2018. június 07. | 18:28

A motorsportoktól kicsit sem idegen Toyota Suprára váltja a Camryt.

A kezdetektől sikeres japán gyártó eddig minden versenykörnyezetben jól teljesített, legyen szó épített utakról, pályákról, vagy off-road versenyekről. A Toyota olyan versenygépeket képes legyártani amik az egész világon megállják a helyüket, és most következik a NASCAR egy új fejezete. Bár Magyarországon a NASCAR-nak nincs igazán kultúrája azért akadnak rajongók itthon is. Minden esetre az amerikai és az itthoni érdeklődők is örülhetnek, hiszen eddig mind a NASCAR Xfinity, mind a Monster Energy Cup versenyeken a Toyota választott modellje a Camry volt az elmúlt évtizedben, most viszont úgy tűnik az új Suprát állítják fegyverbe és versenyeztetik a jövőben a már bevált, de kissé furcsa Camry helyett. Az új, sportos kétajtós NASCAR keretek közé helyezése sokkal ésszerűbbnek tűnik, mint az öreg szedán erőltetése. Még annak ellenére is, hogy a NASCAR autók között azért jócskán akad szedán kivitel és arra hasonlító darab. De a 2019-es szezonra más gyártók is sportosabb vonalak felé mozdultak, hiszen a Chevrolet is az új Camaróval és a Ford is az új Mustanggal gurul majd fel a rajtrácsra. Most pedig a Supra is készen áll az indulásra! A Toyota hivatalosan még nem kommentálta a hírt, amit a Sports Business Journal magazin hozott le először, közben viszont a MotorAuthority is értesült, hogy a forrás igaz, de még nem mondhatnak semmit. Mindenesetre a logikus okokat bárki észreveheti a döntés mögött. Előszőr is az a tény, hogy a Suprát a NASCAR keretei között versenyezteti a gyártó, előtérbe helyezi és sok ember szeme előtt jeleníti meg a legfrissebb sport modellt. Tehát egy remek marketing fogás az autó köztudatba építésére és népszerűsítésére, főleg azért, mert ugye az előd az igazi nagy legendák közé sorolható, és sokan szkeptikusak a BMW-vel való közös platform ügyében. Most bebizonyosodhat, hogy nincs azzal baj, de az is ha mégis akad. Az én szívemben tüske a mai napig, hogy egy igazi japán legenda utódjához hozzányúltak németek is, de nem zárkózom el annak lehetőségétől sem, hogy csak még jobb lett. Másodsorban mégis csak jobban illik egy Toyota Supra az új riválisok közé, még akkor is, ha az új Camry sportos. Be kell látni, hogy még ha sportosabb is, mégsem elég vagány egy Camaro és egy Mustang mellett. Bár saját egyéni véleményem, hogy a Supra is furán fest majd a két böhöm amerikai sportverda mellett, hiszen láttam élőben ezt az autót és elhiheted nekem, hogy nem túl nagy. Legalábbis biztosan nem akkora, mint a vetélytársak. Legutolsó sorban azért tűnik logikus döntésnek a Supra versenyeztetése a Camry helyett, mert ez az autó valóban egy „versenyzem vasárnap, vezetem hétfőn” autó. Nem egy családi szedán, amit belekényszerítettek egy versenydresszbe, ami itt ott kényelmetlenül feszül. Már ha érted, mire célzok ezzel. Bután fest a Camry mint versenyautó, na! Legalábbis szerintem. Jelenleg még nem tudni, hogy milyen belső változtatásokat eszközöl majd a gyártó a Suprán hogy igazi NASCAR gyönggyé varázsolja. Találgatni azonban lehet, nagy valószínűséggel számíthatsz egy erős V8-as motorra a sorhat helyett, négyfokozatú manuális váltóra és bődületes erővel megáldott hátsótengelyre. Vagy várhatsz is, amíg kiderül, hogy a Toyota mérnök csapata pontosan, hogy is álmodta meg ezt a felállást. Forrás: