2018. január 21. | 10:42

A Detroit Motor Show 2018 az Egyesült Államok legnagyobb jelentőséggel bíró autós bemutatója. Aki igazán számít, megjelenik az autógyártás fellegvárában.

A rendezvény korábban az Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show névre hallgatott, a Detroit Motor Show-t 1987 óta minden évben megrendezik. Sok olyan új modellt láthat a közönség, melyet a gyártók az amerikai piacra szánnak, ám nem minden a helyieknek szól, jut azért újdonság az európai piacra is. A detroiti bemutató fénypontjai közé tartozik a G-Class és a CLS-53 a Mercedestől, a Honda új Insightja, és az új Volkswagen Jetta. Aztán itt van még az újragondolt Jeep Cherokee, az új külsejű Ford Ranger pick-up és a ráncfelvarrott MINI. Ami a terveket illeti, a Lexus bemutatta az LF-1 Limitless koncepciót, bevezetve ezzel az érkező luxus SUV autóját, valamint az Infiniti is előrukkolt a Q Inspiration egészen új tervezési koncepcióval. Természetesen rendelkezésre állnak a legjobb felvételek a bemutató legfontosabb autóiról.

Acura

A Honda Acura prémiumkategóriás autóit nem árulják Európában, ám nagyon népszerűek az Egyesült Államokban. Ezt a népszerűséget kívánják még tovább növelni az RDX SUV prototípussal. Az autót egy 2000 köbcentis turbófeltöltős VTEC benzines motor hajtja, mely a meglévő modellben dolgozó 3500 köbcentis V6-ost váltja fel. Mindezek mellett egy 10 sebességes váltóval is felruházzák az új gépet.

BMW

Alexander Kotouc a BMW i termékmenedzsment osztályának vezetője Detroitban elmondta, hogy érkezhet egy i8s nevű BMW i8 hibrid szuperautó, mely minden eddiginél nagyobb teljesítményre lehet képes. A német gyártó bemutatta az i8 coupét és roadstert, és újra meg lehetett csodálni az X2 SUV-t is.

Ford

Nem meglepő, hogy a Ford volt az egyik legszorgalmasabb a bemutatón. Látható volt az Edge SUV ST verziója, melynek oldalán megtalálhatóak a szokásos sportos matricák és emblémák. Ami még fontosabb, az a 2700 köbcentis ikerturbós V6-os motor, mely 335 lóerős és 515 Nm nyomaték leadására képes. Az erőátvitelért egy nyolcsebességes váltó és a négykerék meghajtás felel. Ez a kis csoda például csak az amerikai piacon lesz elérhető. Az Edge egy ráncfelvarrott változata viszont megérkezhet Európába. Ami biztos, hogy érkezik a ráncelvarráson átesett Ford Ranger. Ez a közepes méretű pick-up egy újabb átalakított verziója, frissített tervezési megoldásokkal és egy FX4 Offroad csomaggal, mely különböző vezetési módok beállítását teszi lehetővé.

Az is biztos, hogy a Ford standja nem lenne ugyanaz a Mustang nélkül. A Ford ezt szem előtt tartva kiállította a Bullitt Mustang GT-t. Az új modell a Steve McQueen fémjelezte San Franciscó-i zsaru című film ötvenedik évfordulójának állít emléket. A Mustang GT 5000 köbcentis tuningolt V8-asa dolgozik majd ebben az autóban, legalább 475 lóerővel és 569 Nm nyomatékkal. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Bullitt Európában is elérhető lesz-e. Végül pedig beszámolhatunk arról is, hogy a Ford fél szemmel a jövőre is koncentrál. Bejelentették ugyanis, hogy tervezés alatt van egy nagyteljesítményű elektromos SUV, a Mach 1, mely 480 kilométert képes lehet megtenni egy feltöltéssel.

GAC

A kínai Guangzhou Automobile Group (GAC) bemutatta az Enverge-t, mely egy elektromos crossover SUV koncepció. Ez a későbbi gyártásra kerülő változat előnézete, mellyel az észak-amerikai piacon belül a fiatal fogyasztókat kívánják megcélozni. Az autóval kapcsolatban érdekesek a felfelé nyíló ajtók, valamint az, hogy egyáltalán nincsenek oldalsó ablakok.

Honda

A Honda Detroitban mutatta be az új Insight névre hallgató luxusautóját, ezzel jelzi a Honda, hogy a közeljövőben ismét egy hibridautó lesz látható a japán gyártó kínálatában. A technikai részletek egyelőre titkosak, amit eddig tudni lehet, hogy 1500 köbcentis benzinmotor fogja az elektromos erőforrást kiegészíteni.

Hyundai

A Hyundai sajátságos Veloster kupéja nem igazán tört be Európába, ám ez nem tántorította el a koreai gyártót attól, hogy egy második generációs modellt is kifejlesszen. Kifejezetten az amerikai piacra szabva az Mk2 Veloster, sztenderd, turbó, és N változatban is elérhető. Az alap változatot egy 2000-es motor hajtja, a Turbo változatban egy 1,6-os 198 lóerős erőforrás dolgozik.

A zászlóshajónak számító Veloster N kapta a legtöbb figyelmet Detroitban, egy 2000 köbcentis, 271 lóerős turbómotorral.

Infiniti

Az Infiniti egy új tervezési irányzattal érkezett Detroitba, egészen konkrétan egy Q Inspiration névre hallgató autót láthatott a közönség. Ez az első olyan projekt, mely a korábban a BMW alkalmazásában álló vezető tervező, Karim Habib irányítása alatt zajlik.

Ahogy azt a bemutatón látni lehetett, a Q Inspiration egy négyajtós coupé karosszériával és formabontó első résszel rendelkezik. Ezenkívül az Infiniti utalt arra, hogy az új autó egy teljesen elektromos hajtóegységet kaphat, mely befolyásolhatja a prémium márka új generációs modelleit.

Jeep

Egy új, ráncfelvarráson átesett Jeep Cherokee-t mutattak be Detroitban. A kompakt SUV egy új, letisztultabb dizájnt, és egy hatékonyabb motort kap, néhány technikai fejlesztéssel megspékelve.

Kia

Az új Kia Forte stílusjegyeit a Stinger nevű nagyobb testvér ihlette. A harmadik generációs Forte kizárólag az amerikai piacra készült, melyre 2019-ben fog majd megérkezni. A motorháztető alatt egy 2000-es négyhengeres benzinmotor 145 lóerős teljesítményt és 179 Nm nyomatékot nyújt. Továbbá választható a hatsebességes manuális váltó, vagy egy új intelligens erőátviteli megoldás is.

Lexus

A Lexus bemutatta az új LF-1 Limitless SUV-t a Detroit Motor Show-n. A Lexus zászlóshajónak szánja az új crossovert, és éppen annyira exkluzív lesz, mint ahogy azt egy Lexus LS limuzintól el lehet várni. A japán gyártó CALTY dél-kaliforniai dizájn stúdiója felel a kinézetért.

Mercedes

A Mercedes nem is olyan régen leplezte le az új CLS-t, ám máris itt az új nagy teljesítményű AMG modell. A négyajtós coupé segítségével mutatják be az AMG 53 monikert, mely a hibrid meghajtású rendszerek sajátja lesz, egy új, nagyobb teljesítményű 3000 köbcentis, hathengeres Mercedes motorral. A német óriás másik nagy dobása a G-Class SUV. A modell egy új platformon alapszik, mely a praktikusságot ötvözi a kényelemmel. A belső tér még modernebb és tágasabb, kívül pedig megőrizték a klasszikus formákat.

MINI

A MINI 2018-as detroiti bemutatója kellemes bizsergést okozott. A Union Jack mintás hátsó lámpák mellett bemutatták a sztenderd LED-fényszórókat, a duplakuplungos váltót, valamint a 6,5 hüvelykes infotainment képernyőt is. Mindegyiket beépítik majd a ráncfelvarrott MINI kínálatba, melyben lesz háromajtós, ötajtós, és kabrió változat is.

A 2018-as MINI-ket illetően valódi bőr megoldások is elérhetőek lesznek a belső térben. A motor teljesítményét és hatékonyságát is növelték a 2018. március 17-i, Egyesült Királyságokbeli bemutató előtt.

Nissan

A Nissan idén bemutatta az Xmotion Conceptet, mely tartalmazza a cég legújabb Ember-Gép Csatlakozórendszerét (Human Machine Interface), és a ProPilot önvezető technológiát. A hatüléses SUV úgy néz ki, mint a Nissan új dizájnnyelvének evolúciója, melyet például a boomerang alakú első lámpákon lehet észrevenni. A HMI és a többi képernyő – melyeket a Nissan szerint nagyon könnyű használni – fontos szerepet töltenek be a belső térben, és könnyed váltást biztosítanak a ProPilot önvezető technológia és a hagyományos irányítás között.

Volkswagen

A Volkswagen ugyan kivette a brit kínálatából a Jettát, ám Amerikának mégis jutott egy hetedik generációs luxusautó. A Jettát 2018 második negyedévében mutatják be az amerikai piacon. Eddig csak egyféle motorról pletykáltak, ez egy 1.4-es, turbófeltöltős benzines egység, 148 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. Ehhez társul egy hatsebességes manuális sebességváltó, melyet opcionálisan egy nyolcsebességes automata váltóra lehet cserélni.

Neked melyik detroiti autó tetszik a legjobban? Írd meg nekünk hozzászólás formájában! Forrás: Auto Express