A grazi Magna Steyr gyárban egymás mellett fognak készülni a 2019-es Toyota Supra és BMW Z4 sportautók, amelyek alapja egy japán-német koprodukció. Bár a két autó sok közös elemet tartalmaz, állítólag mégis nagyon különböznek majd egymástól.

Az osztrák Magna Steyr grazi gyárában készülnek majd 2019-től a Toyota és a BMW közösen fejlesztett sportautói, a Toyota Supra és a BMW Z4. Az összefogás oka a költségcsökkentés, mert itt viszonylag kis darabszámú értékesítésre lehet számítani, ugyanakkor mindkét márkának fontos, hogy jelen legyen a sportautók szegmensében. A grazi üzem egyébként 1979 óta a Mercedes G-osztály gyártóbázisa, de több BMW X5-ös változatot is itt raknak össze. Az új Toyota Supra kinézetéről sok mindent tudni, hiszen az alapjául szolgáló GR Supra Racing koncepciót most, 2018 márciusában mutatták be. A koncepciók mindig vadabbak mint a belőlük készülő utcai változatok, ezért itt is az történt, hogy levették a széles sárvédőket és a nagy légterelőiket, így nagyjából meg is lett a letisztult Toyota Supra.
2019-es Toyota Supra, már ami látszik belőle a takarás alatt

Azért a japánok biztosan hagynak majd benne elég dögösséget, ugyanis nagyon készülnek a legendás modell visszatérésre, és fontos, hogy erősen megkülönböztethető legyen a szomszédos gyártósorról legördülő bajor üdvöskétől. Szerintem menni fog a dolog, a Toyota Supra név a mai napig jól cseng, pedig az 1979-ben induló modell fejlesztését 2002-ben abbahagyták, amikor a Toyota nagyrészt kivonult a sportkocsik piacáról.
Az új Toyota Supra ízig-vérig sportautó lesz

A bajorok autójáról is vannak már információk, ez a 2018 első hónapjaiban bemutatott Z4 koncepcióra épül, amiből azért jól látható a japán és a bajor autók közötti legnagyobb különbség. Míg a Toyota Supra ízig-vérig sportkocsi, annak minden vadságával, addig a BMW Z4 inkább luxus roadster, ami a finom ízlésű és nagyon gazdag vásárlók igényeinek is maradéktalanul megfelel.
A BMW Z4 igazi luxus roadster lesz

Sajnos műszaki adatok egyelőre nem kerültek ki, Tetsuya Tada, a Toyota főmérnöke is csak annyit árult el sejtelmesen, hogy beszéltek több Supra rajongóval, akik egyértelműen egy első motoros, hátsó kerék meghajtású sportkocsi mellett tették le a voksukat. Az erőforrás kapcsán is nagy a titkolózás, de jó eséllyel lesz belőle hibrid változat is. A Toyota Suprára és a BMW Z4-re sajnos 2019 elejéig még biztosan várni kell, de ha nem bírod ki addig, akkor a Gran Turismo videojátékban jobb híján kipróbálhatod a GR Supra Racing koncepciót. Forrás: