tavaly nézőként jelen voltam itt. Nagyon tetszik az infrastruktúra, a pálya nyomvonala és a Franciák imádata az autósport iránt. Célom természetesen a legjobb 12-be jutás, de a még pontszerző 12-16.hely között is elégedett lennék. De szeretek nagyobb célokat kitűzni, így maradjunk a 12-ben!

Nincs könnyű dolga a szerelőknek sem
Nincs könnyű dolga a szerelőknek sem

Milyen egyéb elfoglaltságaid vannak a sporton kívül?

A napjaim nagy részét a sport képezi. Folyamatos felkészülések, a versenyek lebonyolításának menete, utazás szervezése és egyebek. Ezen felül édesapám vállalkozásában dolgozom, s van egy saját vállalkozásom is, amit igyekszem beindítani. Rengeteg a teendőm minden nap, s mindezek mellett a jelen szponzoraimnak igyekszem eleget tenni és újabbakat is felkutatni. Hosszúak a napjaim, reggel 6-kor kelek, edzéssel kezdek, majd este 8-9 körül érek haza, addig nincs megállás.

 

Az interjút készítette: Porkoláb Bence

Képek: Facebook/Csucsu RX

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat