Az iSeeCars.com használtautó portál rendszeresen összeállítja a legkevésbé értéktartó modellek rangsorát. A mostani listán van néhány meglepetés is!

Új autó vásárláskor a személyes ízlések kívül számos egyéb racionális szempontot is mérlegelnek a vevők, ezek közül az egyik leginkább húsba vágó kérdés az, hogy a szalonból frissen kigördülő járgány mennyit veszít értékéből az évek alatt. Az iSeeCars.com összesen 6 millió jármű adatai alapján azt vizsgálta meg, hogy egy éves korukra értékük mekkora részét veszítik el az egyes modellek. Az alábbi 8 autó valóban szörnyen teljesített, közülük a legjobbnál is 30 százalékos a bukta.

Kia Sedona

A dél-koreai gyártó nagyméretű, egyterű autója új árának 30 százalékát veszítette egy év alatt, ami már csak azért is pocsék hír, mert ezt éppen azok a családok vásárolják, akik a Chrysler, a Honda vagy a Toyota egyterűi helyett keresnek gazdaságosabb megoldást. Ám hiába a kedvezőbb ár, ha a családi autó rohamosan veszíti az értékét. Annyit azért el kell mondanom a Kia védelmében, hogy a családok többnyire nem egy évre választanak autót, az értékvesztési görbe pedig az évek alatt lassan kisimul.

Toyota Camry

Elsőre furán hangzik, hogy ez a Toyota is felkerült a listára, mégpedig nem is akármekkora, 30,7 százalékos értékvesztéssel. A Camry egyébként a legnagyobb darabszámban eladott autó jelenleg az Egyesült Államokban, vagyis igazi népautó, amit a kereskedők szuper akciókkal kínálnak. Lehet, hogy éppen ez az oka annak, hogy egy éves korára ennyivel olcsóbban lehet csak túladni rajta.

Infiniti Q50

Az Infiniti Q50 értéke egy év alatt 32,2 százalékot csökken, ami biztosan nagyon rossz hír a Nissan luxusmárka számára. A drága autóknál persze mindig nagyobb a kezdeti értékvesztés, hiszen ez a vásárlói réteg kifejezetten az új modelleket keresi.

Lincoln MKZ

A maga 33,7 százalékos első éves értékvesztésével a Lincoln MKZ ugyancsak egy igazi pénztemető. A MKZ legnagyobb problémája az, hogy azonos platformra épül, mint a nála sokkal olcsóbb Ford Fusion, a használt autók vásárlói pedig ezt a felárat már nem szívesen fizetik meg.

Cadillac CTS

Az amerikai márkák jellemzően gyorsabban veszítenek értékükből, mint az európai konkurensek, de a Cadillac CTS ebből a szempontból különösen rosszul teljesít a maga 33,4 százalékos értékével. Az észak-amerikai piacon a CTS egyébként olyan erős versenytársakkal versenyez, mint az 5-ös BMW, az Audi A6 és a Lexus GS, ezek pedig használtan is jól tartják az árukat.

Mercedes-Benz E-osztály

Mindenképp meglepetés a Mercedes E-osztály szereplése ezen a listán, mert a német cég üzletpolitikájának fontos eleme autóik értéktartóssága. A 34,5 százalékos veszteség azonban nagyon rosszul hangzik, ám a jó minőségű használt autókra hajtó vásárlókat biztosan felvillanyozza a remek lehetőség. 

Jeep Compass

Nehéz elhinni, de bizony vannak az előbbieknél rosszabbul teljesítő autók is, például a Jeep Compass, ami 34,8 százalékkal olcsóbban adható csak el, mint amennyiért egy évvel korábban megvásárolták. Pedig a Compass egy egészen jó kis összkerékhajtású autó, és a Chrysler U-Connect rendszer is klassz, ezért a használt autók vásárlói jól járhatnak vele. 

Cadillac XTS

A Cadillac márka két modellel képviselteti magát ezen a nem túl szívderítő listán, a pénznyelő autók királya azonban kétségtelenül a Cadillac XTS. Ez a jármű már újkorában is nagyon megosztó volt, a gyártó sok mindenen módosított is rajta, de így sem nagyon fogy az autó még újonnan sem. Ez lehet az oka annak, hogy egy évesen egészen drámai, 38 százalékos értékvesztést kell lenyelniük a tulajdonosoknak. Feltéve persze, hogy ilyen feltételek mellett nem döntenek inkább úgy, hogy megtartják a járgányukat. Forrás:
  • Címkék:
  • Top